Przyszłość jazdy: targi CES 2020 dają nam wgląd w samochody jutra

Przyszłość jazdy: targi CES 2020 dają nam wgląd w samochody jutra
Instrument, sala konferencyjna i centrum rozrywki. Według Continental, samochody jutra będą miały wszystkie te cechy i wiele więcej. Na targach CES 2020 w Las Vegas niemiecki producent oprogramowania i sprzętu motoryzacyjnego przedstawił swoją wizję branży motoryzacyjnej, w której technologia konsumencka płynnie dopasowuje się do naszych samochodów, czyniąc nasze podróże bardziej spersonalizowanymi, holistycznymi i ostatecznie połączonymi. W rozmowie z prasą rzecznik firmy Continental powiedział, że „jest to największa transformacja, jaką branża motoryzacyjna widziała od jej powstania”, ponieważ firma ogłosiła szereg innowacyjnych nowych technologii, które wprowadzi.

Więcej niż pojazd

Jedna z najbardziej ekscytujących nowych technologii jest częścią nowego partnerstwa z Sennheiser, wprowadzając dźwięk przestrzenny Ambeo 3D do Twojego samochodu, jednocześnie przekształcając Twój skromny pojazd w instrument, eliminując w ten sposób potrzebę stosowania nieporęcznych systemów głośnikowych. System Ac2ated Sound firmy Continental wykorzystuje specjalnie zaprojektowane siłowniki do „wzbudzania” określonych powierzchni w pojeździe, wykorzystując strefy rezonansowe samochodu do wzmacniania dźwięków wytwarzanych przez wibracje wnętrza pojazdu. Teoretycznie zapewni to spersonalizowane, wciągające wrażenia dźwiękowe, a wszystko to w zaciszu własnego samochodu. Kolejną nową technologią wprowadzoną na targach technologicznych był Natural 3D Centerstack, który zamienia wyświetlacz deski rozdzielczej samochodu w trójwymiarowy obraz bez potrzeby stosowania specjalnych okularów lub kamer śledzących głowę. Działa to poprzez emisję pola światła, które sprawia wrażenie 3D informacji na wyświetlaczu konsoli środkowej samochodu, w rozdzielczości 3K; na przykład odebranie połączenia może wygenerować awatar w postaci hologramu 4D. dzwoniącego. Według Continental panel wyświetlacza można również obsługiwać dotykiem i zapewnia on dotykowe informacje zwrotne, co zwiększa „wygodę i bezpieczeństwo”.

(Zdjęcie: Sennheiser)

Czy jest bezpieczny?

Chociaż pomysł samochodu, który służy również jako centrum rozrywki, z pewnością brzmi fajnie i futurystycznie, rodzi pytania dotyczące bezpieczeństwa: rozproszenie uwagi kierowcy już teraz jest ogromnym problemem, odpowiadając za 8.5% śmiertelnych wypadków w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku. Ze smartfonami dzwonienie, płacz dzieci i mylące wskazówki nawigacji satelitarnej, nasze pojazdy już nas rozpraszają. Czy naprawdę potrzebujemy więcej sensorycznego przeciążenia wciągającymi systemami dźwiękowymi i hologramami pojawiającymi się z naszych paneli? Ze swojej strony Continental jest przekonany o bezpieczeństwie tych nowych technologii i wierzy, że poprawią one transport na lepsze, nie tylko dla jednostek, ale dla całych społeczności dzięki prawdziwie połączonym miastom i rozwiązaniom. ta praca dla każdego Uruchomiła nawet centrum operacji bezpieczeństwa motoryzacyjnego, które monitoruje dane przesyłane przez samochody do chmury, szukając cyberataków i poprawiając bezpieczeństwo naszych coraz bardziej połączonych pojazdów. Continental z pewnością wstrząsa przemysłem samochodowym, ale prawdopodobnie jest to już dawno spóźnione: od czasu wynalezienia w 1886 roku samochód mógł tak naprawdę nie ewoluować dla nas z prostego środka transportu. przejście z punktu A do punktu B, oprócz innowacji w zakresie bezpieczeństwa i funkcjonalności. . Jeśli jednak wizja Continental na przyszłość okaże się słuszna, wkrótce może być ich znacznie więcej.