„Smutny i irytujący”: krytycy niszczą nowy, wspaniały dramat Netfliksa

„Smutny i irytujący”: krytycy niszczą nowy, wspaniały dramat Netfliksa

Nowa, luksusowa wersja Netflix klasycznej powieści Jane Austen Perswazja spotkała się z uznaniem krytyków.

W filmie występują Dakota Johnson, Henry Golding i Richard E. Grant z Snake Eyes, a brytyjska reżyserka Carrie Cracknell stawia swoje pierwsze kroki poza teatrem i wchodzi do kina za kamerą.

Historia opowiada o Anne Elliot (w tej roli Johnson), zaniedbanej średniej córce zarozumiałego i zarozumiałego Sir Waltera Elliota Granta. Po tym, jak osiem lat wcześniej jej rodzina namówiła ją do zerwania zaręczyn z kapitanem Cosmo Jarvisa, Frederickiem Wentworthem, z decyzji, z której nigdy nie doszła do siebie, Anne jest zszokowana, gdy Wentworth wraca do swojego życia.

Robi to, gdy jego ojciec jest zmuszony opuścić rodzinny majątek nie kto inny jak szwagier Wentwortha, próbując zmniejszyć długi rodziny. Naturalnie, kiedy para znów zaczyna się spotykać, iskry lecą.

Pierwszy zwiastun filmu, który ukazał się w zeszłym miesiącu, zawierał porównania do Fleabag, gdy Elliot Johnsona przełamuje czwartą ścianę i mówi bezpośrednio do kamery przez cały film. Podczas gdy Fleabag był uwielbiany przez krytyków, Perswazja została gorzej przyjęta, a film ma obecnie 32% oceny na Rotten Tomatoes (otwiera się w nowej karcie), nie wspominając o naprawdę okropnych recenzjach, przed premierą 15 lipca.

Jak złe są recenzje?

naprawdę źle. Wendy Ide z The Observer (otwiera się w nowej karcie) nazwała scenariusz filmu, który pochodzi od Rona Bassa i Alice Victorii Winslow, „farsą” i nie była pod wrażeniem narracyjnego wyboru mówienia do kamery. Ide nazwał urządzenie przypominające Fleabag „… głuchym, wykazującym tak małą wrażliwość na delikatną precyzję pisania Austen, że można się zastanawiać, dlaczego nie poszła na całość z piskami komicznych puzonów i śmiechem publiczności”. Oh.

Kristy Puchko z Mashable (otwiera się w nowej karcie) napisała, że ​​Persuasion „… szuka swojej heroiny, humoru i romansu”, podczas gdy Kevin Maher z The Times (otwiera się w nowej karcie) wyzwał Johnsona. jako Anne i opisał film jako „chaotyczny bałagan”.

Perswazja

(Zdjęcie: Netflix)

Peter Bradshaw z The Guardian nazwał film „… wystarczającym i nieprzemyślanym”. W międzyczasie Tim Robey z The Daily Telegraph niepochlebnie porównał Perswazję do Bridgertona, opisując filmową wersję historii Austen jako „… przedstawiającą starą kopię powieści w pełnym cosplayowym selfie, ale trzymającą ją zakrytą”, co nie jest przyjemne. Leah Greenblatt z Entertainment Weekly również wtrąciła się, pisząc, że film „… decyduje się na użycie materiału źródłowego jako cienkiej, jednorazowej skóry, usuwając wiele ważnych narządów (mózg, serce) i większość drobiazgów”.

Jednak kilka recenzji było bardziej pozytywnych. Robert Kojder z Flickering Myth był na pokładzie, dając filmowi trzy gwiazdki i chwaląc kolej Johnsona. David Rooney z The Hollywood Reporter nie był zbyt pochlebny, ale też nie upierał się, nazywając Persuasion „… niezależnym komiksem romantycznym związanym tylko ze swoim pochodzeniem, a film słodką rozrywką”. Nie trzeba dodawać, że nie są to pozycje, na które Netflix miałby nadzieję.

Analiza: czy Netflix będzie się tym przejmował?

Film zostanie wydany dopiero 15 lipca, więc kto wie, czy widzom się spodoba, czy nie?

Złe recenzje nie powstrzymały miażdżącego akcji Interceptor przed uzyskaniem świetnych ocen w serwisie Netflix, ale to inna sprawa. W ostatnich latach powieści Jane Austen zdobyły wiele nagród Stardust Awards. Film Rozważna i romantyczna z 1995 roku przyniósł Emmie Thompson Oscara za scenariusz i siedem innych nominacji, a remake Emmy z 1996 roku zdobył nagrodę dla najlepszej oryginalnej ścieżki dźwiękowej w 1996 roku. Dyrektorzy Netflix uwielbiają wygrywać nagrody, więc to będzie wielki hit. Po wydaniu pieniędzy na zdobycie drogiej obsady, z poszukiwanymi talentami, takimi jak Johnson i Golding, ten film był priorytetem dla Netflix.

Mimo to, biorąc pod uwagę, że The Sea Beast wygląda znacznie lepiej od czasu premiery 8 lipca, a The Gray Man ma pojawić się 22 lipca, być może gigant transmisji strumieniowej nie powinien zbytnio martwić się mniej niż gwiezdnym przyjęciem Persuasion. Będziemy musieli zobaczyć, jak Perswazja trafi do odbiorców i ile osób transmituje ją w następny weekend.

Aby uzyskać więcej treści z serwisu Netflix, zapoznaj się z naszym wyborem najlepszych filmów i programów telewizyjnych na najpopularniejszym na świecie streamerze.