Przyszłość technologii dostaw w świecie post-COVID-19

Przyszłość technologii dostaw w świecie post-COVID-19

W pewnym sensie wszyscy na świecie musieli w ostatnich miesiącach zmienić swoje codzienne nawyki i styl życia, aby zachować zgodność z zasadami izolacji, włączając w to pracę z domu. Dla tych, którzy są zmuszeni pozostać w domu ze względu na trudne warunki zdrowotne lub opiekę nad bliskimi, firmy dostawcze po stronie popytu stały się podstawową usługą zapewniającą nam niezbędne produkty, takie jak żywność i inne produkty. O autorze Bartek Kunowski, wiceprezes ds. produktu, Glovo. Ale nie tylko konsumenci czerpią korzyści z branży dostaw w czasie Covid-19. W obliczu zamknięcia wielu lokalnych sklepów i restauracji możliwość zapewnienia klientom szybkiej i sprawnej dostawy stała się kluczowa dla kontynuowania działalności małych i dużych przedsiębiorstw podczas pandemii.

Operacje dostawy na żądanie

Technologia stanowi podstawę wszystkich operacji dostaw na żądanie. Pandemia COVID-19 była ostatecznym testem pozwalającym zobaczyć, jak systemy i partnerzy szybko poradzą sobie z rosnącymi wymaganiami klientów. Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, analiza danych i narzędzia predykcyjne odgrywają kluczową rolę w utrzymywaniu łączności między przedsiębiorstwami a życiem codziennym. Dzięki tym innowacjom możemy być bardziej wydajni niż kiedykolwiek; Oszczędzaj czas, ograniczaj ilość odpadów i lepiej korzystaj z usług kurierskich. Jest to trend, który powinien się utrzymać, gdy zaczniemy wychodzić z pandemii. Wspomnieliśmy jedynie o możliwościach usług, jakie technologia może zapewnić w zakresie dostawy na żądanie. Oto trzy sposoby, w jakie zaobserwowaliśmy ewolucję technologii od czasu Covid-19. Koncepcja „bezstykowej” nie jest nową innowacją, ale od czasu pandemii COVID-19 stała się ona dla firm niezbędnym środkiem bezpiecznego akceptowania płatności z aplikacji do płatności mobilnych. Niektórzy mniejsi dostawcy wolniej wdrażają płatności zbliżeniowe, co wynika przede wszystkim z kosztów ponoszonych przez sprzedawcę w postaci opłat za przetwarzanie kart kredytowych, zwłaszcza w przypadku niewielkich zakupów. Przed pandemią Covid-19 Wielka Brytania, Europa i Azja spokojnie akceptowały płatności zbliżeniowe, ale w Stanach Zjednoczonych kultura „dotknij i zapłać” była trudna i powolna we wdrażaniu. Wielu klientów i MŚP nadal pozostaje przy gotówce i korzysta z karty kredytowej lub debetowej. Chociaż Wielka Brytania i Europa należą do największych użytkowników płatności zbliżeniowych, wiadomo, że starsze pokolenia korzystają z tej innowacji w takim samym stopniu jak młodsza populacja. Pandemia COVID-19 stała się dla tej starszej grupy demograficznej katalizatorem przyjęcia płatności zbliżeniowych, ponieważ wielu sprzedawców nie akceptuje gotówki ze względów zdrowotnych i bezpieczeństwa. Nie tylko bezpieczniej jest im kupować towar, ale także bezpieczniej jest dla kurierów i obsługujących ich pracowników. Płatności w tym sektorze nie przestały rosnąć. Firma PayPal ogłosiła niedawno, że wprowadzi do swojej aplikacji mobilnej nowy dodatek, który umożliwi klientom korzystanie z kodów QR w celu dokonywania płatności niemal wszędzie, gdzie klienci będą mogli kupić przedmioty. Dzięki temu ci, którzy nie chcą korzystać z gotówki, będą mogli łatwo płacić innym. Ta innowacja przyniesie ogromne korzyści kierowcom zajmującym się dostawami na żądanie, ponieważ mogą teraz przyjmować płatności osobiście, bez dotykania pieniędzy i narażania zdrowia.

