Queerowa praca miłości: walka o zachowanie historii gier LGBTQ +


LGBTQ + Game Week 2021

Semana de juego LGBTQ +

(Źródło zdjęcia: TechRadar / R Healey Art) Witamy w TechRadar Tydzień Gier LGBTQ+ 2021. Podczas tego tygodniowego świętowania zwracamy uwagę na problemy i głosy społeczności graczy LGBTQ+. Dowiedz się więcej tutaj. Dziś queerowe postacie z gier pewnie chodzą po naszych ekranach. Grywalne postacie, takie jak Alexios i Kasandra z Assassin's Creed Odyssey i Ellie z The Last of Us, są dziwaczne, ale nie każdy aspekt ich postaci zależy od ich seksualności. Ale od jak dawna tak jest? Kto chodził, żeby Ellie mogła biegać? Badanie pochodzenia i ewolucji queerowych gier i postaci oraz zachowanie ich dla potomności to zadanie, którego nikt nie chciał się podjąć. Innymi słowy, aż do Adrienne Shaw z Temple University w Filadelfii w USA.

Narodziny archiwum gier wideo LGBTQ+

Archivos de videojuegos LGBTQ

Archiwum gier wideo LGBTQ (Źródło zdjęcia: Archiwum gier wideo LGBTQ) „Po 10 latach nikt nie zrobił tego, co uważałem za oczywisty projekt, więc pomyślałem, że to znak, że muszę to zrobić”, śmieje się. Shaw " Gdyby to się kiedykolwiek skończyło, byłabym naprawdę smutna, ponieważ oznaczałoby to, że nie byłoby żadnych nowych gier do znalezienia i nikt nie tworzyłby nowych gier z queerową zawartością”. Adrienne Shaw W ramach studiów podyplomowych Shaw rozpoczęła projekt aby ustalić, dlaczego w grach wideo występuje niewielka reprezentacja osób queer. Wyszła na poszukiwanie projektantów gier pracujących nad treściami queer i stworzyła listę 51 gier na własny użytek. Nie wiedziała, że ​​ta lista zamieni się w dekadę pracy. W 2015 roku Shaw skupił się na stworzeniu obszerniejszej listy, w wyniku czego powstała rosnąca kolekcja 151 queerowych gier. To był początek archiwum gier wideo LGBTQ+. Dzięki rekomendacjom i radom wolontariuszy i fanów gier Shaw nadal pracuje na liście w wolnym czasie poza innymi projektami badawczymi, tworząc bazę danych. online szczegółowo opisując rodzaj queerowych treści. w każdej grze. Chociaż każdy wpis do bazy danych zajmuje trochę czasu, dla Shawa jest to praca pełna miłości. „To naprawdę miłe, że ustawienie wszystkiego zajmuje dużo czasu” — mówi. „Gdyby to się kiedykolwiek skończyło, byłbym naprawdę smutny, ponieważ oznaczałoby to, że nie byłoby już nowych gier do znalezienia i nikt nie tworzyłby nowych gier z queerową zawartością. Lista 151 gier Shawa rozrosła się do ponad 1200 i sięga 1976 roku wraz z Bunnies and Burrows, grą RPG opartą na powieści Watership Down, w której użytkownicy wcielają się w inteligentne króliki wchodzące ze sobą w interakcje. innych i uciec przed lisami i innymi zagrożeniami. Archiwum koncentruje się na grach cyfrowych i jest zarządzane przez samą Shaw i asystenta. Ale jak dokumentują każdą queerową grę?

Wspólne ćwiczenie

Si se encuentra

Jeśli znaleziono (Źródło zdjęcia: Annapurna Interactive) Wiele wpisów do gry zaczyna się od ostrzeżenia od fana. Ktoś mógł grać w queerową grę w młodości lub widział mroczną grę wydaną dzisiaj. Wysyłają notatkę przez stronę internetową archiwum i rozpoczyna się blokada. Każda queerowa reprezentacja się nada, nieważne jak mała, i obejmuje to również reprezentację negatywną; dla Shawa równie ważne jest, aby były one udokumentowane. Każda gra w plikach może reprezentować od pięciu do 80 godzin pracy Shawa lub jego asystenta. „Nie mam zasobów ani czasu, aby grać we wszystkie gry, które kiedykolwiek były dostępne, aby sprawdzić, czy uda nam się znaleźć queerowe postacie” — mówi Shaw — „ale możemy mieć dobrą dokumentację tego, co zostało powiedziane w tej zawartości w całej od fanów, samouczków, stron wiki i filmów z YouTube”. Ten wspólnotowy aspekt archiwów ma kluczowe znaczenie dla ich przetrwania. Shaw zaczął jako projekt pełen pasji i nadal wykonuje inne prace oprócz płacenia rachunków. Każdy, kto angażuje się w archiwum, robi to, aby zachować gry, którym grozi całkowite zniknięcie, i dobrze, że to robią, ponieważ czas ucieka.

