Streaming zrewolucjonizuje gry mobilne w 2021 roku

Streaming zrewolucjonizuje gry mobilne w 2021 roku
Każdy rok wydaje się być rokiem gier mobilnych, kiedy to nowe gry lub technologie telefoniczne zapoczątkują nową erę legitymizacji gier na smartfony. A jednak największą innowacją roku, która może na zawsze zmienić gry mobilne, jest… innowacja dla zwykłych gier: usługi przesyłania strumieniowego gier. Obietnica przesyłania strumieniowego jest prosta: zamiast grać lokalnie, twoja gra działa na oddalonej maszynie, a materiał filmowy jest przesyłany strumieniowo do ciebie w czasie rzeczywistym (z wejściami kontrolnymi przesyłanymi tam iz powrotem). Urządzenie, na które przesyłasz strumieniowo, nie musi być potężne, do cholery, nie potrzebuje nic więcej niż ekranu i dlatego jest idealne do mobilnego przesyłania strumieniowego. Na targach E3 2019 spędziliśmy trochę czasu z Microsoft xCloud, przesyłając strumieniowo gry z Xboksa bezpośrednio na smartfona. To było imponujące: mogliśmy grać w Halo 5, Sea of ​​​​Thieves i Gears 5 za pomocą kontrolera Xbox One podłączonego do telefonu z uruchomioną grą, ale nie znaliśmy daty premiery ani szczegółów, jak to zrobić. do których gracze mieliby dostęp. Pod koniec 2020 roku dowiedzieliśmy się, że po prostu zostanie włączony do Xbox Game Pass w ramach poziomu subskrypcji Ultimate… więc xCloud był tylko niewielkim ulepszeniem do 15 milionów subskrybentów. przepustka do gry Microsoft obiecał, że w momencie premiery na platformie xCloud będzie można grać w ponad 150 gier na konsolę Xbox One (w USA uruchomiono wersję beta 15 września i powoli wprowadza się ją do większej liczby krajów), a będzie ich więcej. . w pełni zintegrowany w 2021 r., a także dodane zostaną tytuły Xbox Series X, w które można grać na smartfonach. Google Stadia umożliwia subskrybentom strumieniowe przesyłanie gier na urządzenia mobilne już od dłuższego czasu, na Androida od czasu jego uruchomienia w Wi-Fi, a następnie w ruchu od lipca 2020 r., a ostatnio na iOS dzięki niewielkiemu obejściu (więcej o tym później). Amazon Luna została ogłoszona i wydana po cichu w tym roku w zamkniętej wersji beta, podczas gdy Nvidia GeForce Now miała niespodziewaną premierę pod koniec roku. Wszystko to świadczy o tym, że rok 2020 położył podwaliny pod strumieniowe przesyłanie gier mobilnych, które ma ogromny potencjał, by zmienić sposób, w jaki gramy w gry na telefonach w 2021 roku. Najpierw należy wyjaśnić kilka rzeczy. ...a problemów jest mniej. w technologii niż w biznesie.

Google Stadia Cyberpunk 2077

(Zdjęcie: przyszłość)

Ale czy jest jakiś problem techniczny?

