Wiele osób ma trudności z poruszaniem się po witrynach, ale kto jest temu winien?

Wiele osób ma trudności z poruszaniem się po witrynach, ale kto jest temu winien?
Chociaż łatwiej powiedzieć niż zrobić, dostępność, użyteczność i integracja powinny pozostać podstawowymi aspektami tworzenia witryny, która działa dla wszystkich. Jednak według nowego raportu Heap prawie połowa (czterdzieści trzy%) użytkowników uważa, że ​​większość witryn nie jest zaprojektowana z myślą o potrzebach użytkowników końcowych. Cyfrowa platforma informacyjna przeszukała anonimowe dane setek klientów usługi, aby zobaczyć, jakich informacji nie otrzymują, i okazuje się, że wiele z nich przeniknęło do Internetu.

Wyloguj się z serwisu

W raporcie zauważono, że 5% właścicieli witryn ma narzędzie, które dostarcza im danych o tym, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z ich produktem lub witryną, ale tylko 2% z nich twierdzi, że zamiast tego ma pełny obraz podróży użytkowników, nasuwa się pytanie – kto jest winny? Ponieważ tylko 3% właścicieli rozwiązań cyfrowych wie, dlaczego większość klientów usług opuszcza ich witrynę, a ponad XNUMX% ujawnia, że ​​ma narzędzia, wydaje się, że wina leży gdzieś pomiędzy dostawcą usług, twórcą witryny i organizacjami, które z niej korzystają. TechRadar Pro skontaktował się z Heap, aby uzyskać więcej informacji na temat ustaleń raportu, na które cyfrowa platforma informacyjna jeszcze nie odpowiedziała. Dostępność i użyteczność w znacznym stopniu się pokrywają, a XNUMX% użytkowników kłamie, że łatwość obsługi jest kluczowym czynnikiem przy wyborze między XNUMX witrynami. Zgodnie z inicjatywą WXNUMXC Web Accessibility Initiative, wiele witryn i narzędzi jest tworzonych z barierami dostępności, które utrudniają lub uniemożliwiają niektórym osobom korzystanie z nich. Brak rozwiązania tego problemu może być wart miliardy miliardów dla firm, jak wynika z analizy dostawców usług hostingowych przeprowadzonej przez LCN w jej ostatnim raporcie.