Niemiecki gigant audio Sennheiser ogłosił, że sprzedaje swoją działalność konsumencką, aby całkowicie skupić się na rynku profesjonalnym. Nabywcą jest Sonova, szwajcarska firma specjalizująca się w rozwiązaniach do aparatów słuchowych, zatrudniająca około 600 pracowników działu Consumer Electronics firmy Sennheiser, którzy dokonali zmiany. W komunikacie prasowym informującym o nowościach Sennheiser wskazuje, że jego słuchawki i soundbary zostaną dodane do portfolio Sonova, które obecnie składa się z produktów takich jak aparaty słuchowe i implanty ślimakowe. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, choć Sennheiser określił ją jako „kontynuację współpracy” między firmami, która obejmuje licencjonowanie istniejącej marki. „Gwałtownie rozwijający się rynek osobistych urządzeń audio szybko się zmienia. Połączenie naszej ekspertyzy audiologicznej z know-how firmy Sennheiser w zakresie reprodukcji dźwięku, doskonałej reputacji oraz wysokiej jakości produktów pozwoli nam rozszerzyć naszą ofertę i stworzyć ważne punkty styku z większą liczbą konsumentów. skomentował Arnd Kaldowski, CEO Sonova. „Połączenie naszej najnowocześniejszej technologii z silną marką Sennheiser i ugruntowaną siecią dystrybucji tworzy solidne podstawy dla przyszłego wzrostu”. Sennheiser po raz pierwszy ogłosił plany sprzedaży swojej działalności konsumenckiej w lutym. „Nie mogliśmy prosić o lepszego partnera niż Sonova dla naszego biznesu elektroniki użytkowej” — powiedział Daniel Sennheiser, współzarządzający Sennheiser. „Sonova to silna i dobrze ugruntowana firma. Nie tylko łączy nas pasja do wyjątkowych wrażeń dźwiękowych, ale także wyznajemy bardzo podobne wartości korporacyjne. To daje nam wspaniały fundament pod wspólną pomyślną przyszłość”.