Umieszczenie komputera stacjonarnego w centrum pracy hybrydowej

Umieszczenie komputera stacjonarnego w centrum pracy hybrydowej
Pandemia zmusiła firmy na całym świecie do ponownego przemyślenia miejsca pracy. Szybkie przejście na pracę zdalną zmusiło firmy do skupienia się na wysiłkach związanych z transformacją cyfrową oraz wspieraniu współpracy i komunikacji w rozproszonych zespołach. Wynik? Uświadomienie sobie, że miejsce do pracy nie musi ograniczać się do biurka lub 9-5 godzinnego dnia pracy. O autorze Simon O'Kane jest menedżerem EMEA w firmie Asana. Firmy Ernst & Young i Goldman Sachs ustaliły, że praca z domu jest „niezrównoważona” i chcą szybko przenieść się do środowiska pracy współdzielonej lub w kabinie. Podczas gdy firmy takie jak Twitter i Salesforce zobowiązały się, że pracownicy mogą pracować z domu „na zawsze”.

Jak zatem powinna wyglądać przyszłość pracy: zdalna, biurowa czy hybrydowa?

W miarę jak zespoły będą się spotykać w nadchodzących miesiącach, środowisko pracy będzie bardziej zróżnicowane niż to miało miejsce w przeszłości. Niektóre będą tylko zdalne, inne tylko biurowe, a jeszcze inne będą gdzieś pomiędzy. Niezależnie od podejścia, firmy, które chcą przetrwać i rozwijać się w kolejnym rozdziale pracy hybrydowej, muszą być elastyczne i przemyślane w swoim podejściu. Jako firma globalna jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że nasze zespoły pracują zdalnie na całym świecie i naturalnie ułatwimy pracę hybrydową w przyszłości. Ale dostrzegamy również korzyści płynące z komunikacji twarzą w twarz. Chwile „chłodzenia wodą” i improwizowane współtworzenie po prostu nie mogą być powielane na odległość, więc gdy będzie to bezpieczne, nadamy priorytet hybrydowemu podejściu skoncentrowanemu na komputerze stacjonarnym.

Rośnie zużycie i zmiana aplikacji

Miejsce pracy zmieniło się dramatycznie od czasu pierwszego pojawienia się COVID-19. Niemal z dnia na dzień świat przeszedł na pracę zdalną, bez ostrzeżenia i przygotowań. Pomimo wysiłków wielu organizacji zmierzających do szybkiego wdrożenia technologii, aby pomóc ich zespołom przezwyciężyć rywalizację, produktywność spada. Jednym z głównych winowajców niższej produktywności jest zmarnowany czas. W połączeniu z nadmierną zmianą kontekstu, od wyszukiwania zasobów, sprawdzania aktualizacji i przeskakiwania ze spotkania na spotkanie, pracownicy umysłowi spędzają większość dnia pracując nad swoimi zadaniami. Ponieważ pracownicy używają średnio 10 aplikacji i przełączają się między nimi 25 razy dziennie, aby wykonać pracę, zespoły czują się przytłoczone, źle dopasowane i przytłoczone morzem ciągłych powiadomień. To, co byłoby nieformalną pięciominutową rozmową w biurze, zostało zastąpione zaplanowaną 30-minutową rozmową wideo, przy czym dodatkowy czas został zmarnowany na próby umówienia wirtualnego spotkania. Jednocześnie pracownicy doświadczają wirtualnego zmęczenia na spotkaniach i muszą rejestrować nadgodziny, aby nadrobić ten wydłużony czas połączeń. Wynik? Rosnące poziomy wypalenia zawodowego – tylko w 2020 r. 75% brytyjskich pracowników umysłowych doświadczyło wypalenia zawodowego. Trend ten potwierdza raport The Human Experience Report, z którego wynika, że ​​pracownicy twierdzą, że pandemia COVID-19 była najbardziej stresującym okresem w ich karierze. Ponieważ ograniczenia związane z kwarantanną są nadal łagodzone, mamy możliwość osobistego spotkania zespołów. Aby to osiągnąć, liderzy biznesowi muszą skupić się na stworzeniu środowiska pracy, które jest zrównoważone i zaprojektowane tak, aby ułatwiać współpracę, budowanie relacji i rozwój zawodowy: trzy podstawowe elementy ciężkiej pracy, które można odtworzyć wirtualnie.

W biurach wirtualnych brakuje kontaktu z ludźmi

Oprócz ograniczania wypalenia lub pracy w pracy, powrót do biura polega na zapewnieniu miejsca na większą kreatywność i innowacyjność. Wspólna przestrzeń fizyczna oferuje możliwość współpracy, wprowadzania innowacji i iteracji w czasie rzeczywistym. Kiedy zespoły znajdują się w tym samym pokoju, ludzie mogą z łatwością wyrażać swoje opinie, przeprowadzać z kimś burzę mózgów i łatwo zgłaszać obawy lub opinie. Poza kreatywnym myśleniem, biuro jest istotną częścią ochrony zdrowia psychicznego Twojego zespołu. O wiele łatwiej jest zauważyć, czy ktoś jest bliski wypalenia, stoi przed wyzwaniem lub po prostu ma zły dzień, gdy stoisz z nim twarzą w twarz. Pracując w tym samym pokoju co Twój zespół, możesz zobaczyć, czy proces biznesowy zawodzi lub wywiera na kogoś niepotrzebną presję, a co być może najważniejsze, ludziom jest znacznie łatwiej czuć się dobrze. Bezpieczeństwo to przyznać. Pozwala to podjąć działania, zanim problem stanie się znacznie większym problemem.

Lekcje od zamknięcia do rozkwitu w rozproszonym świecie

Nie oznacza to, że powinniśmy ignorować wnioski z minionego roku. Niezależnie od tego, czy chodzi o zapewnienie elastycznych godzin pracy dla rodziców i opiekunów, czy o ułatwienie pracy pracownikom niepełnosprawnym, reakcja na COVID-19 uwypukliła korzyści płynące z pracy zdalnej i elastycznej. Ważne jest, aby zachęcać do elastyczności poprzez włączanie elementów hybrydowych do kultury biurowej, dając pracownikom swobodę wyboru sposobu pracy, niezależnie od tego, czy chcą przestrzeni do współpracy, czy skupienia się na przepływie pracy w pojedynkę, w domu lub w biurze. Tak jak nie było planu na pracę zdalną, ani na powrót do biura. Nauczymy się z naszego czasu pracy zdalnej i wykorzystamy go do wyjaśnienia, w jaki sposób pomagamy zespołom zaaklimatyzować się w świecie po pandemii. Bez względu na to, który model wybierzesz, ważne jest, aby być świadomym w swoim podejściu i priorytetowo traktować zdrowie i dobre samopoczucie swoich pracowników. Dla nas w Asanie oznacza to umieszczenie komputera stacjonarnego w centrum naszego następnego rozdziału pracy hybrydowej. Wierzymy, że dzięki naszemu hybrydowemu podejściu zorientowanemu na komputery stacjonarne znaleźliśmy sposób na stworzenie wyjątkowej kultury osobistej, przy jednoczesnym uwzględnieniu najlepszych elementów modeli hybrydowych, aby zapewnić każdemu członkowi naszego globalnego zespołu bezproblemową współpracę.