Real Messenger: narodziny sieci społecznościowej skoncentrowanej na branży?

Real Messenger: narodziny sieci społecznościowej skoncentrowanej na branży?

Po spotkaniu z kierownictwem Real Messenger w tym tygodniu zdecydowałem, że firma wymyśliła coś, co ma implikacje daleko wykraczające poza rynek nieruchomości, na którym obecnie się koncentruje: sieć społecznościową, która jest rzeczywiście przydatna dla biznesu. Dużym problemem dzisiejszych sieci społecznościowych jest to, że starają się być wszystkim dla wszystkich, a zamiast tego w ogóle nie skupiają się na nikim. Na przykład Facebook ma grupy. Są one jednak moderowane przez użytkowników, nie są przeznaczone przez programistów do tworzenia unikalnych i potężnych doświadczeń i żyją według tych samych zasad i irytacji, które nękają resztę usługi.

Z kolei Real Messenger to sieć społecznościowa skupiona wyłącznie na rynku nieruchomości. Służy temu rynkowi znacznie lepiej niż Facebook lub ogólnie jakakolwiek sieć społecznościowa, ponieważ została stworzona przez pośredników w handlu nieruchomościami dla pośredników w handlu nieruchomościami i klientów. Generalnie lepiej jest mieć narzędzie stworzone przez tych, którzy będą z niego korzystać, niż narzędzie uniwersalne, które ze względu na swoją uniwersalność nie może być ukierunkowane na pojedynczy rynek lub przypadek użycia.

Pozwólcie, że wyjaśnię, czym jest Real Messenger i jak może ewoluować.

Real Messenger: sieć społecznościowa zajmująca się nieruchomościami

W ogólnej sieci społecznościowej masz wiele grup moderowanych częściowo przez użytkowników, a częściowo przez usługodawcę, ale bez rzeczywistego połączenia między twórcami narzędzia a tymi, którzy z niego korzystają. Prowadzi to do wyników, takich jak Facebook, które są wyraźnie nieoptymalne, jeśli chcesz robić postępy.

Real Messenger został opracowany we współpracy z niektórymi z najlepszych agentów nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, aby lepiej połączyć agentów nieruchomości i osoby prywatne z nieruchomościami, które mogą chcieć sprzedać lub kupić. Chociaż firma jest obecnie samofinansująca się i generuje przychody z góry, jej unikalne podejście do łączenia kupujących i sprzedających jest praktycznie wyjątkowe.

Użytkownik przewija właściwości i zaznacza te, które mu się podobają. Z biegiem czasu Real Messenger wykorzystuje sztuczną inteligencję do badania tych informacji i dostrzegania architektury i funkcji, które użytkownik chce lepiej obsługiwać szczególnie atrakcyjnym nieruchomościom.

W tej chwili wydaje się, że koncentruje się głównie na bardzo drogich domach lub gruntach jednorodzinnych (jedna nieruchomość w moim kanale była wyspą za 100 milionów euro). Aplikacja służy również jako serwis randkowy dla pośredników handlu nieruchomościami, pomagając użytkownikom znaleźć pośrednika, który pracuje z nieruchomościami, które chcą sprzedać, lub nieruchomościami o wyjątkowym wyglądzie.

Skraca to czas potrzebny na znalezienie nieruchomości, lepiej gwarantuje, że będzie to idealna nieruchomość dla Ciebie i potencjalnie zwiększa cenę sprzedaży (przyciągając więcej potencjalnych nabywców). Chociaż obecnie jest to elementarne, może służyć jako prekursor przyszłości sieci społecznościowych.

Dane są niezbędne

Usługa jest teraz młoda, ale gdy zostanie powszechnie wykorzystana, gromadzone przez nią dane na temat potencjalnych kupujących i sprzedających mogą radykalnie zmienić sposób sprzedaży domów. Na przykład może dostarczyć narzędzie, które zaprezentuje Ci idealny wirtualny dom (który może być umieszczony w metaverse), a następnie przeprowadzić globalne wyszukiwanie, aby znaleźć nieruchomość jak najbardziej zbliżoną do ideału. A w oparciu o to, co wie o twoich poprzednich zobowiązaniach w zakresie nieruchomości, może być w stanie pomóc ci znaleźć idealnego agenta pod względem wiedzy i osobowości. (Może również identyfikować problematycznych klientów i pomagać agentom nieruchomości w zrozumieniu, jak uniknąć wszelkich powiązanych problemów).

Sugeruje również, jak mogą ewoluować sieci społecznościowe. Różniłyby się one znacznie od globalnego podejścia dużych graczy w kierunku bardziej lokalnych i wyspecjalizowanych usług, które lepiej odpowiadają potrzebom grupy docelowej. Wyobraź sobie automatycznego posłańca, posłańca na statku, posłańca na broni lub posłańca w prywatnym samolocie, który utrzymuje kupujących w kontakcie ze wspaniałymi produktami na sprzedaż, dopóki nie są gotowi do zakupu lub sprzedaży, a następnie obraca się, aby dokonać sprzedaży Szybko i łatwo.

Real Messenger to tylko przykład. Ponieważ zastosujemy sztuczną inteligencję do problemu mediów społecznościowych, szansa na poprawę wskaźników zamknięcia, zwiększenie satysfakcji klientów i uchwycenie bardziej przydatnych informacji rynkowych będzie niezrównana. Ponadto, jeśli to podejście się powiedzie, pojawią się inne usługi. I chociaż konkretne usługi, takie jak ta, nie stanowią zagrożenia dla Facebooka, wspólnie mogą uczynić Facebooka zbędnym i wymusić niezbędne zmiany (moim zdaniem media społecznościowe nie mają obecnie odpowiedniego kierunku) dla silniejszego przyszłego społeczeństwa sieciowego.

Chociaż Real Messenger dopiero się rozwija i wciąż ma przed sobą długą drogę, wskazuje na przyszłość sieci społecznościowych, które skupiają się jak Real Messenger, a nie na szeroko zakrojonych ofertach, takich jak Facebook, które borykają się z czymkolwiek zbliżającym się do skupienia.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.