Streaming gier na urządzeniach mobilnych jest nie tylko wykonalny, ale ma też swoje zalety, o czym przekonaliśmy się, grając w Cyberpunk 2077 na Google Stadia. Ale są pewne przeszkody, które sprawiają, że doświadczenie to jest niepraktyczne, jeśli nie niemożliwe. Oczywistą przeszkodą jest łączność: Stadia zaleca niezawodne połączenie downstream 10 Mb/s do podstawowej rozgrywki i rozdzielczości, podczas gdy potrzebujesz 35 Mb/s do grania w 4K HDR. Może to być wykonalne dla ludzi w miastach, ale nie w bardziej odległych obszarach. Pojawienie się sieci 5G ma ogromny potencjał w zakresie strumieniowania gier mobilnych, przy prędkościach poniżej 6 w zakresie od 200 Mb/s do 300 Mb/s u operatorów (do ponad 1 Gb/s w przypadku mmWave), ale zasięg sieci 5G jest daleki od rozpowszechnienia. Jest też kwestia danych. Operatorzy nie dostosowali zbytnio swoich modeli cenowych do nowej ery masowego przesyłania danych, poza ograniczeniem swoich nieograniczonych planów, gdy użytkownicy przekroczą próg pobierania, który jest dość niski, biorąc pod uwagę, że zwykli streamerzy często zużywają 3-4 GB miesięcznie, podczas gdy Netflix i Uzależnieni od wideo HD zużywają 6-8 GB. Gry. Istnieje również gra mobilna. Przesyłanie strumieniowe gier do smartfona nie zawsze jest najlepszym sposobem na granie; Wiele gier jest mniej zabawnych, gdy są zmniejszone do małego ekranu, zwłaszcza gatunki bogate w tekst, takie jak gry RPG, które wymagają dużo czytania. Idąc tym tropem, gry zaprojektowane specjalnie dla urządzeń mobilnych prawdopodobnie będą bardziej zabawne niż te, które działają bez modów na telefonach, przynajmniej do czasu, gdy usługi przesyłania strumieniowego zachęcą programistów do modyfikowania ich gier w celu uzyskania lepszych wrażeń mobilnych. . A potem jest Apple.

Epic / Apple / Google

(Źródło zdjęcia: Valerio)

Przesyłanie strumieniowe gier na urządzenia mobilne: pokonywanie przeszkód Apple

W sierpniu 2020 roku Apple wyjaśnił, że tak, zezwoli na usługi przesyłania strumieniowego na swoich urządzeniach tylko wtedy, gdy będą one zgodne z wytycznymi App Store, co oznacza, że ​​będą zawierały każdą grę w katalogu. swojej usługi do indywidualnej oceny. Microsoft i Google najwyraźniej wahały się co do tego ograniczenia i jest to zrozumiałe, ponieważ prawdopodobnie zmusiłoby je do poważnej zmiany sposobu działania ich katalogów gier i usług. W odpowiedzi usługi przesyłania strumieniowego zaplanowały obejścia: Google Stadia ogłosiło, że będzie przesyłać strumieniowo przez aplikację internetową, tę samą taktykę, z której korzystał GeForce Now firmy Nvidia, gdy uruchomiono wersję beta, a Amazon Luna powiedział, że uruchomi się, powoli rozwijając zamkniętą wersję beta. Microsoft planuje zrobić to samo w przypadku dostępu do iPhone'ów i iPadów w 2021 roku. Granie przez aplikację internetową jest uciążliwe, ale wykonalne. Oczywiście byłoby o wiele łatwiej, gdyby te usługi działały przez dyskretne aplikacje z czystymi, niestandardowymi interfejsami zamiast irytujących błędów przeglądarki, takich jak paski wyszukiwania i przyciski nawigacyjne. Jest bardzo możliwe, że Apple zawrze umowy z każdym indywidualnym dostawcą usług, ograniczając umowy, tak jak ma to miejsce w przypadku Amazona, aby umożliwić zakupy w aplikacji za pośrednictwem zakupów i aplikacji Prime Video (w tym pominięcie App Rules Store, aby dać Apple mniejszą zniżkę, według Verge’a). Ale Apple może być pod presją zewnętrzną, aby umożliwić strumieniowe przesyłanie gier na swoje platformy; firma ostatecznie obniżyła zniżkę z 30% na zakupy w aplikacji do 15% na aplikacje, które nie zarabiają dużo pieniędzy każdego roku. Wydaje się jednak, że ta bardzo późna zmiana zasad App Store nastąpiła w wyniku trwającego sporu prawnego między Apple a Epic Games; Ze skarg tych ostatnich wynika, że ​​Epic chce stworzyć własny sklep na urządzeniach Apple. Tak czy inaczej, Apple musi zmienić zasady App Store, aby otworzyć drzwi dla usług przesyłania strumieniowego gier, które już szykują się na wielki rok w 2021 roku. Podczas gdy przesyłanie strumieniowe za pośrednictwem aplikacji internetowych jest lepsze niż transmisja strumieniowa. Brak dostępu do platformy bez natywnej aplikacji powstrzymuje wszystkich i daje graczom mobilnym kolejny powód do przejścia na Androida.