Jeśli chodzi o listę dostawców dostarczających wyświetlacze Apple do tegorocznej (*14*) serii 14, Samsung byłby pierwszym wyborem ze względu na swoje ramię wyświetlające.
Według raportu południowokoreańskiego dziennika informacyjnego ETNews (otwiera się w nowej karcie) „eksperci branżowi” twierdzą, że Apple oficjalnie zwrócił się do Samsung Display z zamówieniem na około 80 milionów wyświetlaczy, które zostaną dostarczone w trzecim kwartale (lipiec- wrzesień) tego roku; przed planowaną premierą (*14*) 14 we wrześniu.
Szczegóły zamówienia potwierdzające doniesienia, że tegoroczna kolekcja urządzeń nie będzie zawierać (*14*) 14 Mini (jak to miało miejsce w dwóch ostatnich generacjach (*14*)), przy czym tylko dwa rozmiary ekranów będą przeznaczone do użytku w czterech odrębnych modele.
Zgodnie z gamą urządzeń zasugerowaną wcześniej przez zaufanego autora przecieków Ming-Chi Kuo, (*14*) 14 i (*14*) 14 Pro będą korzystać z 6.1-calowego panelu, podczas gdy nieco mniej niż połowa całkowitego zamówienia ma zostać złożona obsługują większe (*14*) 14 Max i (*14*) premium. 14 Pro Max, oba z ekranem o przekątnej 6,7 cala, ponieważ Apple stara się stworzyć najlepszy (*14*) w historii w 2022 r.
Samsung Display zastosuje dwie różne metody produkcji wyświetlaczy OLED składających się na to zamówienie: LTPS-TFT i LTPO-TFT, przy czym ta druga oferuje większą efektywność energetyczną w porównaniu do pierwszej, która ma być przeznaczona dla dwóch modeli Pro ( *14*). rodzina 14. .
Standardowe (*14*) 14 i (*14*) 14 Max prawdopodobnie będą korzystać ze skromniejszej technologii LTPS-TFT, oferującej niższe częstotliwości odświeżania ekranu i nieco niższą jakość ekranu.
Analiza: filtrowanie konkurencyjne
Chociaż 80 milionów sztuk dla jednego dostawcy oznaczałoby duże zwycięstwo Samsung Display, nie jest to dobry znak dla fanów Apple, którzy mają nadzieję na tańsze iPhone’y w tym roku.
Im więcej producentów będzie w stanie spełnić wymagania i standardy jakościowe Apple, tym większa konkurencja, co oznacza niższe ceny komponentów, a co za tym idzie, oszczędności, które w teorii można przerzucić na konsumentów.
W przeszłości południowokoreański producent LG Display często pomagał firmie Samsung w dostarczaniu Apple wyświetlaczy do iPhone'ów. Jednak ostatnio do tej dwójki dołączył chiński dostawca BOE Technology.
BOE produkuje wyświetlacze dla Apple od (*14*)12 roku, chociaż to, czy kalifornijska firma złoży zamówienia u BOE na (*14*)14 lat, wciąż nie jest rozstrzygnięte.
Apple niedawno wznowił produkcję (*14*) 13 wyświetlaczy w BOE po odkryciu, że chińska firma ograniczyła swoje procesy produkcyjne (jak donosi 9to5Mac (otwiera się w nowej karcie)), aby zaoszczędzić koszty, bez zgłaszania tego producentowi z (*14*) wyprzedzeniem. czas.
Chociaż przywrócona pozycja BOE jako dostawcy części do (*14*) 13 nie gwarantuje żadnego zaangażowania w produkcję (*14*) 14, według GSMArena (otwiera się w nowej karcie), Apple ponownie ocenia jego zasadność, ponieważ potencjalnym dostawcą, co mogłoby skutkować większą konkurencją dla Samsunga. Pokazuje całkowitą liczbę zamówień i ponownie potencjał bardziej przystępnej ceny (*14*).