Odliczanie gier LGBTQ + do wyginięcia

Caper en el Castro

Caper in the Castro (Źródło: CM Ralph) Dokumentowanie gier cyfrowych wiąże się z wyjątkowymi wyzwaniami: pozostało niewiele czasu, zanim technologia potrzebna do gry stanie się przestarzała lub zanim pamięć o grze umrze. „Myślę, że jedną z najtrudniejszych części jest to, że nie wiemy, co już zostało utracone”. Adrienne Shaw Shaw natknął się na grę „Caper in the Castro” prawie przypadkowo, szukając innej gry. Tajemnicza gra przygodowa została zaprojektowana przez lesbijską projektantkę gier CM Ralph w 1989 roku i została pierwotnie wydana pod nazwą „Charity Ware”, a gracze zostali zaproszeni do przekazania darowizny na rzecz organizacji zajmującej się AIDS po pobraniu gry; Ralph był zmotywowany do zbierania pieniędzy na rzecz sprawy po tym, jak 90% jego bliskiej grupy przyjaciół w Kalifornii zmarło na AIDS. Caper in the Castro widzi lesbijską detektyw, Tracker McDyke, próbującą znaleźć zaginioną drag queen i okazała się jedną z najtrudniejszych gier do przechowywania w aktach. Po odnalezieniu urządzenia trzeba było doposażyć go w starszego Macintosha, aby oprogramowanie Macintosh było czytelne z lat 1980. Odkrycie przez Capera w Castro nie tylko zapewniło migawkę jednej z pierwszych grywalnych postaci queer; dostarczył przydatnych lekcji na temat zawiłości wyboru przestarzałej technologii gier. Chociaż było to wspaniałe znalezisko, fakt, że Caper in the Castro został przypadkowo odkryty, jest niepokojącym znakiem dla zachowania gier LGBTQ +. Ile gier jest przegranych? Ile jeszcze gier mogłoby zostać utraconych na zawsze, gdyby właściwa osoba o nich nie wiedziała? „Myślę, że jedną z najtrudniejszych części jest to, że nie wiemy, co już zostało utracone” — mówi Shaw. „Nie wiemy, ile gier po prostu nie mamy, ponieważ ludzie, którzy je stworzyli, już nie żyją lub nikt nie zadał sobie trudu, aby zachować kopie. "

światy do ocalenia

El último de nosotros abandonado

The Last of Us: Left Behind (Zdjęcie: Naughty Dog) Utrata queerowych gier z przeszłości może nie wydawać się wielką sprawą, zwłaszcza jeśli obecnie trudno w nie grać. Ale utrata jakiejkolwiek reprezentacji queer w grze oznacza, że ​​tracimy reprezentacje kulturowe, które bardzo różnią się od innych mediów. Queerowe postacie w grach wideo nie są przedstawiane tak, jak stereotypy, które są tak powszechne w telewizji i filmach. „Dominacja osób queer jako złoczyńców w rzeczywistości nie jest ilościowo dominująca w grach w porównaniu z innymi mediami. W filmach i telewizji był to dość powszechny motyw, ale wygląda na to, że większość postaci LGBTQ+ to pomocne, neutralne postacie, które nie są graczami. Adrienne Shaw „Dominacja osób queer jako złoczyńców nie jest tak naprawdę dominacją ilościową w grach nad innymi mediami” – mówi Shaw. „W filmach i telewizji był to dość powszechny motyw, ale wydaje się, że większość postaci LGBTQ + to pomocne, neutralne postacie, które nie są graczami”. Poza tym w grach wideo są inne ujęcia kultury queer niż w innych mediach. Na przykład kryzys związany z HIV był wielokrotnie prezentowany w telewizji i filmach. Jednak bardzo niewiele queerowych gier w archiwach wspomina o tym; zamiast tego queerowe postacie często istnieją jako przydatne postacie niezależne (NPC), zamiast pełnić te same dobrze ugruntowane role, które widzimy w telewizji i filmach. Gry wideo, bardziej niż telewizja i filmy, oferują swoim graczom ucieczkę od prawdziwego świata. Tworzą całe wszechświaty, w których gracze mogą się zanurzyć, i być może dlatego wspólne obszary historii queer są pomijane w opowiadaniu historii gier cyfrowych. Podczas gdy niektóre ważne wydarzenia, takie jak kryzys HIV, są w dużej mierze pomijane, oferowane są nowe perspektywy na kulturę queer, pokazujące, jakie inne problemy pojawiały się w społecznościach queer na przestrzeni czasu. Queerowe postacie z gier wideo mogły badać szeroki zakres tematów, które nie były dostępne dla ich odpowiedników w świecie rzeczywistym. Chociaż z niektórymi queerowymi postaciami nadal wiążą się negatywne konotacje, większa swoboda w opowiadaniu historii w grach pozwala zagłębiać się w tematy wykraczające poza powszechne queerowe tropy, co często pozwala na bardziej żywe i zróżnicowane historie. Czy to pozytywne, czy negatywne, niuanse i różne perspektywy, które gry LGBTQ+ wnoszą do dyskusji na temat kultury queer, są czymś, czego często nie można znaleźć gdzie indziej. Shaw i jego zespół dostrzegają te wyjątkowe cechy, a ich praca opiera się na przekonaniu, że każdy też powinien je dostrzec. Literatura queer, queerowe filmy i queerowa telewizja są dobrze udokumentowane, a każdy gatunek wnosi własny, niepowtarzalny punkt widzenia do historii LGBTQ+. Ta sama skrupulatna kuracja musi być zastosowana do gier cyfrowych, zanim z natury znikną na zawsze. Dowiedz się więcej o archiwum gier wideo LGBTQ tutaj. Rachael Davies jest queerową niezależną pisarką mieszkającą w Edynburgu w Wielkiej Brytanii, która pisze o problemach i technologii LGBTQ+.