Przyszłość technologii współpracy.

Przyszłość technologii współpracy.

Liczba najbardziej strategicznych menedżerów IT poszukujących sposobów wdrożenia ujednoliconej komunikacji i strategii współpracy. Według niedawnego badania Ovum, siedmiu na dziesięciu menedżerów IT planuje do 2020 roku zainwestować w nowe technologie współpracy. W rzeczywistości sam charakter pracy się zmienia, a aby zatrzymać talent, menedżerowie IT muszą szukać rozwiązań, które mogą wspierać nowoczesna siła robocza. Dzisiejsi pracownicy chcą mieć możliwość pracy, jak, gdzie i kiedy chcą, i potrzebują narzędzi do współpracy, aby nadążyć.

O autorze Sion Lewis jest wiceprezesem EMEA w GoTo, spółce zależnej LogMeIn.

Pracuj tu, tam i wszędzie

Szacuje się, że w Wielkiej Brytanii już 4 miliony osób pracuje zdalnie, a do 2020 r. liczba ta ma nadal sięgać połowy brytyjskiej siły roboczej. Koncepcja pracy z domu najwyraźniej pozostanie. Publiczne toalety, ogrody zoologiczne i szczyty górskie zostały uznane za jedne z najdziwniejszych miejsc, w których ludzie muszą pracować, a technologia pracy zdalnej musi ewoluować, aby sprostać wymaganiom tych dziwnych nowych środowisk pracy. Pracownicy chcą niezrównanej jakości dźwięku, która zapewni im pracę w biurze, w domu lub w podróży, w sytuacjach o ekstremalnej przepustowości i pozostanie w kontakcie. Wychowanie dziecka wymaga całej wioski i to samo często mówi się o projektach na skalę przedsiębiorstwa. Oprogramowanie do wideokonferencji, które oferuje funkcje takie jak czat i udostępnianie zasobów na jednej platformie, umożliwia pracownikom komunikację z innymi, niezależnie od ich lokalizacji geograficznej. Główną zaletą tej koncepcji jest możliwość bezpośredniej komunikacji w czasie rzeczywistym z kompatybilną komunikacją między urządzeniami, a także możliwość połączenia istniejących systemów wideokonferencyjnych, co oznacza, że ​​każdy może dołączyć do rozmowy w dowolnym momencie. .

Zabezpieczenie narodu pracowników zdalnych

Od małych start-upów po globalne konglomeraty biznesowe, wideokonferencje, udostępnianie treści i inne technologie współpracy są obecnie niezbędnym dodatkiem do każdej firmy. Aby organizacje mogły efektywnie wykorzystywać te technologie, ważne jest, aby móc chronić swoje sieci przed potencjalnymi zagrożeniami z połączonego środowiska cyfrowego. Jeśli menedżerowie IT chcą zachęcić do przyjęcia narzędzia do współpracy na wszystkich poziomach firmy, muszą upewnić się, że wszystko, co jest omawiane lub udostępniane, jest bezpieczne, zwłaszcza na poziomie zarządzania. Posiadanie bezpiecznej platformy współpracy, która zapewnia jedno centrum komunikacji, udostępniania treści i organizacji spotkań, znacznie zmniejsza ryzyko naruszenia bezpieczeństwa. Ponieważ zdalne bezpieczeństwo jest również najwyższym priorytetem dla firm korzystających z dużej liczby pracowników mobilnych, zapotrzebowanie na technologię współpracy prawdopodobnie doprowadziło do napływu próśb ze strony przeciążonych i niedofinansowanych zespołów IT. Pojedyncze logowanie to rozwiązanie, które może zapewnić dodatkową warstwę bezpieczeństwa, gdy pracownicy firm łączą się ze zdalnych lokalizacji na całym świecie za pomocą różnych urządzeń. Jest to dobra polityka dla wszystkich potrzeb w zakresie dostępu, ale zdecydowanie zwiększa korzyści płynące z jednej, bezpiecznej i solidnej platformy komunikacyjnej, a co najważniejsze, uspokaja zespoły IT. W ostatnich latach byliśmy świadkami eksplozji technologii współpracy wprowadzonych na rynek wraz z mnóstwem narzędzi ułatwiających komunikację, takich jak oprogramowanie call center z integracjami zwiększającymi produktywność i współpracę. Dzięki mnóstwu dostępnych narzędzi pracownicy mają tylko kłopotliwy wybór, a czas spędzony na przełączaniu się między tymi aplikacjami staje się problemem. Często skutkuje to obniżeniem produktywności, co może być szkodliwe dla wielu organizacji, a rynek wymaga nowego podejścia do korzystania z aplikacji. W przyszłości prawdopodobnie zobaczymy, jak firmy ewoluują w kierunku modelu centrum współpracy, który łączy te narzędzia, aby pomóc inspirować pracowników do kreatywności. Wprowadzenie sztucznej inteligencji do komunikacji opartej na współpracy ma na celu wspieranie bardziej przejrzystej współpracy i poprawę wydajności w miejscu pracy. Znajduje to odzwierciedlenie w priorytetach liderów biznesu: prawie trzech na czterech liderów IT uważa technologię sztucznej inteligencji za priorytet na swojej mapie drogowej. Wiele firm decyduje się na inwestycję w sztuczną inteligencję i technologie kognitywne, które przyspieszają pracę i wykonują najbardziej prozaiczne zadania, takie jak robienie notatek na spotkaniach czy spisywanie wywiadu, z dala od talerzy przepełnionych obecnymi pracownikami. Pozostawia to więcej miejsca na dotarcie do prawdziwych „dobrych rzeczy”! Nagle w ciągu dnia jest więcej czasu na najciekawsze i, co ważne, najbardziej przydatne zadania zespołowe, takie jak burza mózgów, planowanie i prezentacje. Oparta na hubach technologia współpracy ma punkty styku w każdej firmie i ma potencjał radykalnej poprawy produktywności, wydajności i, co najważniejsze, dobrego samopoczucia w pracy. Wdrażając takie rozwiązania, firmy mogą zaoferować swoim pracownikom możliwość pracy w najbardziej odległych lokalizacjach, czy to na szczycie góry, czy w lokalnym zoo, mając pewność, że ich praca nie będzie zagrożona. Sion Lewis jest wiceprezesem EMEA w GoTo, spółce zależnej LogMeIn.