Słaby kod może być źródłem satysfakcji dla programistów IT

Słaby kod może być źródłem satysfakcji dla programistów IT

Nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i robotyczna automatyzacja procesów (RPA), wywierają coraz większą presję na programistów IT, którzy twierdzą, że dostęp do szybszych i łatwiejszych narzędzi programistycznych może znacznie poprawić ich satysfakcję z pracy. Zgodnie z nową ankietą Appiana zatytułowaną The Impact of Low Code on IT Satisfaction, programiści IT uważają, że technologie Low Code mogą pomóc poprawić najgorsze aspekty ich pracy, jednocześnie spełniając cele biznesowe. na nadchodzący rok Badanie wykazało, że najgorsze aspekty zadań programistów IT to czas poświęcony na rozwiązywanie problemów z aplikacjami, ograniczenia czasowe i czasowe, czas stracony na wykonywanie powtarzalnych zadań związanych z kodowaniem oraz brak możliwości pracy nad strategicznymi projektami. Zapytani o wpływ programowania z małą ilością kodu na te mniej satysfakcjonujące obszary IT, 80 procent ze 150 menedżerów IT oraz 150 programistów, inżynierów i architektów, którzy wzięli udział w ankiecie, stwierdziło, że słaby kod jest przydatny do automatyzacji operacji. Powtarzalne sposoby, takie jak kodowanie formularzy i wniosków. Zasady zarządzania. Jednocześnie dwie trzecie (68%) uważa, że ​​stosowanie małej ilości kodu jest opłacalne w przypadku strategicznego tworzenia aplikacji, a prawie 80% uważa, że ​​może to pomóc w zaoszczędzeniu czasu na opracowywanie wielopoziomowych projektów. wyższy.

Zwiększona presja na programistów IT

Według 86% programistów IT nowe technologie wywierają coraz większą presję na działy IT, które czują się przytłoczone wymaganiami dotyczącymi nowych aplikacji pojawiających się technologii oraz prośbami o integrację nowych technologii ze starszymi systemami i danymi. Deweloperzy IT stwierdzili, że aplikacje, które poprawiają jakość obsługi klienta lub zwiększają jego zaangażowanie (68%), aplikacje usprawniające operacje i procesy wewnętrzne (61%) oraz aplikacje umożliwiające innowacje (57%) to aplikacje, które są najbardziej wydajne i najczęściej poszukiwane w ich organizacjach. Jednak chociaż aplikacje do obsługi klienta są najbardziej popularne, mniej niż 50% respondentów twierdzi, że ich organizacja jest niezwykle lub bardzo skuteczna w integrowaniu AI i APR z przepływami pracy obsługi klienta. Co gorsza, programiści informatyczni twierdzą, że przedstawiciele obsługi muszą dziś otworzyć średnio pięć ekranów, aby uzyskać pełny obraz klienta. Główną przeszkodą, z jaką stykają się firmy, jest rozwój bardziej intuicyjnych i przyjaznych dla użytkownika aplikacji, a następnie ochrona danych i wykorzystanie pojawiających się technologii w celu lepszego postrzegania przez klientów. Ankieta Appiana wykazała, że ​​programiści IT uważają, że szybsze i łatwiejsze narzędzia programistyczne mogą lepiej pomóc ich firmom w tworzeniu aplikacji przy użyciu nowych technologii.