Genesis jest luksusowym ramieniem Hyundaia i dobrze buduje swój profil w Europie, będąc już dość znaną marką w Stanach Zjednoczonych od momentu jej wprowadzenia na rynek w 2016 roku.

Do tej pory nie było jednak dedykowanego EV, o którym można by krzyczeć, ale to wszystko się zmieni wraz z tym, jaskrawo zabarwionym Genesis GV60.

TechRadar niedawno przyjrzał się z bliska pierwszemu samochodowi elektrycznemu firmy, w zdecydowanie dziwacznym wykończeniu Sao Paulo Lime, które widzisz tutaj, i jest naprawdę fajny.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy w Genesis GV60, jest to, że wygląda na większy niż oczekiwano, w rzeczywistości wygląda bardzo podobnie do Hyundaia Ioniq 5. Nie jest to zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę, że GV60 jest zbudowany na dedykowanej platformie e-GMP Hyundaia. Ioniq i Kia EV6.

Ma również tożsamość Genesis, z kilkoma charakterystycznymi znakami pokazującymi jego część składu, w tym GV70, GV80, G70, G80 i G90. Co ciekawe, GV60 jest wymieniony obok modeli SUV GV70 i GV80 na stronie Genesis, choć z daleka wygląda bardziej jak sedan.

Pewnie dlatego, że Genesis GV60 jest dość mylący. Chociaż z zewnątrz wygląda na większy z metalu, zwłaszcza z 21-calowymi felgami ze stopów lekkich, dopiero gdy zajrzysz do środka, EV okazuje się zaskakująco pojemną potęgą luksusu.

I, jak można się spodziewać po południowokoreańskim producencie, jest on również wyposażony w inteligentne i innowacyjne funkcje.

Trzy opcje

Po raz pierwszy zobaczyliśmy Genesis GV60 w studiu na przedmieściach Londynu, więc EV miał europejską specyfikację. Genesis GV60 będzie tam dostępny z trzema różnymi silnikami, w tym z opcją pojedynczego silnika z napędem na tylne koła o mocy 168 kW i momentem obrotowym 350 Nm, przeznaczoną dla użytkowników, którzy chcą korzystać z możliwości dalekiego zasięgu.

Istnieją również dwa modele z podwójnym silnikiem z napędem na cztery koła, Standard AWD i Performance AWD. Ten pierwszy oferuje 234 kW łącznej mocy, 74 kW z przedniego silnika i 160 kW z tyłu, co daje 605 Nm momentu obrotowego.

Ta najnowsza edycja Performance oferuje 360 ​​kW przy 180 kW z przodu iz tyłu oraz maksymalny dostępny moment obrotowy 700 Nm.

Genesis GV60 ma czworo drzwi, jedną klapę bagażnika i może pomieścić pięciu pasażerów, dwóch z przodu i trzech z tyłu. Wymiary gabarytowe to 451,5 cm (długość), 189 cm (szerokość) i 158 cm (wysokość) przy rozstawie osi 290 cm i prześwicie 160 cm.

Bagażnik ma pojemność 432 litrów, podczas gdy z przodu znajduje się dodatkowe schowki w postaci 53 litrów dla modelu z napędem na tylne koła i 20 litrów dla wersji z napędem na wszystkie koła, ze względu na zapakowanie dodatkowych komponentów. .

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Zewnętrzna „Elegancja”

Zanim przejdziemy do wnętrza, przyjrzyjmy się bliżej wyglądowi zewnętrznemu, który opiera się na filozofii projektowania Genesis Athletic Elegance.

Po obejrzeniu odcienia Sao Paulo Lime na zdjęciach promocyjnych, kolor wygląda jeszcze lepiej w rzeczywistości. To naprawdę pomaga uzupełnić krzywizny GV60, który jest natychmiast rozpoznawalny jako Genesis, głównie z przodu.

Dzieje się tak szczególnie w przypadku osłony chłodnicy, która nawiązuje do motywu ustalonego w innych modelach z portfolio Genesis.

