Gram w remake vs remaster: jaka jest różnica?

Gram w remake vs remaster: jaka jest różnica?
Jeśli przegapiłeś klasyczną grę, kiedy została pierwotnie wydana, istnieje wiele powodów, dla których możesz mieć trudności z graniem w nią w 2020 roku. Po pierwsze, możesz nie mieć takiego nostalgicznego uznania dla tej gry, jak ci, którzy w nią grali w czasie, co czasami może nadrobić braki gry, gdy ; też się nie starzeje Po drugie, jeśli nie jesteś zadowolony z kolekcjonowania starych konsol do gier, wiele gier retro po prostu nie działa na nowoczesnych maszynach. Jeśli wolisz ewoluować w czasie, utrzymanie dostępu do starych tytułów jest często na łasce producentów konsol. Podczas gdy zapewnianie wstecznej kompatybilności jest tradycyjnym sposobem zapewniania graczom dostępu do ich starych kolekcji gier, programiści i wydawcy znaleźli bardziej preferowaną i opłacalną metodę: remastery i przeróbki. Odrestaurowane klasyczne gry są teraz powszechne, a kilka klasyków pojawia się ponownie na naszych tabletach i dyskach twardych w postaci „edycji HD”, „remasterów” i „przeróbek”. Przy tak wielu nieznanym żargonie marketingowym dołączonym do naszych ulubionych gier, nie zawsze jest jasne, co się zmieniło między oryginalną wersją a tymi nowymi. Jeśli jesteś trochę zdezorientowany tym wszystkim, nie martw się. Jesteśmy tutaj, aby (po prostu) przełamać różnice między przeróbkami i remasterami gry.

Remastery: malowanie

Final Fantasy XII: Wiek Zodiaku

Final Fantasy XII: The Zodiac Age wyszło poza zwykły `` remaster HD '' & # 39; & # 39; (Źródło zdjęcia: Square Enix) Termin „remaster” jest używany w multimediach jako całości, termin ten ma znaczenie, jeśli chodzi o muzykę i film. Remastering zwykle polega na poprawie jakości oryginalnej wersji „master”, co oznacza, że ​​struktura źródłowa jest po prostu ulepszana, a nie modyfikowana. W grach wideo generalnie obowiązuje ta sama zasada, najpopularniejsza forma remasteringu opiera się na wierności i rozdzielczości. Mówiąc najprościej, zremasterowanie starej gry sprawi, że nie będzie ona wyglądać jak pikselowate wymiociny na twoim fantazyjnym nowym telewizorze. Pomimo tej prostej definicji remastery mogą nadal różnić się jakością, co często wynika z wysiłku włożonego w każdą instancję. Na PlayStation 3 i Xbox 360 pojawiło się wiele „HD Remasters”, składających się głównie z przeniesionych tytułów, które wcześniej nie były kompatybilne z wyżej wymienionym sprzętem. Oprócz przeskalowania oryginalnego tytułu do rozdzielczości HD, nic innego ich nie wyróżnia poza ich pierwotną formą. Ten rodzaj skalowania do rozdzielczości HD można również osiągnąć dzięki kompatybilności wstecznej lub użyciu dodatkowego sprzętu w celu uaktualnienia konsoli w stylu retro, jak opisano w naszym przewodniku po grach w stylu retro. Niektórzy twierdzą, że ten specyficzny rodzaj remasteringu HD jest jak kradzież czyichś kół rowerowych w celu odsprzedaży, z czym się zgadzamy. Na szczęście sztuka remasteringu gier przeszła długą drogę. Zamiast tylko zwiększać rozdzielczość, remastery, takie jak Final Fantasy XII: The Zodiac Age, ożywiły tekstury, wydajność i ścieżkę dźwiękową gry. Ponieważ konsumenci oczekują więcej od swoich remasterów gier wideo, proste porty stają się coraz mniej powszechne. W rezultacie wielu wydawców odważyło się nie tylko dopracować, ale także przebudować gry od podstaw.

