Sieci komórkowe i szerokopasmowe dobrze nadają się do pracy w ruchu domowym.

Sieci komórkowe i szerokopasmowe dobrze nadają się do pracy w ruchu domowym.

Analitycy twierdzą, że sieci komunikacyjne na całym świecie stoją w obliczu dodatkowych wymagań związanych z kryzysem związanym z koronawirusem i mogą być okazją dla branży do przywrócenia jej reputacji. Wiele krajów nałożyło ograniczenia na przemieszczanie się i aktywność obywateli w celu spowolnienia rozprzestrzeniania się Covid-19, co oznacza, że ​​wiele osób jest zamkniętych w swoich domach. Sytuacja ta zwiększyła zależność od domowych łączy szerokopasmowych i mobilnych do rozrywki, zakupów online i pracy oraz wzbudziła obawy dotyczące wyzwań związanych z infrastrukturą.

zmieniające się zachowania

Jednak pomimo pewnych zmieniających się wzorców zachowań przewidywany upadek nie mógł się pojawić. W rzeczywistości większość sieci jest zaprojektowana tak, aby sprostać szczytowemu zapotrzebowaniu w nocy, a usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix, obniżyły jakość przesyłania strumieniowego na żądanie w UE. Wraz ze wzrostem ruchu spowodowanego przez grę wideo Fortnite branża gier może trwać. „Ogólnie rzecz biorąc, sieci mają się całkiem dobrze. Jednym z głównych powodów jego solidności jest fakt, że gwałtowny wzrost ruchu stacjonarnego szerokopasmowego występuje głównie w ciągu dnia. Obciążenie sieci zwykle osiąga szczyt w nocy między 8:00 a 10:00" - powiedział Kester Mann, analityk w CCS Insight. "Ilustrują to statystyki udostępnione przez BT. Operator ujawnił, że do tej pory jego rekordowa nocna prędkość ruchu wynosi 17.5 Tbit/s , dzięki pobieraniu gier wideo i transmisji strumieniowej meczów piłki nożnej, W normalnych godzinach pracy w ciągu dnia to użycie spada do około 5 Tb / s. Jednak od poniedziałku ruch w ciągu dnia wzrósł o ponad 50% w porównaniu z poprzednim tygodniem, pomagając sieci opublikować najwyższy w historii wolumen danych.” Po latach spadającego ruchu, natężenie ruchu rośnie. W Wielkiej Brytanii czas trwania połączeń w O2 wzrósł o 40% w ciągu jednego tygodnia, AT&T w USA odnotowało wzrost liczby połączeń o 44%, a Orange Polska o 50%. Jednak jakość połączeń była problemem, mówi Mann: „Jeśli jest jeden obszar, w którym sieci wykazały pewną zawodność, to są to mobilne połączenia głosowe. Słyszałem kilka raportów o przerywanych i niskiej jakości połączeniach przy dużej głośności. Jednak konsumenci mogą łatwo przejść na alternatywne usługi internetowe lub po prostu wrócić do tradycyjnych telefonów stacjonarnych, które mają dużą przepustowość. Co istotne, AT&T odnotowało prawie 90% wzrost połączeń Wi-Fi.” Niezawodność sieci komunikacyjnych i środki podejmowane przez operatorów w celu zapewnienia ludziom łączności, takie jak dodatkowe ulgi, obiecują, że klienci, którzy nie płacą rachunków na czas, nie będą rozłączani i zerowy dostęp do ważnych informacji – w dłuższej perspektywie zapewni znaczną poprawę reputacji „Operatorzy sieci mają do odegrania ważną rolę w czasach kryzysu i coraz bardziej jasne jest, dlaczego są uważani za krytyczną infrastrukturę krajową” – podsumował Mann. „W czasie koronawirusa pandemii, firmy te zintensyfikowały dotychczas. Usługa będzie przedmiotem dużej krytyki. Być może bardziej niż kiedykolwiek, jest to świetna okazja dla branży telekomunikacyjnej, aby poprawić swoją reputację."