Samochody autonomiczne – wszystko, co musisz wiedzieć.

Samochody autonomiczne – wszystko, co musisz wiedzieć.
Technologia samochodów autonomicznych zmienia się każdego dnia i tylko kwestią czasu jest pojawienie się pojazdów bez kierowcy na ulicach. Niemal każdego dnia samochody bez kierowcy rozwijają się w nowy sposób i prawie każdy producent samochodów, firma świadcząca usługi współdzielenia przejazdów i firma technologiczna, od Apple po Google, udowodniła swoją wartość w branży samochodów bez kierowcy. A jeśli weźmiesz pod uwagę całą gadkę o samojezdnych samochodach, tylko dwa lata dzielą nas od utopijnego społeczeństwa, w którym samochody będą same nawigować i parkować, a wypadki staną się rzadkie. W rzeczywistości Google chce do końca roku stworzyć autonomiczną usługę telefoniczną. Tymczasem samojezdne samochody Apple są regularnie widywane, a platformy zawierają wszystko, co jest potrzebne do samodzielnego prowadzenia pojazdu. Podczas gdy branża samochodów bezzałogowych nadal się rozwija, wiele wypadków, w tym kilka ofiar śmiertelnych, pokazuje, że technologia wykorzystywana w samochodach do wykrywania pieszych i innych przeszkód oraz unikania kolizji ma jeszcze przed sobą długą drogę. Ponieważ coraz więcej firm ubiega się o licencje na testowanie samochodów bez kierowcy na drogach publicznych, a opinia publiczna jest bardziej zaznajomiona z technologią, uznaliśmy, że lepiej jest odłączyć firmy takie jak Apple, Google, Uber, Tesla i inne. innych, aby wyszkolić sztuczną inteligencję, aby widziała drogę, i że sztuczna inteligencja może mieć martwy punkt. Zebraliśmy również najnowsze informacje na temat krajów, w których można publicznie testować samochody bez kierowcy, firm opracowujących najmądrzejsze modele sztucznej inteligencji (AI) oraz przyszłości branży samochodów bez kierowcy w nadchodzących latach.

Co to jest samochód autonomiczny?

Mówiąc najprościej, samochód bez kierowcy musi być w stanie nawigować do celu, omijać przeszkody i parkować bez udziału człowieka. Aby to zrobić, samochód bez kierowcy musi być wyposażony w system sztucznej inteligencji, który wyczuwa otoczenie, przetwarza dane wizualne, aby określić, jak uniknąć kolizji, wykorzystuje wyposażenie samochodu, takie jak układ kierowniczy i hamulce, oraz wykorzystuje GPS do śledzenia aktualnej pozycji i miejsca docelowego. z auta. Bez sztucznej inteligencji samochody nie mogą naprawdę działać bez kierowcy. Na przykład firmy takie jak Google umieściły sztuczną inteligencję w wirtualnych samochodach i pozwalają im podróżować miliardy wirtualnych mil, wrzucając do samochodów wszystkie dostrzegalne przeszkody i sytuacje, aby zobaczyć, jak zareagują. Sztuczna inteligencja uczy się, jakie działania prowadzą do wypadków i powoli uczy się jeździć po prawdziwych drogach.

wyświetlacz Waymo Wizualizacja Waymo tego, co samochód bez kierowcy „widzi” na drodze (Zdjęcie: Waymo) (Zdjęcie: © Waymo) Aby uchwycić wizualne otoczenie, większość autonomicznych samochodów ma kombinację trzech systemów wizualnych: kamer wideo, radaru i lidaru. Sztuczna inteligencja syntetyzuje dane z tych różnych systemów, aby w pełni odwzorować Twoje środowisko i wykryć nieoczekiwane przeszkody. Większość samojezdnych samochodów wymaga wszystkich trzech elementów: sztuczna inteligencja potrzebuje kamer wizualnych i oprogramowania do głębokiego uczenia się, aby interpretować obiekty, takie jak latarnie uliczne i znaki stopu. Chociaż radar natychmiast wykrywa większość przeszkód, nie jest tak skuteczny, jak wykrywanie mniejszych przeszkód niż lidar.

