Przegląd usług VoIP Ooma Office | Idealny dla MŚP

Przegląd usług VoIP Ooma Office | Idealny dla MŚP

Ooma Office (otwiera się w nowej karcie) Business VoIP został zaprojektowany z myślą o małych firmach zatrudniających niewielu pracowników. Jest niezwykle łatwy w użyciu, co jest ogromnym plusem, jeśli dopiero zaczynasz korzystać z usług telefonii VoIP.

Z drugiej strony Ooma Office nie ma wszystkich zaawansowanych funkcji, których można oczekiwać w miarę rozwoju firmy. Więc może to nie być najlepsza usługa VoIP (otwiera w nowej karcie), jeśli planujesz rozszerzyć swoją działalność i powiększyć pulę personelu.

W naszej recenzji Ooma Office omówimy wszystko, co musisz wiedzieć, aby zdecydować, czy ta usługa VoIP jest odpowiednia dla Twojej firmy.

Ooma Office Ceny październik 2022

Ooma Office oferuje trzy opcje cenowe (Źródło zdjęcia: Ooma)

Ooma Office VoIP: plany i ceny

Ooma Office zaczyna się od 19.95 € za użytkownika miesięcznie. Za tę cenę otrzymujesz szeroką gamę funkcji VoIP, w tym przekierowywanie połączeń, cyfrową pocztę głosową, dzwonienie na wiele urządzeń i wiele innych. Jednak podstawowy plan nie obejmuje aplikacji komputerowej Ooma Office, nagrywania rozmów ani transkrypcji poczty głosowej.

Aby korzystać z tych funkcji, potrzebujesz planu Ooma Office Pro (otwiera się w nowej karcie), który kosztuje 24.95 EUR za użytkownika miesięcznie. Ten plan dodaje również wideokonferencje za pośrednictwem aplikacji komputerowej i ulepszone blokowanie robocall, a także integracje z Google i Office 365. Uważamy, że ze względu na znacznie więcej funkcji i niewiele więcej pieniędzy, ten plan średniego poziomu reprezentuje najlepszą wartość.

Na szczycie znajduje się Pro Plus, który kosztuje 29.95 € na użytkownika miesięcznie. Chociaż odświeżające jest zobaczenie dość niewielkiej różnicy cen między najtańszymi i najdroższymi planami Ooma (w porównaniu z innymi rywalami VoIP, gdzie można spodziewać się, że zapłacisz dwa razy więcej za najdroższy), nie jest to najbardziej bogata w funkcje opcja. Najważniejsze cechy Pro Plus obejmują kolejkę połączeń, obsługę hot deskingu i integrację sił sprzedaży.

Aby korzystać z tych funkcji, potrzebujesz planu Ooma Office Pro (otwiera się w nowej karcie), który kosztuje 24.95 EUR za użytkownika miesięcznie. Ten plan dodaje również wideokonferencje za pośrednictwem aplikacji komputerowej i ulepszone blokowanie robocall.

Ooma Office VoIP: funkcje

Wszyscy użytkownicy mają dostęp do usługi telefonicznej Ooma Office za pośrednictwem telefonu stacjonarnego obsługującego Ooma. Możesz także nawiązywać i odbierać połączenia za pomocą smartfona z aplikacją mobilną Ooma Office. Usługa obsługuje również wiadomości tekstowe SMS.

Funkcje Ooma Office, październik 2022 r

Ooma Office umożliwia konfigurowanie grup połączeń obejmujących wiele telefonów i pracowników (Źródło zdjęcia: Ooma)

Jedną z kluczowych funkcji Ooma Office jest możliwość tworzenia grup dzwoniących. Są one przydatne, jeśli masz wielu pracowników, którzy mogą odebrać określone połączenie. Na przykład zespół sprzedaży i zespół obsługi klienta mogą mieć własną pulę połączeń.