Przeróbki: świat wymyślony na nowo

Final Fantasy 7 Remake to zupełnie nowa gra oparta na oryginale, podczas gdy Final Fantasy 8 Remastered z 2019 roku to ta sama gra, tylko ulepszona pod wieloma względami.

Final Fantasy 7 Remake to zupełnie nowa gra oparta na oryginale, podczas gdy Final Fantasy 8 Remastered z 2019 roku było tą samą grą, tylko ulepszoną na wiele sposobów. (Źródło zdjęcia: Square Enix) Słowo „remake” zasadniczo oznacza całkowicie nową grę opartą na wcześniejszej grze, zwykle klasycznej. Istnieją jednak różnice w sposobie jej definiowania. Odbudowa przy użyciu nowoczesnych technologii
Powtórki klasycznych gier wideo można niemal traktować jako proces malowania według numerów. Wiele z tych projektów po prostu bierze pętle i mechaniczne pomysły z oryginalnej gry i przebudowuje je przy użyciu nowoczesnych technologii, z lepszym sterowaniem i często nowymi zasobami. Rezultatem jest zwykle doświadczenie, które znasz, ale o wiele bardziej wyrafinowane. Świetnymi przykładami tego typu remake'ów są remiksy Spyro, Crash Bandicoot, MediEvil i Shadow of the Colossus, które w nowym przebraniu są wizualnymi odtworzeniami, które wyglądają niesamowicie podobnie do ich oryginalnych retro odpowiedników, ale nie są dokładnie takie same. Sprawdź także remake gry Zelda: Wind Waker na Wii U, która ma nieco inny styl graficzny i dodaje opcję szybszego żeglowania po morzach. Ten sam pomysł, inne wykonanie
Teraz jednak zaczynamy widzieć totalne przeróbki, które są czymś więcej niż tylko coraz lepszą wersją oryginału. Zasadniczo są to różne gry, nawet jeśli wykorzystują tę samą historię, dekorację, muzykę, styl graficzny lub pomysły na rozgrywkę. Być może jeszcze tego nie dostaliśmy, ale nadchodzący remake Final Fantasy VII wydaje się być świetnym przykładem, porzucając tradycyjne turowe wybryki oryginału i zamiast tego wykorzystując mechanikę współczesnych tytułów Final Fantasy. Niezależnie od pełnej recenzji Final Fantasy VII, Cloud wciąż nie może się doczekać założenia tej pięknej fioletowej sukienki, tak jak powinna. Remake Resident Evil 2 2019 ma również odzwierciedlać jak najwięcej oryginału, ale zamiast stałych kątów kamery w wersji z 1998 roku jest to strzelanka. trzecia osoba z bardziej nowoczesnym ramieniem. Takie podejście pokazuje, jak można zapewnić ludziom wygodną dawkę nostalgii, jednocześnie tworząc grę z najwyższej półki dla dzisiejszych graczy. Nic dziwnego, że Resident Evil 3 jest traktowany tak samo. Spodziewaj się więcej tego typu remake'ów w nadchodzących latach.

Kryzys osobowości

MediEvil

Niektórzy zastanawiali się, czy MediEvil powinien być remasterem, czy remakiem (Źródło: Sony) Jeśli jedno jest pewne, to przywrócona nostalgia się sprzedaje. Niedawna fala rekreacji retro na PSone wyznaczyła nową kulturę w branży, z których jedna decyduje się na wykorzystanie nowoczesnych standardów technologicznych, aby tchnąć świeży powiew w franczyzy. klasyki i ponownie przedstawić je nowej publiczności. Próbując odróżnić a remaster '' & # 39; & # 39; y un remake „” może czasami być technicznie mylący, należy zauważyć, że próba użycia tych tagów jako wartości bezwzględnych prawdopodobnie nigdy nie jest dokładna, w takim przypadku lepiej dostosować swoje oczekiwania. Jedynymi wartościami bezwzględnymi w tej dynamicznej branży są te stare gry na półce, które zostały już stworzone i opanowane, bez względu na to, jak bardzo są rozczarowani swoim współczesnym zmartwychwstaniem.