Co to jest lidar? Czujniki LIDAR emitują fale świetlne we wszystkich kierunkach; Fale świetlne odbijają się od przedmiotów i wracają do czujnika, mierząc odległość między samochodem a obiektem. Odbijając się od i do czujnika miliony razy na sekundę, fale świetlne tworzą natychmiastową i stale aktualizowaną mapę 3D, która natychmiast wykrywa przeszkody. Jednak niektóre pojazdy z funkcjami autonomicznymi, takie jak Tesla Model 3, nie używają lidaru; Elon Musk nazwał lidar zbyt drogim „kulą”, a kamery i radar powinny załatwić sprawę. Jedna rzecz do rozważenia: Model 3, podobnie jak prawie każdy inny „niezależny” samochód obecnie dostępny na rynku, tak naprawdę nie jest „bez kierowcy”. Większość ludzi używa terminów takich jak „bez kierowcy”, „autonomiczny” i „jazda autonomiczna” zamiennie. Istnieją jednak znaczne różnice w technologiach wymaganych dla „autonomicznej” sztucznej inteligencji, która może poruszać się tylko po autostradach, oraz prawdziwie „bez kierowcy” lub „niezależnego” samochodu, który nie potrzebuje nawet Volando ani operatora człowieka do parkowania lub nawigacji. .

Autopilot Tesli Autonomiczny autopilot Tesli (autopilot) (Źródło zdjęcia: Tesla) Niektórzy producenci samochodów mają tendencję do mieszania kart, twierdząc, że tempomat umożliwia jazdę po linii prostej, a unikanie przeszkód to samodzielna jazda. W rzeczywistości Mercedes-Benz musiał wyświetlać reklamy, twierdząc, że jego Klasa E 2017 była „samojezdnym pojazdem”. Jednak dopóki sztuczna inteligencja nie jest wystarczająco wyrafinowana, aby dojechać do przejazdu kolejowego bez zagrożenia dla pieszych, większość (ale nie wszystkie) rządy zezwalają, aby samochody nie jeździły bez człowieka siedzącego za kierownicą. Dlaczego miałoby to dotyczyć Ciebie? Niektórzy kierowcy czują się na tyle bezpiecznie, że opuszczają swoje siedzenia, gdy samochód jest w ruchu, narażając pieszych (i siebie) na niebezpieczeństwo. Niezwykle ważne jest, aby rozróżnienie między autonomią a brakiem kierowcy było wyraźniejsze dla opinii publicznej. Więc kiedy omawiamy w tej sali samojezdne samochody, nie mylmy ich z faktem, że nie mają kierowcy; większość z nich ma co najmniej kilka lat, zanim ich sztuczna inteligencja będzie mogła właściwie poruszać się po świecie bez ludzkiej kuli.

Po co nam samochody autonomiczne?

Dla osób dojeżdżających do pracy odpowiedź jest oczywista: zamknij oczy, pracuj lub oglądaj Netflix zamiast spędzać godziny na poruszaniu się w korkach. Ale dlaczego firmy zainwestowały około 80 miliardów euro i lata pracy w tę technologię? Na początek może to być po prostu kwestia wskoczenia na modę. Prawie wszystkie główne firmy samochodowe opracowały lub wdrożyły jakąś formę technologii autopilota w swoich samochodach. Brak tej technologii może sprawić, że marka stanie się przestarzała. Ale przynajmniej niektóre firmy mają śmiałe plany biznesowe dotyczące autonomicznej technologii, które wykraczają poza zwykłą integrację ze wszystkimi. Większość marek samochodów bardzo martwi się o swoje wskaźniki bezpieczeństwa w przypadku kolizji. Jeśli zautomatyzowane technologie bez kierowcy naprawdę zmniejszą liczbę wypadków, producenci samochodów będą chcieli iść naprzód. Oceny bezpieczeństwa AI mogą nawet stać się przyszłym wskaźnikiem dla potencjalnych nabywców. Tymczasem usługi współdzielenia przejazdów, takie jak Uber i Lyft, planują uczynić swoje taksówki bez kierowców, co oznaczałoby, że nie musieliby płacić kierowcom. W styczniu dyrektor generalny Uber, Dara Khosrowshahi, powiedziała, że ​​chce, aby autonomiczne taksówki przewoziły pasażerów do 2019 r., a 20 procent lub więcej floty Ubera mogłoby działać bez kierowcy. Jednak ambicje Ubera dotyczące samojezdnych samochodów napotkały poważną przeszkodę, którą szczegółowo omówimy na stronach 2 i 3. Inne firmy, takie jak Ford, mają nadzieję zintegrować swoje samochody z sieciami miejskimi, które będą śledzić warunki ruchu i dostępne miejsca parkingowe. Samojezdne samochody firmy dotrą do celu szybciej niż inne samochody. Następnie, oczywiście, Ford będzie sprzedawał swoje samojezdne samochody jako usługę firmom dostawczym lub car-sharingowym; Ford nawiązał już współpracę z Domino's i Postmates, aby dostarczać paczki i pizze samochodem, którym sam nie jeździ, ale ma na celu symulowanie reakcji opinii publicznej.