Gdy ktoś dzwoni pod numer powiązany z grupą połączeń, wszystkie telefony w grupie mogą dzwonić jednocześnie, więc każdy może odebrać natychmiast. Możesz także ustawić grupę połączeń tak, aby najpierw dzwonił jeden telefon, a następnie, jeśli nikt nie odpowiada, połączenie było przełączane na inny telefon. Ten rodzaj dostosowywania w relatywnie taniej usłudze dla małych firm jest dość niezwykły.

Wirtualny recepcjonista biura Ooma idealnie pasuje do grup pierścieniowych. Z wirtualną recepcjonistką możesz odtworzyć nagraną wiadomość dla klientów, gdy dzwonią do Twojej firmy i przedstawić opcje wybierania różnych numerów wewnętrznych.

Wirtualny Recepcjonista umożliwia klientom wybranie określonego numeru wewnętrznego, jeśli znają Twoją firmę i chcą pominąć grupę połączeń. Przydatne, możesz odtwarzać różne wiadomości w zależności od tego, czy połączenie przychodzi w godzinach pracy, czy po nich.

Niestety, niektóre funkcje, które wiele małych firm uznałoby za niezbędne, są zarezerwowane dla użytkowników Pro. Na przykład nie można wykonywać połączeń z komputera bez aplikacji komputerowej, która jest dostępna tylko z subskrypcją Pro. Potrzebujesz również subskrypcji Pro, aby nagrywać rozmowy lub odtwarzać transkrypcje poczty głosowej. Być może największym szczęściem, jak wspomnieliśmy wcześniej, jest fakt, że przejście między trzema poziomami subskrypcji kosztuje tylko dodatkowe 5 € za każdy, co jest dość niską kwotą.

Ooma Office zawodzi, jeśli chodzi o raportowanie i integrację. Ta usługa VoIP nie posiada dedykowanego panelu administracyjnego i nie ma możliwości śledzenia głośności ani czasu trwania połączeń. W rzeczywistości nie można łatwo sprawdzić, ile połączeń wykonano z określonym pracownikiem lub grupą połączeń. Dla małej firmy lub start-upu może to nie być kluczowy priorytet, ale gdy sprawy zaczną się rozwijać, gromadzenie danych analitycznych okaże się kluczowe.

W poprzednich wersjach tej recenzji narzekaliśmy na brak integracji stron trzecich. Tym razem Ooma rozwiązała ten problem, wprowadzając integrację Office 365 i Google dla Pro oraz integrację Salesforce dla Pro Plus, ale to wciąż pozostawia Ooma w tyle za niektórymi kluczowymi rywalami, którzy oferują znacznie więcej pod względem narzędzi.

Ooma Office VoIP: interfejs i zastosowanie

W Ooma Office najbardziej podoba nam się to, że jest niezwykle łatwy w użyciu. Możesz skonfigurować ustawienia swojego konta online, a dodanie wszystkich firmowych użytkowników i rozszerzeń zajmuje tylko kilka minut. Konfigurowanie bardziej złożonych opcji, takich jak grupy połączeń i wirtualny recepcjonista, jest również szybkie i łatwe.

Recenzja biurka Ooma

Ooma Office zapewnia dużą elastyczność w zarządzaniu i przekierowywaniu połączeń, a aplikacja komputerowa jest niezwykle łatwa w nawigacji (Źródło zdjęcia: Ooma Office)

Odkryliśmy, że większość ustawień Ooma Office można dostosować. Na przykład podczas konfigurowania grup połączeń można wybrać, jak długo telefon ma dzwonić, zanim połączenie zostanie przekierowane do następnego numeru wewnętrznego w grupie. Możesz także stworzyć nieograniczoną liczbę spersonalizowanych nagrań dla wirtualnej recepcjonistki.

Użytkownicy Ooma Office Pro będą bardzo zadowoleni z aplikacji komputerowej. Obsługuje scentralizowany katalog firmowy i możesz rozpocząć konferencję audio lub wideo ze współpracownikami za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Istnieje również opcja hostowania ogólnofirmowego numeru szybkiego wybierania, choć staje się to mniej przydatne w miarę wzrostu liczby osób w firmie.

