Wykorzystanie scentralizowanego monitorowania do zarządzania dużymi środowiskami IT

Wykorzystanie scentralizowanego monitorowania do zarządzania dużymi środowiskami IT
Rok XNUMX był rokiem niezwykłym pod każdym względem, niewątpliwie przełomowym dla rynku infrastruktury IT dla przedsiębiorstw, charakteryzującym się przyspieszoną transformacją modelu biznesowego. Przyjęcie chmury hybrydowej i ogólny trend modernizacji infrastruktury napędzają bardzo aktywny rozwój. O autorze Claire Kago, menedżer ds. sprzedaży i rozwoju biznesu na Francję w firmie Paessler. Duże środowiska IT stają się coraz większe i bardziej złożone, z tysiącami urządzeń, systemów i aplikacji połączonych w wielu lokalizacjach, co sprawia, że ​​duże przedsiębiorstwa muszą mieć widoczność i kontrolę nad swoją infrastrukturą, hybrydową lub tradycyjną. Skuteczne zarządzanie dużymi środowiskami informatycznymi wymaga gromadzenia informacji o wydajności, dostępności i wykorzystaniu każdego elementu tworzącego środowisko. Szybkie tempo zmian, testowania, wdrażania i monitorowania oprogramowania i sprzętu internetowego oznacza, że ​​zespoły IT muszą znaleźć równowagę między celami biznesowymi, ograniczeniami i kompromisami. Niezależnie od wielkości środowiska podstawowe zasady nadzoru pozostają takie same. Jednak większe sieci stwarzają dodatkowe wyzwania ze względu na ich rosnącą złożoność: duże środowiska zazwyczaj składają się ze sprzętu i systemów wielu różnych dostawców, z których większość ma własne narzędzia monitorujące. Dlatego nie jest niczym niezwykłym, że czołowa firma posiada od dziesięciu do piętnastu narzędzi monitorujących do różnych celów, takich jak monitorowanie pamięci masowej w chmurze, wydajności sieci, aplikacji, baz danych i monitorowania, wielu urządzeń itp. Taka sytuacja powoduje marnowanie czasu i tworzenie silosów danych, które mogą prowadzić do ludzkich niepowodzeń.

2. Sieci rozproszone

W dużych firmach zespoły i infrastruktura są często rozproszone w wielu lokalizacjach geograficznych. W zależności od sposobu zarządzania tymi sieciami, mogą to być oddzielne, częściowo niezależne sieci lub mogą być połączone w jedną dużą, połączoną sieć. Niezależnie od architektury wyzwanie polega na tym, czy monitorować każdą „podsieć” osobno i dowiedzieć się, jak uzyskać ogólny obraz stanu całej infrastruktury.

3. Nadzór wykraczający poza IT

Wyspecjalizowane środowiska komputerowe mają swoje wymagania: opieka zdrowotna, motoryzacja, produkcja i wiele innych branż ma swoje protokoły, rodzaje sprzętu, systemy i wyzwania. I chociaż wcześniej te elementy (technologie operacyjne „OT” dla przemysłu lub sprzęt medyczny dla opieki zdrowotnej) można było całkowicie oddzielić od tradycyjnej infrastruktury IT, niedawna transformacja cyfrowa doprowadziła do większego zagnieżdżenia między tymi dziedzinami. Konsekwencją tego jest konieczność stopniowego monitorowania większej liczby sprzętu, który nie jest częścią tradycyjnego przetwarzania danych.

4. Sprzęt i specjaliści

Aby mieć pełną widoczność dla scentralizowanej administracji, wymagane są również indywidualne widoki dla niektórych obszarów. Dzieje się tak np. wtedy, gdy jeden konkretny zespół odpowiada za bazy danych w chmurze, a inny skupia się na ruchu sieciowym. Wymaga to funkcji zarządzania rolami i uprawnieniami, indywidualnych kart i pulpitów nawigacyjnych, takich jak zarządzanie alarmami, aby mieć pewność, że właściwa osoba otrzyma alarm we właściwym czasie i będzie miała dostęp do dokładnych informacji potrzebnych do rozwiązania problemu.

5. Uzyskaj pełny obraz

Przy dużej różnorodności sprzętu, protokołów, narzędzi monitorowania i infrastruktury rozproszonej w różnych lokalizacjach trudno jest uzyskać kompleksowy obraz wszystkich tradycyjnych rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwie. Dodaj do tego specjalizację IT, taką jak informatyka medyczna lub przemysłowa, a z pewnością będziesz mieć wiele pulpitów nawigacyjnych i raportów w wielu różnych miejscach. Oprócz tego monitorowanie wielu urządzeń, aplikacji i systemów generuje niezliczone dane. Ponieważ łatwo jest zagubić się w tych informacjach, musi istnieć sposób na zakotwiczenie tych danych w widoku.

Przed wyzwaniem monitoringu sieci w dużych firmach

W dużej organizacji nieuniknione jest posiadanie wielu metod monitorowania każdego elementu środowiska IT. Wyzwaniem dla tak dużych organizacji jest skuteczne monitorowanie dziesiątek, dziesiątek tysięcy różnych elementów w czasie rzeczywistym i upewnianie się, że działają prawidłowo. Rezultatem są krótsze czasy reakcji, ulepszone procesy IT oraz zadowoleni pracownicy i klienci. Ostatecznie prowadzi to do lepszej wydajności dzięki wysokiemu poziomowi monitorowania, inteligencji i automatyzacji. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest scentralizowane monitorowanie infrastruktury IT, tak aby dane mogły być gromadzone z wielu różnych źródeł, a zespoły IT nie tonęły w ogromnej lawinie informacji. Zapewnienie widoczności w stosie technologii pozwala zespołom pracować mądrzej, a nie ciężej, zapewniając jednocześnie realizację celów biznesowych. To właśnie centralizacja w jedną platformę monitorowania umożliwia zespołom IT natychmiastowe informowanie o pojawieniu się problemów w ich infrastrukturze IT oraz podejmowanie odpowiednich i natychmiastowych działań w celu ograniczenia ryzyka. Możliwość przeglądania całej infrastruktury za pomocą jednego zintegrowanego dashboardu daje jasny obraz całego systemu i eliminuje martwe punkty. Umożliwiając sobie zapewnienie pełnego wglądu w każdy komponent technologii, duże przedsiębiorstwa mogą stworzyć kulturę nadzoru w całej swojej infrastrukturze, sieciach, środowiskach wirtualnych, pamięci masowej, aplikacjach, chmurze i sprzęcie. Uzyskanie takiego monitorowania w czasie rzeczywistym skróci czas rozwiązywania problemów i radykalnie poprawi komfort użytkownika końcowego.