Przegląd dostarczania treści w chmurze Unity

Przegląd dostarczania treści w chmurze Unity

Unity Cloud Content Delivery (CCD) to wyspecjalizowany CDN przeznaczony do tworzenia gier.

Usługa pomaga organizować zasoby gry, przesyłać je do magazynu w chmurze, w razie potrzeby wersjonować, a następnie wdrażać we własnej sieci CDN.

Wszystko, co Twoje gry muszą zrobić, to monitorować podstawowy adres URL CDN pod kątem typu wydania, którego szukają: produkcja, wczesna adaptacja, cokolwiek. Będą wykrywać nowe treści, gdy promujesz je z pulpitu nawigacyjnego CCD, a następnie mogą korzystać z interfejsu Unity API, aby uzyskać do nich dostęp w razie potrzeby.

To wszystko ma większy sens, jeśli korzystasz z własnych platform do tworzenia gier Unity, ponieważ CCD jest już zoptymalizowany do pracy z nimi. Obsługa adresowalnych zasobów Unity ułatwia na przykład integrację potoku zasobów Unity Editor z CCD.

Nie musisz jednak używać silnika Unity - CCD działa dobrze samodzielnie.

Możesz zbudować coś podobnego do CCD, wybierając odpowiedniego dostawcę. Możesz na przykład preferować CDN Akamai i magazyn S3 firmy Amazon. Podążanie drogą „zrób to sam” przynosi również realne korzyści, ponieważ jest to znacznie potężniejsza i konfigurowalna usługa CDN ogólnego przeznaczenia i przechowywania z CCD, której można używać do wielu innych aplikacji.

Ale zbudowanie własnego rozwiązania hybrydowego wymaga również sporo czasu, aby wszystko połączyć i zintegrować zarządzanie treścią, które CCD daje ci za darmo. Może nie robić wszystkiego, co chcesz, ale CCD może i zrobi wystarczająco dużo po wyjęciu z pudełka, bez żadnych dodatkowych problemów z integracją.

Ceny

Unity Cloud Content Delivery ma proste i jednoznaczne ceny, szczególnie według standardów CDN. Płacisz za przepustowość, z której korzystasz, z ryczałtową stawką na całym świecie (bez różnic między krajami) i bez ukrytych dodatków: to, co widzisz, jest naprawdę tym, co dostajesz.

darmowy poziom

(Źródło zdjęcia: Jedność)

W przypadku pierwszego poziomu są jeszcze lepsze wiadomości, ponieważ CCD jest bezpłatne przez pierwsze 50 GB przepustowości. To prawda, że ​​​​nie wystarczy to nawet w przypadku średnio poważnych aplikacji, ale zawsze jest jakaś zaleta. Posiadanie bezpłatnego poziomu pozwala zarejestrować się od razu, bez opóźnienia związanego z „wysłaniem do nas e-maila z prośbą o wycenę”, i możesz przeprowadzić kilka podstawowych testów, aby zrozumieć, jak działa usługa.

Przepustowość większa niż 50 GB kosztuje 0,08 € za GB; powyżej 50 TB spada do 0.06 € za GB; a użycie powyżej 500 TB kosztuje 0,03 € za GB.

Jest znacznie tańszy niż wiele czołowych sieci CDN. Na przykład Amazon CloudFront pobiera od 0,085 € do 0,12 € za GB za pierwsze 10 TB, i to tylko za transfer danych – istnieje wiele innych opłat.

Decydując się na dostawcę budżetowego, możesz zaoszczędzić pieniądze. Bunny CDN zaczyna się od 0,01 € za GB dla transferów w Europie i Ameryce Północnej, a przechowywanie zaczyna się od 0,01 €. Ale nie ma systemu zarządzania treścią ani integracji z Unity Game Editor: musiałbyś stworzyć własny system hybrydowy, aby połączyć wszystko razem.

Zarejestruj się

Naciśnij przycisk „Rozpocznij bezpłatnie” w witrynie Cloud Content Delivery, a zostaniesz poproszony o utworzenie konta i zakup usługi.

Chociaż nie ma żadnych kosztów początkowych, nie jest to specjalny „darmowy plan”. Jest to pełna usługa dostarczania treści w chmurze, a jeśli użyjesz więcej niż 50 GB przepustowości, zostaniesz obciążony opłatą. Dlatego Unity wymaga podania metody płatności (tylko karty).

