Sennheiser sprzedaje swoją markę konsumencką w ramach „profesjonalnej” zmiany

Sennheiser sprzedaje swoją markę konsumencką w ramach „profesjonalnej” zmiany
Niemiecki gigant audio Sennheiser ogłosił, że sprzedaje swoją działalność konsumencką, aby całkowicie skupić się na rynku profesjonalnym. Nabywcą jest Sonova, szwajcarska firma specjalizująca się w rozwiązaniach do aparatów słuchowych, zatrudniająca około 600 pracowników działu Consumer Electronics firmy Sennheiser, którzy dokonali zmiany. W komunikacie prasowym informującym o nowościach Sennheiser wskazuje, że jego słuchawki i soundbary zostaną dodane do portfolio Sonova, które obecnie składa się z produktów takich jak aparaty słuchowe i implanty ślimakowe. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, choć Sennheiser określił ją jako „kontynuację współpracy” między firmami, która obejmuje licencjonowanie istniejącej marki. „Gwałtownie rozwijający się rynek osobistych urządzeń audio szybko się zmienia. Połączenie naszej ekspertyzy audiologicznej z know-how firmy Sennheiser w zakresie reprodukcji dźwięku, doskonałej reputacji oraz wysokiej jakości produktów pozwoli nam rozszerzyć naszą ofertę i stworzyć ważne punkty styku z większą liczbą konsumentów. skomentował Arnd Kaldowski, CEO Sonova. „Połączenie naszej najnowocześniejszej technologii z silną marką Sennheiser i ugruntowaną siecią dystrybucji tworzy solidne podstawy dla przyszłego wzrostu”. Sennheiser po raz pierwszy ogłosił plany sprzedaży swojej działalności konsumenckiej w lutym. „Nie mogliśmy prosić o lepszego partnera niż Sonova dla naszego biznesu elektroniki użytkowej” — powiedział Daniel Sennheiser, współzarządzający Sennheiser. „Sonova to silna i dobrze ugruntowana firma. Nie tylko łączy nas pasja do wyjątkowych wrażeń dźwiękowych, ale także wyznajemy bardzo podobne wartości korporacyjne. To daje nam wspaniały fundament pod wspólną pomyślną przyszłość”.

Słuchawki

To, co Sonova zrobi z Sennheiserem, dopiero się okaże, ale niewykluczone, że wprowadzi technologię tego ostatniego do swoich dotychczasowych produktów z tzw. kategorii audible. Słuchawki to w zasadzie słuchawki, słuchawki douszne lub inne przenośne urządzenia zorientowane na głośniki. Są one definiowane jako „najnowocześniejsze elektroniczne urządzenia douszne zaprojektowane do wielu celów, od transmisji bezprzewodowej po komunikację, monitorowanie medyczne i monitorowanie kondycji”. W tej chwili można je podzielić na urządzenia sportowe, urządzenia do ustawiania głosu, urządzenia podstawowe, słuchawki do aparatów słuchowych oraz przenośne aparaty słuchowe, przy czym te dwa ostatnie są w zakresie działalności Sonova. Za pośrednictwem: TechCrunch