Recenzja biurka Ooma

Ooma Office ma bardzo szczegółowe centrum pomocy online z samouczkami i samouczkami wideo (Źródło zdjęcia: Ooma Office)

Ooma Office VoIP: wsparcie

Ooma oferuje całodobowe wsparcie dla użytkowników biznesowych przez telefon, e-mail i czat na żywo.

Firma posiada również kompleksowe centrum wsparcia online. Znajdziesz tu samouczki krok po kroku, jak skonfigurować sieć telefoniczną, a także filmy pokazujące, jak korzystać z kluczowych funkcji, takich jak grupy połączeń i wirtualna recepcjonistka.

Recenzja biurka Ooma

Możesz zabezpieczyć hasłem wideokonferencję za pomocą Ooma Office, ale nie możesz zablokować spotkania po jego rozpoczęciu (Źródło zdjęcia: Ooma Office)

Ooma Office VoIP: Bezpieczeństwo

Wszystkie rozmowy między dwoma urządzeniami korzystającymi z Ooma Office są w pełni szyfrowane. Usługa szyfruje również rozmowy wideo.

Uważamy jednak, że Ooma Office może zrobić więcej, aby chronić Twoje konto i komunikację. Platforma nie oferuje uwierzytelniania dwuskładnikowego, więc ochrona sieci telefonicznej w przypadku kradzieży hasła jest bardzo niewielka. Możesz też zabezpieczyć spotkania wideo hasłem, ale nie możesz zablokować pokoju konferencyjnego, aby nowi użytkownicy nie mogli wejść bez uprzedniego zatwierdzenia.

Ponieważ coraz więcej firm VoIP wchodzi na rynek wideokonferencji, Ooma wydaje się pozostawać w tyle pod tym względem.

Konkurs

Za 24.95 € na użytkownika miesięcznie Ooma Office Pro nie jest szczególnie tani ani drogi, iz tego powodu ma dużą konkurencję. Uważamy, że istnieje wiele solidniejszych usług VoIP dla małych firm w podobnej cenie.

Na przykład plan Nextiva Essential (otwiera się w nowej karcie) dla zespołów SMB w wieku 5-19 lat jest znacznie tańszy i kosztuje 21.95 EUR na użytkownika miesięcznie (przy płatności rocznej). Oczywiście ma mniej funkcji usługowych niż pakiet Nextiva Professional, który kosztuje 25.95 USD na użytkownika miesięcznie w skali roku.

Ale cena to nie wszystko. Innym konkurentem znanym z wysokiej jakości usług jest GoToConnect (otwiera się w nowej karcie), który również kosztuje nieco więcej i wynosi 27 € na użytkownika miesięcznie, jeśli masz co najmniej pięciu użytkowników.

GoToConnect oferuje nagrywanie rozmów, wideokonferencje, niezwykle elastyczny system kierowania połączeń oraz integracje z oprogramowaniem biznesowym, takim jak Salesforce. Ponadto administratorzy mają dostęp do szczegółowych raportów dotyczących liczby połączeń odebranych przez ich firmę oraz pochodzenia tych połączeń.

ostateczny werdykt

Ooma Office to prosta usługa VoIP, która może być dobra dla małych firm zatrudniających zaledwie garstkę pracowników. Oferuje wirtualnego recepcjonistę dla połączeń przychodzących, obsługuje wideokonferencje i jest bardzo łatwy w użyciu.

Ponieważ jednak Ooma Office nie jest tanią usługą VoIP, byliśmy rozczarowani tym, czego nie oferuje. Narzędzia do zarządzania i raportowania są minimalne, a integracje z popularnymi aplikacjami biurowymi również nie są rozbudowane.

Ogólnie uważamy, że konkurencyjne usługi VoIP mają większą wartość dla rozwijających się małych firm niż Ooma Office.

Biuro Oferty Ooma

Ooma (otwiera się w nowej karcie)