Deska rozdzielcza

(Źródło zdjęcia: Jedność)

Po rozstaniu z danymi karty zostaniesz poproszony o zalogowanie się do zwykłego panelu sterowania usługami gier Unity. Może to być nieco przytłaczające, jeśli jesteś nowy, po prostu dlatego, że platforma Unity obejmuje wszystko, od programowania i diagnostyki po budowanie odbiorców, zarabianie na swojej pracy i śledzenie wyników za pomocą analiz. Na szczęście domyślnie wchodzisz do obszaru Cloud Content Delivery, gdzie filmy i krótkie przewodniki wyjaśniają, co dalej.

stworzyć sześcian

(Źródło zdjęcia: Jedność)

Start

Zrobiliśmy pierwszy krok w dostarczaniu treści do chmury, tworząc repozytorium o nazwie „Staging”. Kostki mogą mieć również bardzo prosty opis i uprawnienia: otwarte dla wszystkich, tylko promowane (dostęp tylko dla właściciela i administratora) oraz prywatne (tylko użytkownicy z tokenem dostępu mogą czytać zawartość).

W zajętym środowisku produkcyjnym prawdopodobnie chcesz zautomatyzować pobieranie treści, a Unity zapewnia narzędzie wiersza poleceń i interfejs API, aby to osiągnąć. Ale jeśli tak jak my szukasz najszybszej możliwej trasy ręcznej, aby zrozumieć podstawy, możesz po prostu pobrać kilka plików bezpośrednio z przeglądarki.

dokumentacja

(Źródło zdjęcia: Jedność)

Obecnie wiadro to tak naprawdę tylko folder. Możesz przesłać więcej plików, usunąć niektóre inne, jeśli to konieczne. Ale kiedy będziesz gotowy, możesz opublikować migawkę całej zawartości dokładnie w tym momencie. Przynajmniej wszystko, co musisz zrobić, to nadać wydaniu nazwę – to takie proste.

Pulpit nawigacyjny generuje następnie „adresowalne adresy URL zdalnych ścieżek”, których można użyć do uzyskania dostępu do treści. Skonfiguruj podstawowy adres URL i „znaczek” (nazwę, która identyfikuje typ wydania), a Twoja aplikacja będzie otrzymywać nową zawartość, gdy tylko zostanie wydana.

Apoyo

Unity Cloud Content Delivery nie jest trudne do skonfigurowania z pulpitu nawigacyjnego, a doświadczeni użytkownicy techniczni nie powinni mieć problemu.

W prawdziwym świecie jest oczywiście o wiele więcej do nauczenia się, zwłaszcza jeśli zintegrujesz adresowalne Unity lub użyjesz narzędzia wiersza poleceń do automatyzacji przepływu pracy.

dokumentacja

(Źródło zdjęcia: Jedność)

Witryna z dokumentacją Unity zawiera przyzwoite wyjaśnienie dostępnych funkcji. Nie mówimy o poziomach szczegółowości Azure ani AWS, ale dobrze obejmuje podstawy. (Nie trzeba się też logować, aby przeglądać podręcznik, więc sprawdź go, jeśli chcesz wiedzieć, co jest dostępne).

Jeśli system nie działa zgodnie z oczekiwaniami, najlepszym rozwiązaniem jest utworzenie zgłoszenia do pomocy technicznej (bez czatu na żywo). Istnieje jednak niezwykła alternatywa.

Unity ma również forum użytkowników specjalnie dla Content Cloud Delivery. Nie jest szczególnie zajęty, z jednym nowym wątkiem tygodniowo, kiedy sprawdzamy, ale na pytania odpowiadają pracownicy Unity (i oczywiście inni użytkownicy też mogą się zalogować). Nawet jeśli nigdy nie będziesz korzystać z forum, warto zajrzeć na nie, aby zobaczyć, co myślą obecni klienci Unity CCD: co im się podoba, a co nie.

ostateczny werdykt

Usługa, która oszczędza czas twórców gier i upraszcza proces dostarczania aktualizacji gier właściwym odbiorcom we właściwym czasie. Czy to zadziała dla Ciebie? Jeśli już używasz Unity, prawie na pewno; jeśli nie, bezpłatna warstwa 50 GB ułatwia przeglądanie i przeprowadzanie prostych testów.

Wyróżniliśmy również najlepsze sieci CDN