Wydarzenie Tech Live organizowane przez Wall Street Journal było ożywione dla szefa Xbox, Phila Spencera, który jasno dał do zrozumienia, że Microsoft ma wielkie ambicje, aby wejść na rynki gier mobilnych i mobilnych.
W wywiadzie udzielonym na konferencji dyrektor generalny Microsoft Gaming omówił przejęcie Activision Blizzard przez firmę i powiedział, że „chętnie zobaczyłby” Call of Duty na Nintendo Switch (za pośrednictwem Toma Warrena z The Verge (otwiera się w nowej karcie)).
Spencer powiedział, że jednym z głównych powodów, dla których Microsoft chciał przejąć wydawcę Call of Duty Activision Blizzard, było skorzystanie ze sceny gier mobilnych. Call of Duty: Mobile nadal radzi sobie dobrze pod względem fiskalnym (otwiera się w nowej karcie), więc ma sens, że Spencer zainspirowałby się do pójścia dalej i wprowadzenia gier CoD na Switcha i rozszerzenia możliwości operacji Call of Duty: Mobile. sektor gier przenośnych.
Ale czy to możliwe, aby jedna z największych serii FPS dobrze radziła sobie na Switchu, biorąc pod uwagę znacznie słabszy silnik?
Naprawdę nowoczesna wojna
(Zdjęcie: Activision Blizzard)Call of Duty od dawna zdominowało scenę FPS. Z 17 tytułami na koncie, seria FPS została doceniona za ostrą grafikę, zawiłą strzelaninę, rozbudowane mapy i doskonałe możliwości współpracy.
Chociaż te czynniki ugruntowały pozycję Call of Duty jako jednej z najpopularniejszych serii gier wszechczasów, mogą oznaczać kłopoty dla Nintendo Switch. Jako port przełącznika jest mało prawdopodobne, aby był w stanie utrzymać tak wysokie standardy.
Nie jest to problem charakterystyczny dla Call of Duty. Raz po raz widzieliśmy, jak porty popularnych tytułów na konsole i PC zawodzą i palą się na Nintendo Switch. Niezwykle brzydki port Ark: Survival Evolved, na przykład, był tak zły, że wymagał całkowitego remontu, a symulator zapasów WWE 2K18 nigdy nie odzyskał pełnej sprawności po tym, jak jego wydanie Switcha nie powiodło się i było pełne błędów, które łamały grę.
Shenanigany wielkości bajta
(Źródło zdjęcia: Activision/Infinity Ward)Innym głównym ryzykiem związanym z przeniesieniem gry na Switcha jest to, że konsola Nintendo po prostu nie jest zaprojektowana do obsługi gier tego rozmiaru. Call of Duty: Modern Warfare 2, najnowsza pozycja z serii Call of Duty, waży ponad 100 GB na PS5, co stanowi duży skok w stosunku do średniej wielkości 8-10 GB, jaką zajmuje gra Switch.
Nawet gry zaprojektowane na platformę mają problemy; Bayonetta 3 waży skromne 15 GB i zaczyna eksplodować ze względu na wolniejsze ładowanie urządzenia, w tym przypadku w dużej mierze ze względu na szybką i szaloną akcję na ekranie.
Skoro skromny Switch nie radzi sobie z własnymi grami, jak ma sprostać wymaganiom potężnego silnika IW CoD?
nadzieja na horyzoncie
(Zdjęcie: Activision Blizzard)Powiedział, że to już zostało zrobione. Jeden z najbardziej udanych portów od PlayStation do Switcha, Alien: Isolation, zmniejszył się z 8.2 GB miejsca na PlayStation 3 do ponad dwukrotnie większego rozmiaru portu Switch i zadziałał jak czar.
Być może jest nadzieja na mocną ofertę CoD dla Switcha, skoro tak jak w przypadku Call of Duty: Mobile, nawet z myślą o Switchu powstaje zupełnie nowa gra.
Z pewnością rozwój będzie wymagał czasu i pieniędzy, ale jeśli Spencer i Microsoft naprawdę chcą wprowadzić FPS na urządzenia przenośne, mogą chcieć wykorzystać mocne strony konsoli Nintendo, zamiast oczekiwać, że będzie nadążała za technologią. Następny. konsole najnowszej generacji. i oszczędź Microsoftowi potencjalnego zakłopotania.