Podobnie, istnieje również wspólny motyw świateł, przednich i tylnych, przy czym przednie i tylne światła doskonale wtapiają się w krzywizny nadwozia. Wbudowany styl oświetlenia działa naprawdę dobrze, a także utrzymuje rzeczy dość minimalne.

Klamki drzwi są wpuszczane, gdy samochód jest zamknięty i otwierane, gdy chcesz wsiąść i wysiąść. Nic dziwnego, że wydają się pochodzić z tego samego działu, co te znalezione w Hyundai Ioniq 5.

Lusterka zewnętrzne, a raczej kamery, składają się i rozkładają automatycznie i, podobnie jak inne osoby korzystające z tej konstrukcji, nie rzucają się w oczy. Niemniej jednak dodają czystego stylu podczas poruszania się po samochodzie.

Z tyłu jest również minimalistyczny, z wbudowanymi światłami i prostymi, prostymi znaczkami. Samochód, który sprawdziliśmy miał opcję ze szklanym dachem, co jest bardziej widoczne po wejściu. Dostęp przez wszystkie cztery drzwi jest również wzmocniony przez wysokość GV60, co oznacza, że ​​wsiadanie i wysiadanie jest bardzo proste.

Obraz 1 z 6

Widok z boku Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)Zdjęcie 2 z 6

Widok z tyłu Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)Zdjęcie 3 z 6

Zbliżenie przedniego koła

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)Zdjęcie 4 z 6

Zbliżenie na tył Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 5 z 6

Tylne plakietki na Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 6 z 6

Widok z przodu Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

wewnętrzna magia

Większość naprawdę dobrych rzeczy znajduje się w Genesis GV60. Choć wygląd zewnętrzny jest przyjemny dla oka, to gdy zasiądziesz na miejscu kierowcy, pojawia się kilka wspaniałych pomysłów projektowych.

Recenzowany przez nas przykład został wykończony w kolorze New Navy, czyli w subtelnym odcieniu niebieskiego. Z przodu kabiny jest dużo miejsca dzięki konsoli środkowej, która pozostawia miejsce aż do podłogi w taki sam sposób, jak Ioniq 5.

Jedną z pierwszych rzeczy, na które rzucają się Twoje oczy, jest wyświetlacz montowany na desce rozdzielczej, który zawiera zarówno system informacyjno-rozrywkowy, jak i cyfrowy zestaw wskaźników. Przydatne jest to, że ekran pozwala cieszyć się większym widokiem mapy podczas korzystania z nawigacji satelitarnej.

Inną rzeczą, która rzuca się w oczy, jest jasnożółty przycisk Boost pod kierownicą, będący kolejnym ukłonem w stronę potencjału osiągów GV60.

Obraz 1 z 4

Widok Genesis GV60 z otwartych drzwi kierowcy

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 2 z 4

Ekran centralny w pojeździe elektrycznym

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 3 z 4

zbliżenie na kierownicę

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)Zdjęcie 4 z 4

Widok kokpitu Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Opcje jazdy objęte są trzema trybami, a Sport, podobnie jak w innych pojazdach Genesis, oferuje miłą niespodziankę. Wybierz go na pokrętle skrzyni biegów, a boki fotela kierowcy automatycznie przesuną się do wewnątrz, trzymając cię mocno i sugerując wydajność.

Jednak naprawdę fajnym akcentem w tej procedurze jest samo pokrętło transmisji. Genesis nazywa to Kryształową Kulą, kontrolerem w kształcie kuli, który pozornie powiadamia Cię o zbliżających się warunkach jazdy.

Nie prowadząc samochodu samodzielnie, nie możemy zagwarantować, jak sprawuje się w praktyce, ale w pozycji stacjonarnej Kryształowa Kula to przykuwająca uwagę nowość.

Początkowo wszystko, co widzisz, to ciekawa kryształowa kula w centralnej kabinie. Ale kiedy naciśniesz przycisk zasilania, szklana kula odwróci się, ukazując pokrętło sterujące. Tutaj wybiera się tryby jazdy, cofania i parkowania. Swobodne oświetlenie ambientowe ma również na celu ustawienie atmosfery we wnętrzu na pożądanym poziomie.

