Prezentacja linii Hyundaia Ioniq 6, która poważnie rzuca wyzwanie Tesli

Prezentacja linii Hyundaia Ioniq 6, która poważnie rzuca wyzwanie Tesli

Południowokoreańska marka potwierdziła różne specyfikacje Hyundaia Ioniq 6 przed otwarciem zamówień na swój najnowszy samochód elektryczny jeszcze w tym roku, a imponująca gama pojazdów elektrycznych jest jedną z najbardziej godnych uwagi.

Ioniq 6 to drugi samochód elektryczny w nowej ofercie Hyundaia Ioniq i chociaż widzieliśmy już, jak wygląda samochód, ujawniono więcej informacji.

Jednym z głównych punktów dyskusji jest dodatkowy zasięg 100 km, jaki ma w porównaniu z pierwszym członkiem rodziny Ioniq firmy, Ioniq 5. Hyundai twierdzi, że Ioniq 6 będzie oferować szacowany zasięg WLTP na ponad 610 km (około 379 mil).

Porównaj tę liczbę z 374 milami dla Tesla Model 3 Long Range, a nawet 404 milami dla Modelu S i wygląda na to, że Tesla ma nową konkurencję. Ioniq 6 będzie również prawie na pewno tańszy niż Model S i może wynosić około 50,640 57,490 EUR / 3 XNUMX EUR z Modelu XNUMX Long Range.

Nie chodzi o to, że Hyundaia jeszcze przyciąga cena Ioniq 6, ale podczas ekskluzywnej zapowiedzi medialnej rzecznik producenta samochodów zauważył, że będzie chciał kontynuować swoje dziedzictwo wysokiej klasy przystępności cenowej.

A jeśli chodzi o ładowanie Ioniq 6, nie będziesz musiał długo czekać, jeśli masz superszybką ładowarkę, ponieważ EV obsługuje zarówno ładowanie 400 V, jak i 800 V, które według Hyundaia może naładować akumulator od 10% do 80% . % w zaledwie 18 minut.

Widok z góry Ioniq 6 zaparkowanego na betonowej powierzchni

(Zdjęcie: Hyundai)

„Zelektryfikowana aerodynamika”

Hyundai nazywa Ioniq 6 „zelektryfikowaną aerodynamiką”, co z pewnością jest bardziej wyszukanym sposobem na określenie sedana lub sedana. Niezależnie od tego, jak nazwiesz ten projekt, wszyscy jesteśmy zgodni co do jednego: zaprojektowano go tak, aby był jak najbardziej aerodynamiczny.

W rzeczywistości Ioniq 6 ma współczynnik oporu powietrza 0,21 i chociaż nie jest tak śliski jak Mercedes EQS (który bije go z wynikiem 0,20), jest to najbardziej aerodynamiczny samochód, jaki kiedykolwiek wyprodukowała firma.

Klienci będą mogli wybierać między dwoma rozmiarami baterii; 53 kWh i 77,4 kWh, mniejszy z nich jest dostępny tylko w wersji RWD (napęd na tylne koła), podczas gdy większy akumulator można skonfigurować w wersji RWD lub AWD (napęd na wszystkie koła).

To też nie jest garść, ponieważ Ioniq 6 jest w stanie przyspieszyć od 0 do 62 km/h w 0 sekundy (to model AWD o mocy 100 kW), dzięki czemu nie zostaniesz w tyle. kurz, gdy światła zmieniają kolor na zielony.

Szeroka konstrukcja samochodu o niskim oporze znacznie przyczynia się do zwiększenia zasięgu, o którym wspomnieliśmy wcześniej, podczas gdy jego rozstaw osi został wydłużony w porównaniu do modelu Ioniq 5 (oba samochody są zbudowane na platformie E-GMP Hyundaia). , sklepiona przestrzeń wewnętrzna dla pasażerów.

Młoda kobieta siedząca przy stole obok pojazdu elektrycznego, używająca samochodu do ładowania laptopa

(Zdjęcie: Hyundai)

wewnątrz kopuły

Wewnątrz znajdziesz firmowy fotel „Relax Comfort Seat”, który po zaparkowaniu można niemal całkowicie odchylić, co pozwala na doładowanie ciała i samochodu. Podczas prezentowanej przez nas prezentacji szczególną uwagę poświęcono przestrzeni wewnętrznej, prezentowanej jako „przestrzeń mieszkalna na kołach”, z wieloma zrównoważonymi materiałami zastosowanymi w wykończeniach.

Pomiędzy przednimi siedzeniami znajduje się duża konsola środkowa, która daje kierowcy dostęp do wszystkich potrzebnych mu przełączników, podczas gdy panele drzwiowe prawie nie mają przycisków.

Hyundai zauważył również, że można zmieścić laptopa w konsoli środkowej, jeśli chcesz pracować podczas postoju/ładowania. Istnieje również wiele gniazd zasilania dla twoich urządzeń, z Ioniq 6 wyposażonym w cztery porty USB-C i jeden port USB-A, a także tradycyjne domowe gniazdko elektryczne pod drugim rzędem siedzeń.

Ten nowy pojazd elektryczny dziedziczy również system odwrotnego ładowania V2L (vehicle to charge), który testowaliśmy na Ioniq 5, co pozwala używać akumulatora Ioniq 6 do zasilania lub ładowania innych rzeczy, w tym innych pojazdów elektrycznych.

Znajdziesz tu również dwa duże 12-calowe ekrany, jeden za kierownicą, który pełni rolę zestawu wskaźników, a drugi pośrodku z obsługą wprowadzania dotykowego, który pełni rolę głównego ekranu informacyjno-rozrywkowego. Obsługiwane są Android Auto i Apple CarPlay, a także system dźwiękowy Bose.

Aby zmniejszyć opór, Ioniq 6 porzuca tradycyjne lusterka boczne aparatu cyfrowego, a wewnątrz końce deski rozdzielczej są zakrzywione, aby pomieścić cyfrowe wyświetlacze lusterek. Hyundai nie jest pierwszym producentem samochodów, który używa lusterek cyfrowych, ale jego wdrożenie jest prawdopodobnie jednym z najlepszych, jakie widzieliśmy do tej pory.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, cena Hyundaia Ioniq 6 nie jest jeszcze znana, ale wiemy, że pierwsze pojazdy trafią do klientów w Korei Południowej i niektórych rynkach europejskich przed końcem 2022 roku.

W Stanach Zjednoczonych upłynie do 6 roku, zanim pierwszy Ioniq 2023 ruszy w drogę, a globalna produkcja znacznie wzrośnie, począwszy od przyszłego roku. Hyundai planuje otworzyć portfel zamówień na Ioniq 6 w czwartym kwartale (październik-grudzień) tego roku.