Przyszłość płatności w chmurze

Przyszłość płatności w chmurze

Niemal nieświadomie sposób, w jaki codziennie płacimy za produkty i usługi, całkowicie się zmienił, a życie bez konieczności dokonywania płatności innych niż cyfrowe stało się łatwe. Typowy mieszkaniec miasta może teraz jeździć Uberem do pracy, kupować kawę za pomocą aplikacji Starbucks, kupować obiady i napoje po pracy za pomocą Apple Pay, a następnie przygotować posiłek ze składników dostarczonych za pośrednictwem usługi. d & # 39; Subskrypcja. Twoja karta płatnicza nigdy nie musi wychodzić z kieszeni w celu przetworzenia karty kredytowej.

O autorze Andy Barratt, dyrektor zarządzający Coalfire w Wielkiej Brytanii. Te „bezproblemowe” doświadczenia są tym, czego oczekują konsumenci w większości grup wiekowych i ekonomicznych, i stają się kluczowym wyróżnikiem marek, które ewoluowały w czasie i oferują płatności cyfrowe. przezroczysty.

chmury na horyzoncie

Ciągła ewolucja technologii płatniczych to wielka sprawa, a główni gracze technologiczni – Google, Apple, Facebook i Amazon – zaczynają wypychać tradycyjne banki z tego procesu. W przypadku każdej firmy, która ma do czynienia z konsumentami, którzy chcą zaoferować swoim klientom bardziej przejrzyste zakupy, istnieje duża szansa, że ​​jeden lub więcej z tych podmiotów faktycznie to zapewnia. Jeśli największe marki odniosą korzyści z oferowania klientom bezproblemowych opcji płatności cyfrowych, dużym katalizatorem będą rozwiązania cloud computing, czyli usługi szeroko dostępne w Internecie, a nie niestandardowe kompilacje zamawiane przez same marki. Jednak zmiana sposobu myślenia wymagana do korzystania z chmury i umożliwienia zewnętrznym dostawcom zarządzania procesami płatności okazuje się w rzeczywistości główną przeszkodą dla wielu firm, aby zrobić kolejny krok. - Dlatego ważne jest dla nas przełamanie niektórych mitów, które wciąż istnieją. technologia.

Mit pierwszy: Chmury publiczne nie są bezpieczne

Jedną z głównych przeszkód powstrzymujących firmy przed wyborem platform płatności w chmurze jest uporczywe przekonanie, że są one mniej bezpieczne niż ich własne systemy, zwłaszcza dla tych, którzy nie chcą płacić za kosztowną infrastrukturę IT do chmury prywatnej. W rzeczywistości cały model biznesowy dostawców usług w chmurze publicznej zależy od ich zdolności do zapewnienia najlepszego bezpieczeństwa. Zrobione dobrze, jest tak bezpieczne, jak praktycznie każde wewnętrzne rozwiązanie, które byłoby dostępne dla większości firm. Oczywiście firma nadal ponosi odpowiedzialność za korzystanie z platformy w celu ochrony własnych danych, tak jak w przypadku korzystania z lokalnego serwera. Jeśli pracownik zobaczy, że jego dane logowania zostały zhakowane, a intruz się włamie, nadal istnieje ryzyko naruszenia bezpieczeństwa danych. Jednak dostawca chmury publicznej znacznie częściej niż przedsiębiorstwo dysponuje technologią i ramami proceduralnymi do zbadania incydentu i pomocy w odzyskaniu danych.

Mit drugi: Zgodność z przepisami jest trudniejsza do zarządzania w chmurze

Usługi w chmurze nie są rozwiązaniem problemów związanych z ochroną danych każdej marki, ale mogą oferować imponujący poziom przejrzystości i często są tworzone specjalnie w celu ułatwienia przestrzegania przepisów. Podobnie jak bezpieczeństwo, prywatność danych jest częścią umowy firm hostingowych, a lista usług w chmurze, które otrzymały błogosławieństwo Rady Standardów Bezpieczeństwa Przemysłu Kart Kredytowych, jest bardzo długa i wciąż rośnie. Ponownie, to, co dany użytkownik robi z własnymi danymi, jest często poza kontrolą dostawcy usług w chmurze, więc firma taka jak Amazon Web Services (AWS) nie jest w stanie zaoferować swoim użytkownikom panaceum na zgodność. Jednak to, co może i robi, to zapewnienie użytkowników, że obowiązują rygorystyczne zasady ochrony prywatności danych i zawsze dokładnie ujawniają, gdzie znajdują się dane marki. przechowywane. Powinno to zapewnić firmom wszystkie informacje potrzebne do udzielenia odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania dotyczące zgodności.

Mit nr 3: Kupowanie usług w chmurze oznacza rezygnację z kontroli

Ostatecznie większość oporu wobec przyjmowania platform płatności w chmurze sprowadza się do postrzeganej utraty kontroli. Rosnąca popularność usług chmury publicznej sprawia jednak, że wybór dostawców i rodzajów oferowanych przez nich usług gwałtownie wzrósł w ostatnich latach, oddając kontrolę z powrotem w ręce tych, którzy korzystają z usług i mają teraz swobodę głosowania. stopami, jeśli dotyczy. Wygląd usługi nie odpowiada Twoim potrzebom. Kluczem dla każdej marki, która chce zintegrować usługę płatności w chmurze, jest bycie wymagającym klientem i dokładne zrozumienie, z czym wiąże się umowa. Jak w przypadku każdej relacji zleconej na zewnątrz, diabeł tkwi w szczegółach. Nic nie zastąpi pełnego zrozumienia pełnego podziału ról i obowiązków oraz planowania scenariuszy w celu zidentyfikowania potencjalnych niepowodzeń przepływu pracy przed podpisaniem umowy. Dostawcy chmury powinni chętnie udostępnić macierz opisującą, jak działają ich partnerstwa, co ułatwi ten proces.

zmieniające się oczekiwania

Ponieważ przejrzyste systemy płatności zyskują popularność wśród najbardziej innowacyjnych firm, a oczekiwania klientów dotyczące ich ścieżki płatniczej ewoluują, nie zabraknie marek, które nie skorzystają z tej możliwości. Szybko rosnący udział w wydatkach konsumpcyjnych. Oczywiście, wraz ze wzrostem zagrożenia cyberprzestępczością i zaostrzeniem przepisów dotyczących ochrony danych klientów, łatwo zrozumieć obawy niektórych, że przyjęcie usług w chmurze publicznej pozwoli im wziąć udział w akcji. Ostatecznie jednak błędne przekonania na temat bezpieczeństwa w chmurze znikną dla tych, którzy mają dogłębne i dokładne zrozumienie tego, co może zaoferować. Oto firmy, które wygrają wyścig o zapewnienie klientom najlepszego doświadczenia płatniczego.