Sprzedaż telefonów komórkowych spadła o jedną piątą w Dixons Carphone

Sprzedaż telefonów komórkowych spadła o jedną piątą w Dixons Carphone

Sprzedaż telefonów komórkowych w Dixons Carphone spadła o jedną piątą w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ponieważ wpływ koronawirusa zniwelował wysiłki na rzecz ożywienia działalności. Przed zamknięciem dział telefonii komórkowej firmy był bliski utraty 90 milionów euro, co skutkowało planowanym zamknięciem 531 niezależnych lokalizacji Carphone Warehouse. Jednak ograniczenia związane z blokadą oznaczały, że te sklepy „3 w 1” również musiały zostać zamknięte. Podczas gdy popyt na takie produkty, jak telewizory, lodówki i zamrażarki, odnotował wzrost zamówień na energię elektryczną online o 22% (w tym wzrost o 144% w samym kwietniu), przeniesienie sprzedaży z urządzeń mobilnych do Internetu było znacznie słabsze.

Dixons Carphone

Przychody z telefonów komórkowych spadły do ​​1,6 miliarda euro, przyczyniając się do straty w dywizji w wysokości 104 milionów euro. Tymczasem sprzedaż energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 1% do 4.6 mld euro, a przychody grupy spadły o 3% do 10.2 mld euro. Zysk netto wzrósł z 339 mln euro do 166 mln euro. Dixons Carphone, ostatni sprzedawca telefonów komórkowych w Wielkiej Brytanii, stara się dostosować do nowych nawyków konsumenckich. Nasycony rynek i dłuższe cykle aktualizacji zmniejszają opłaty za odnowienie umowy, co sprawia, że ​​stawki z samą kartą SIM i telefony bez karty SIM stają się bardziej popularne, co zmniejsza marże. Dyrektor generalny Alex Baldock umieścił strategię omnichannel w centrum swojego planu transformacji, a firma twierdzi, że sprzedaż w sklepach internetowych wzrosła o 64% w porównaniu z okresem sprzed przejęcia. Ponadto nastąpił wzrost usług kredytowych i dodatkowych produktów ochronnych. Firma dodała, że ​​zamknięcie samodzielnych sklepów Carphone Warehouse było ważnym krokiem w eliminacji strat w jednostce mobilnej. Dixons powiedział wówczas, że małe sklepy nie nadążają za zmieniającymi się wymaganiami konsumentów, którym lepiej służyłyby ich domy towarowe i platformy internetowe. Baldock powiedział, że firma jest na dobrej drodze do spełnienia swoich oczekiwań finansowych, ale ostrzegł inwestorów przed nadchodzącymi wyzwaniami makroekonomicznymi. „Pierwsze dziesięć miesięcy roku to historia wywiązywania się z naszych obietnic i przyspieszania transformacji Dixons Carphone” – powiedział. „Tam, gdzie nasze sklepy zostały ponownie otwarte, radzimy sobie dobrze, ponieważ nadal obserwujemy silny wzrost sprzedaży internetowej. To powiedziawszy, spodziewamy się osłabienia wydatków konsumenckich w dalszej części tego roku i jesteśmy ostrożni w planowaniu”. robić z nią lepsze interesy.Utorowaliśmy drogę nowym sposobom robienia zakupów, umożliwiliśmy naszym współpracownikom szybsze działanie i widzieliśmy, jak technologia musi odgrywać coraz ważniejszą rolę w życiu każdego z nas.Jesteśmy również bardziej niż kiedykolwiek przekonani, że Dixons Carphone ma odpowiednią strategię dla naszych klientów, współpracowników i akcjonariuszy na nadchodzące lata.”