Przyszłość technologii współpracy.

Przyszłość technologii współpracy.

Liczba najbardziej strategicznych menedżerów IT poszukujących sposobów na wdrożenie ujednoliconej strategii komunikacji i współpracy. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez firmę Ovum siedmiu na dziesięciu menedżerów IT planuje zainwestować w nowe technologie współpracy w 2020 r. W rzeczywistości zmienia się sam charakter pracy i aby zatrzymać talenty, menedżerowie IT muszą szukać rozwiązań, które mogą wspierać nowoczesna kadra. Dzisiejsi pracownicy chcą móc pracować tak, jak chcą, gdzie i kiedy chcą, i potrzebują narzędzi do współpracy, aby dotrzymać kroku.

O autorze Sion Lewis jest wiceprezesem na region EMEA w GoTo, spółce zależnej LogMeIn.

Pracuj tu, tam i wszędzie

Szacuje się, że w Wielkiej Brytanii 4 miliony osób pracuje już zdalnie i oczekuje się, że w 2020 r. liczba ta w dalszym ciągu osiągnie połowę brytyjskiej siły roboczej. Koncepcja pracy z domu najwyraźniej pozostanie aktualna. Toalety publiczne, ogrody zoologiczne i szczyty gór zostały uznane za jedne z najdziwniejszych miejsc, w których ludzie muszą pracować, a technologia pracy zdalnej musi ewoluować, aby sprostać wymaganiom tych nowych, dziwnych środowisk pracy. Pracownicy oczekują niezrównanej jakości dźwięku, która zapewni im pracę w biurze, w domu lub w podróży, przy ekstremalnych przepustowościach, i pozostanie w kontakcie. Aby wychować dziecko, potrzeba całej wioski i to samo często mówi się o projektach na skalę korporacyjną. Oprogramowanie do wideokonferencji oferujące funkcje takie jak czat i udostępnianie zasobów na jednej platformie pozwala pracownikom komunikować się z innymi, niezależnie od ich położenia geograficznego. Główną zaletą tej koncepcji jest to, że umożliwia komunikację twarzą w twarz w czasie rzeczywistym, z kompatybilną komunikacją pomiędzy urządzeniami, a także możliwość łączenia istniejących systemów wideokonferencyjnych, dzięki czemu każdy może dołączyć do rozmowy w dowolnym momencie. .

Zabezpieczenie narodu pracowników zdalnych

Od małych start-upów po globalne konglomeraty biznesowe – wideokonferencje, udostępnianie treści i inne technologie oparte na współpracy są obecnie niezbędnym dodatkiem do każdej firmy. Aby organizacje mogły efektywnie wykorzystywać te technologie, ważna jest umiejętność ochrony swoich sieci przed potencjalnymi zagrożeniami ze strony połączonego środowiska cyfrowego. Jeśli menedżerowie IT mają nadzieję zachęcić do przyjęcia narzędzia współpracy na wszystkich poziomach firmy, muszą zadbać o to, aby niezależnie od tego, co jest omawiane lub udostępniane, było to bezpieczne, zwłaszcza na poziomie zarządzania. Posiadanie bezpiecznej platformy współpracy, która stanowi jedno centrum komunikacji, udostępniania treści i hostingu spotkań, znacznie zmniejsza ryzyko naruszeń bezpieczeństwa. Ponieważ zdalne bezpieczeństwo jest również priorytetem dla firm korzystających z dużej liczby pracowników mobilnych, zapotrzebowanie na technologie współpracujące prawdopodobnie doprowadziło do napływu żądań od przeciążonych i niedostatecznie wyposażonych zespołów IT. Pojedyncze logowanie to rozwiązanie, które może zapewnić dodatkową warstwę zabezpieczeń, gdy pracownicy firm łączą się ze zdalnych lokalizacji na całym świecie za pomocą różnych urządzeń. Jest to dobra polityka dla wszystkich potrzeb związanych z dostępem, ale zdecydowanie zwiększa korzyści płynące z pojedynczej, bezpiecznej i solidnej platformy komunikacyjnej, a co najważniejsze, uspokaja zespoły IT. W ostatnich latach byliśmy świadkami eksplozji technologii współpracy wprowadzonych na rynek wraz z szeregiem narzędzi ułatwiających komunikację, takich jak oprogramowanie call center z integracjami zwiększającymi produktywność i współpracę. Przy dużej liczbie dostępnych narzędzi pracownicy wstydzą się wyboru, a czas spędzony na przełączaniu się między tymi aplikacjami staje się problemem. Często skutkuje to zmniejszeniem produktywności, co może być szkodliwe dla wielu organizacji, a rynek wymaga nowego podejścia do korzystania z aplikacji. W przyszłości prawdopodobnie będziemy świadkami ewolucji firm w kierunku modelu centrum współpracy, który łączy w sobie te narzędzia, które pomogą inspirować kreatywność pracowników. Wprowadzenie sztucznej inteligencji do komunikacji opartej na współpracy ma na celu wspieranie bardziej przejrzystej współpracy i poprawę wydajności w miejscu pracy. Widzimy to odzwierciedlenie w priorytetach liderów biznesu: prawie trzech na czterech liderów IT postrzega technologię sztucznej inteligencji jako priorytet w swoim planie działania. Wiele firm decyduje się na inwestycje w sztuczną inteligencję i technologie kognitywne, które przyspieszają pracę i wykonują najbardziej przyziemne zadania, takie jak robienie notatek na spotkaniach czy transkrypcja wywiadu, bez przepełnienia talerzy obecnych pracowników. Pozostawia to więcej miejsca na dotarcie do naprawdę „dobrych rzeczy”! Nagle w ciągu dnia jest więcej czasu na najciekawsze i, co ważne, najbardziej przydatne zadania związane ze współpracą, takie jak burza mózgów, planowanie i prezentacje. Technologia współpracy oparta na centrach ma punkty kontaktowe we wszystkich firmach i może radykalnie poprawić produktywność, wydajność, a przede wszystkim dobre samopoczucie w pracy. Wdrażając takie rozwiązania, firmy mogą zaoferować swoim pracownikom możliwość pracy w najbardziej odległych lokalizacjach, czy to na szczycie góry, czy w lokalnym zoo, mając pewność, że ich praca nie będzie zagrożona. Sion Lewis jest wiceprezesem na region EMEA w GoTo, spółce zależnej LogMeIn.