Centralne sterowanie w Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Genesis będzie oferować pakiety wyposażenia w postaci innowacji i komfortu, chociaż wspomina się również o pakiecie zewnętrznym, który oferuje również skórzane fotele Nappa.

Nic dziwnego, że obejmie to dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i informacyjno-rozrywkowe. Samochód, który widzieliśmy, skorzystał z tego w pełni przeszklonego szyberdachu (kolejna atrakcja pakietu Outdoor). Jednak, jak wspomniano powyżej, wraz z charakterystycznymi srebrnymi wykończeniami wnętrza, takimi jak otwory wentylacyjne i klamki drzwi, GV60 zawiera również cyfrowe lusterka boczne.

Cyfrowe lusterka boczne są trudne do oceny bez prowadzenia samochodu. Widzieliśmy, jak działają z dobrym skutkiem w Hondzie-e, a mniej w czymś takim jak Audi e-Tron Sportback.

Ekrany na każdych drzwiach przednich Genesis GV60 wyglądają na dość duże, a kamery na zewnątrz dodają stylowy wygląd liniom zewnętrznym. Z niecierpliwością czekamy na ich wypróbowanie w niezbyt odległej przyszłości.

Cyfrowy wyświetlacz lusterka bocznego w Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Opłata na dwa sposoby

Będąc samochodem premium, za którym stoi myśl Hyundai, Genesis GV60 jest pełen zaawansowania technicznego. Powiedziano nam, że ponieważ był to model przedprodukcyjny, niektóre nadchodzące funkcje, takie jak technologia rozpoznawania twarzy (która i tak nie będzie dostępna w Europie) i V2L, czyli Vehicle to Load, nie były dostępne.

V2L umożliwia wykorzystanie mocy pojazdu elektrycznego do ładowania innych rzeczy za pomocą adaptera, który jest również dostępny w modelu Hyundai Ioniq 5.

Zbudowany na platformie E-GMP oznacza również, że Genesis EV60 będzie w stanie zaoferować właścicielom naprawdę wygodne opcje ładowania.

Samochód ma 400/800-woltowy system szybkiego ładowania, który robi to właśnie poprzez zwiększenie napięcia 400 V dostarczanego przez ładowarkę i podbicie go do 800 woltów.

Pomyśl o 10-80% w około 18 minut, jeśli samochód ma dostęp do ładowarki o mocy 350 kW, jeśli masz szczęście ją znaleźć.

Bardziej realistycznie na większości rynków, ładowarka 50 kW zajmie około 73 minut, aby zrobić to samo, co wcale nie jest złe. Jeśli zadowolisz się ładowaniem w domu ze standardowego gniazdka 230 V, spodziewaj się, że podobny sok zajmie około 7 godzin i 20 minut.

Zawsze jest miło, jeśli zaparkujesz na noc i nie musisz ponownie korzystać z samochodu do rana.

Port ładowania z ładowarką dołączoną do Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Wydajność i autonomia

Genesis GV60 wygląda równie dobrze w prowadzeniu, jak on, dzięki dużej dostępnej mocy. Dane z kart technicznych dostarczone przez Genesis wskazują na prędkość maksymalną 235 km/h (około 146 mph).

Tymczasem przyspieszenie, zgodnie z tradycją pojazdów elektrycznych, powinno być gwałtowne, ze zgłoszonym czasem 0-100 km/h wynoszącym 0 sekundy. Powinna być więcej niż w stanie poradzić sobie z rywalami, takimi jak Volkswagen ID.62 czy niezwykle popularna Tesla Model 4.

Genesis GV60 powinien wystarczyć na około 300 mil przy naładowaniu akumulatora samochodowego o pojemności 77 kWh, co jest całkiem niezłe.

Jeśli chodzi o ceny, Genesis jeszcze nie ogłosiła kosztów. Biorąc pod uwagę atrakcyjność GV60 premium, plotki sugerują, że może ona kosztować ponad 45,000 60,000 EUR (nieco ponad 80,000 XNUMX EUR), ale może nawet wzrosnąć do XNUMX XNUMX EUR, jeśli zdecydujesz się na topową specyfikację, zwłaszcza jeśli chcesz wszystkie te fajne dodatki.

Udostępnij to