Splatoon 3 wydaje się obsługiwać imponującą technologię ulepszania AMD

Splatoon 3 wydaje się obsługiwać imponującą technologię ulepszania AMD

Splatoon 3 jest tuż za rogiem i wygląda na to, że strzelanka dla wielu graczy będzie grać i działać znacznie lepiej niż jej poprzednicy.

Eksplorator danych Nintendo Switch, OatmealDome, znalazł dowody na to, że Splatoon 3 obsługuje technologię upscalingu FidelityFX Super Resolution (FSR) firmy AMD, po tym jak zauważył odniesienie do niej w instrukcji gry.

FSR wykorzystuje skalowanie przestrzenne, które po zaimplementowaniu może poprawić rozdzielczość gry i pomóc w utrzymaniu stabilnej liczby klatek na sekundę bez wpływu na ogólną wydajność. Być może widzieliście już wcześniej FSR w akcji, który był używany w Nintendo Switch Sports, pomagając grze utrzymać płynne 60 klatek na sekundę, co jest niezbędne w trybie wieloosobowym.

Jest tu jednak pewien problem, ponieważ Splatoon 3 wydaje się używać FSR 1.0. Zaktualizowany FSR 2.0, który od tego czasu został udostępniony twórcom gier konsolowych na Xbox Series X, przechodzi na oś czasu, aby uzyskać jeszcze płynniejszy efekt.

(*3*) Wygląda na to, że Splatoon 3 korzysta z technologii AMD FidelityFX Super rozdzielczości 1.0. Należy pamiętać, że *nie* jest to wersja 2.0, która wykorzystuje skalowanie czasowe (skaluje przy użyciu danych z poprzednich klatek). 1.0 wykorzystuje skalowanie przestrzenne (skalowanie oparte wyłącznie na bieżących danych obrazu). https://t.co/BnxW1cYzoIA 18 sierpnia 2022 r

Zobacz więcej

Jako bonus, OatmealDome zauważył również dowody (otwiera się w nowej karcie) na to, że system serwerów NPLN firmy Nintendo jest używany w lobby Splatoon 3. NPLN jest stosunkowo nowym rozwiązaniem, wdrożonym przez Monster Hunter Rise i Pokémon Legends Arceus hasta ahora.

Jednak NPLN powinien poprawić matchmaking w Splatoon 3. Staraj się dobierać graczy online na podstawie opóźnień. Jeśli jakość twojego połączenia jest dobra, NPLN teoretycznie dopasuje cię do graczy z równie silnym połączeniem. Powinno to pomóc w zmniejszeniu opóźnień, zapewniając bardziej stabilną ogólną rozgrywkę.

FSR: W czym problem?

Wiele tytułów obecnej generacji w pełni wykorzystuje FSR, ale wciąż jest to rzadkość na Switchu. Jednak jego ewentualna implementacja w Splatoon 3, po Nintendo Switch Sports, pokazuje, że firma jest zobowiązana do zapewnienia swoim grom wszelkie korzyści, jakie mogą uzyskać.

To dobra rzecz w szczególności dla Switcha, któremu stosunkowo brakuje specyfikacji w porównaniu z PS5 i Xbox Series X. Nawet najlepsze gry Nintendo Switch mogą cierpieć z powodu rozdzielczości sub-HD. Zwłaszcza podczas grania w trybie ręcznym. FSR pomaga zminimalizować ten problem bez wpływu na wydajność.

A w przypadku gry takiej jak Splatoon 3 najważniejsza jest ostra rozdzielczość i stabilna liczba klatek na sekundę. To szybka gra, a tym bardziej, jeśli weźmiesz pod uwagę, że twoje środowisko stale się zmienia dzięki żyroskopowemu wspomaganiu celowania. W końcu ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest spadek rozdzielczości i liczby klatek na sekundę, gdy robisz wszystko, aby pozostać na szczycie akcji.