Prezentacja dostawy dronami i robotami.

Dostawa za pomocą dronów i robotów to gorący temat od kilku lat, ale nie została jeszcze w pełni zaakceptowana jako rutynowy sposób dostarczania i odbierania zamówień. Konieczność całkowicie bezkontaktowej dostawy w ostatnim czasie spowodowała, że ​​technologia ta nabrała nadmiernego tempa. Dostawa dronami w czasie pandemii była ratunkiem dla bardziej odległych i trudno dostępnych regionów. Na przykład w Wielkiej Brytanii drony są bezpieczniejszym sposobem dostarczania środków medycznych szpitalom na wyspie Wight, ponieważ ograniczają kontakt z ludźmi. Oprócz Covid-19 dostawy dronami mogą również pomóc w ograniczeniu emisji. Zatłoczenie w naszych miastach jest poważnym problemem i rządy na całym świecie coraz bardziej angażują się w jego ograniczanie. Niedawne wydarzenia pokazały pozytywny wpływ, jaki redukcja emisji gazów cieplarnianych może mieć na naszą planetę, ponieważ poziom zanieczyszczeń drastycznie spadł. Elektroniczne drony oferują firmom sposób na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych bez utraty prędkości. Chociaż drony podróżują częściej, stwierdzono, że wytwarzają mniej emisji niż ciężarówka dostawcza. Robotyka również znalazła się w centrum uwagi podczas pandemii, ponieważ supermarkety i apteki z trudem zaspokajały ogromny popyt w Internecie. Oczywiście firmy dostawcze muszą być bardziej wydajne, a te dodatkowe pary rąk mogą zaoferować roboty. Na przykład firma Ocado ogłosiła plany zebrania 1 miliarda euro, aby poradzić sobie z ogromnym wzrostem zamówień i pomóc swoim partnerom. Duża część tej inwestycji zostanie przeznaczona na zautomatyzowane magazyny wyposażone w roboty, co przyspieszy przetwarzanie i dostawę. Ponieważ dystans społeczny musi zostać wprowadzony w perspektywie długoterminowej, tego typu roboty-asystenci przyczynią się również do poprawy zdrowia i bezpieczeństwa oraz ograniczą rozprzestrzenianie się wirusa wśród ludzi.

Zwiększ wydajność dzięki ciemnym dostawom

W ostatnich latach korzystanie z ciemnych kuchni i supermarketów odniosło w Europie ogromny sukces, a pandemia tylko to wzmocniła. W związku z zamknięciem restauracji i sklepów właściciele firm odczują presję płacenia czynszu, ale nie będą mogli korzystać z powierzchni. Coraz więcej firm dostawczych oferuje członkom ciemne kuchnie i sklepy bez czynszu, eliminując potrzebę wynajmu przestrzeni fizycznej i umożliwiając tym, którzy nadal chcą handlować w czasie izolacji. Ciemna dostawa to nie tylko oszczędność pieniędzy dla partnerów, ale także mnóstwo czasu. W połączeniu ze sztuczną inteligencją i analizą predykcyjną ciemne sklepy i kuchnie mogą dostosowywać swoje menu i linie produktów do potrzeb klientów w określonym obszarze. Na przykład w Londynie w piątkowe wieczory nie będzie niczym niezwykłym wzrost zapotrzebowania na dostawę pizzy, dlatego restauracje muszą mieć przygotowane jedzenie i składniki. Algorytmy będą uczyć się rytmu i wzorców działania miasta, aby zapewnić sprzedawcom odpowiednie zapasy odpowiadające popytowi. Koronawirus otworzył oczy wielu branżom, a dostawa była dla wielu z nas kluczowa podczas izolacji. Można śmiało powiedzieć, że bez technologii i innowacji branża byłaby teraz w zupełnie innym miejscu. Wynalazek zrodził się z konieczności, a COVID-19 był ostatecznym testem na dostawę. Umożliwiło to przedsiębiorstwom szybsze wprowadzanie innowacji i umożliwiło im wprowadzanie jeszcze większej liczby zmian w celu zaspokojenia popytu.