Ford fikcyjny fikcyjny samochód Dostawa pizzy spotyka się z samodzielną jazdą (Źródło zdjęcia: Ford) Większość z tych firm nie chce, aby konsumenci faktycznie kupowali własne samochody. Jednak co najmniej jeden ekspert motoryzacyjny stwierdził, że producenci samochodów chcą, aby ich technologia bez kierowcy była „cyklicznym modelem subskrypcji”, w którym klienci, w tym kupujący używane samochody, muszą nadal płacić za prawo do zakazu prowadzenia pojazdu. Bez względu na powody, firmy te zainwestowały zbyt dużo pieniędzy w samojezdne samochody AI, aby teraz przestać, mimo że wiele krajów nie zatwierdziło jeszcze w pełni korzystania z samojezdnych samochodów. Firmy najwyraźniej myślą, że to tylko kwestia czasu, zanim samochody bez kierowcy zaczną krążyć.

Gdzie testowane są samochody autonomiczne?

Podczas gdy producenci samojezdnych samochodów przekonali wiele rządów stanowych i krajowych, aby zezwolili im na testowanie swoich pojazdów na drogach publicznych, prawie wszystkie rządy surowo zabraniają samochodom opuszczania torów testowych, z kilkoma wyjątkami. W Stanach Zjednoczonych 33 stany uchwaliły przepisy zezwalające na ograniczone testowanie autonomicznej jazdy, ale tylko kilka stanów i miast pozwala niekontrolowanym osobom zachować kontrolę nad publicznymi autostradami, prawie zawsze pod ścisłą kontrolą człowieka. Phoenix w Arizonie jest wyjątkiem od tej reguły. Waymo testuje samojezdne samochody bez kierowcy bezpieczeństwa na ulicach miast.

Samojezdny minivan Waymo Niezależny Waymo MPV (Zdjęcie: Waymo) Uber testował również autonomiczne samochody w Arizonie, dopóki poważny wypadek nie skłonił gubernatora stanu do zawieszenia przywilejów próbnych na czas nieokreślony. Uber ostatecznie ogłosił zamknięcie swojego programu samochodów autonomicznych w Arizonie 23 maja. Jego program pozostaje zawieszony w innych częściach kraju. Kalifornia jest kolejnym hotspotem dla samojezdnych samochodów, ponieważ Dolina Krzemowa jest domem dla wielu firm technologicznych i ponieważ Kalifornia nie musi już być ludzkim kierowcą, jeśli firmy mogą udowodnić, że ich sztuczna inteligencja sprosta zadaniu. Miasta w Stanach Zjednoczonych, w których najprawdopodobniej zobaczysz samojezdne samochody, to Mountain View i San Francisco w Kalifornii; Phoenix, Atlanta, Pittsburgh, Miami, Austin, Detroit i Nowy Jork. W Europie, gdzie znajduje się kilku głównych producentów samochodów, istnieje wiele krajów, które pozwalają na ograniczoną liczbę testów bez kierowcy. Niemcy niedawno zatwierdziły rozpoczęcie przez Volkswagena testów samochodów zaparkowanych na lotnisku w Hamburgu. Ze swojej strony Volvo testuje samochody i autobusy bez kierowcy w Sztokholmie w Szwecji. W Holandii Amber Mobility planuje uruchomić w kilku holenderskich miastach w połowie 2018 roku usługę samochodową bez kierowcy podobną do Zipcar.

< p class="bordeaux-image-check">BMW i3 Amber Mobility wykorzystuje BMW i3 do obsługi samochodów bez kierowcy (Źródło: BMW) Jednak w Wielkiej Brytanii rząd niedawno uruchomił inicjatywę UK Autodrive, aby promować innowacje w zakresie samowystarczalności, ale jednocześnie przeprowadza co trzy lata przegląd implikacji dla bezpieczeństwa nowych technologii. samojezdny. W tej chwili testy na drogach publicznych. Z kolei Australia rozpoczęła publiczne testy, ale według niektórych raportów kraj ten pozostaje w tyle za innymi krajami. W Azji kraje takie jak Chiny, Japonia i Singapur pozwoliły firmom rozpocząć testowanie autonomicznych taksówek, ale zawsze z mężczyzną za kierownicą. Rywal Ubera, Didi Chuxing, jest jedną z wiodących chińskich firm opowiadających się za technologią autonomiczną. A co z technologią autonomicznej jazdy, którą można znaleźć w samochodach takich jak Tesla? Można to znaleźć w prawie każdym kraju, chociaż większość przepisów wymaga, aby kierowcy cały czas trzymali ręce na kierownicy i patrzyli na drogę.