Próbujemy ponownie grać w Parallels Desktop na MacBooku M1 Pro

Próbujemy ponownie grać w Parallels Desktop na MacBooku M1 Pro

Gra poprzez wirtualizację na komputerze Apple Silicon Mac staje się lepsza z każdą wersją firmowego komputera Mac M1.

W sierpniu testowaliśmy gry w popularnym oprogramowaniu do wirtualizacji Parallels Desktop na komputerze Mac mini M1, aby sprawdzić, jak będą działać niektóre gry. Byliśmy zaskoczeni wynikami. Wiele z nich działałoby z niemal pełną liczbą klatek na sekundę, podczas gdy inne działały z niemożliwą do odtworzenia szybkością.

Wraz z ogłoszeniem chipów M1 Pro i M1 Max byliśmy ciekawi, jak te same gry, które testowaliśmy w sierpniu, sprawdzą się na nowych modelach MacBooka Pro.

Kiedy w listopadzie dokonałem aktualizacji do 1-calowego MacBooka Pro M14 Pro, postanowiłem wypróbować te same gry od sierpnia, aby sprawdzić, czy nastąpiła już znacząca poprawa.

Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes wyrzucony z M1 Pro, Parallels Desktop 17

(Zdjęcie: LaComparacion)

Ponieważ chipy Apple Silicon działają na innej architekturze niż Intel i AMD, aplikacje muszą zostać przepisane na macOS, aby w pełni wykorzystać możliwości chipa M1. Chociaż Apple oferuje aplikację o nazwie Rosetta 2 do emulacji aplikacji, które nie zostały jeszcze przepisane, nie wykorzystuje ona korzyści związanych z szybkością i mocą, jakie może zapewnić aplikacja natywna.

Dzięki pełnej kompatybilności programu Parallels Desktop 17 z M1 oznacza to, że możemy uruchomić niektóre aplikacje w systemie Windows w aplikacji, aby zobaczyć, jak działają gry.

Od czasu naszych testów w sierpniu wypuszczono system Windows 11 w wersji ARM, więc zainstalowaliśmy Steam, Epic Games, Rockstar Launcher i aplikację Xbox, aby zobaczyć, jak będą działać na MacBooku Pro.

Próbowaliśmy tych samych gier, co poprzednio:

Po raz kolejny DOOM i Dragon Ball FighterZ odmówiły współpracy, głównie ze względu na framework DirectX, na którym są zbudowane. Jest to silnik graficzny, pierwotnie stworzony przez firmę Microsoft, który umożliwia programistom uruchamianie gier na określonych komputerach.

Próba załadowania Halo Infinite przez aplikację Xbox również została odrzucona z tego samego powodu. Resident Evil 3 tym razem radzi sobie gorzej, ma więcej problemów graficznych, przez co nie da się w nią grać niezależnie od ustawień graficznych na „niski” lub „wyłączony”.

Testowałem te same ustawienia w każdej grze, jak poprzednio, w rozdzielczości 1440x900 ze średnimi ustawieniami, i zaowocowało to najwyższymi prędkościami na całej planszy. Podczas gdy Metal Gear Solid V: Ground Zeroes działał z szybkością 40 FPS na średnich ustawieniach na komputerze Mac mini m1, tutaj poszło pełną parą na wysokich ustawieniach.

Kolejną niespodzianką było Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy. Chociaż miałbym problemy z komputerem Mac mini z wszędzie występującymi problemami graficznymi, tutaj nie było problemu. Był to także jedyny raz, kiedy mogłem usłyszeć fanów, kiedy bardziej wymagające graficznie gry ich nie odwoływały, więc dla fanów Parallels mógł to być problem.

Ponieważ gry działają tak dobrze, zdecydowałem się pójść o krok dalej w testach z M1 Pro.

Odległość nawigacji M1 Pro

Resident Evil 3 Remake na Mac mini M1 przez Steam

(Zdjęcie: LaComparacion)

Ponieważ każda gra na średnich ustawieniach w rozdzielczości 1440x900 działała z pełną prędkością, zdecydowałem się na wysokie ustawienie wstępne, z wyższą rozdzielczością 2560x1440, z tymi samymi grami wymienionymi powyżej.

Wyniki ponownie mnie zaskoczyły, ponieważ prawie wszystkie gry działały na pełnych obrotach. Jednak Sekiro walczył

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes działał z wysokimi ustawieniami wstępnymi, przy stałych 60 klatkach na sekundę, a wszystko to w oknie Parallels Desktop.

Tomb Raider Legend w Parallels Desktop 17 na MacBooku Pro M1

(Zdjęcie: LaComparacion)

Jedyną cechą, która powstrzymywała mnie przed graniem w więcej gier, była pamięć. Ale choć było to imponujące, skontaktowaliśmy się z Dmitrym Geynismanem, menedżerem produktu w Parallels, aby dowiedzieć się, jakie są plany dotyczące przyszłości gier dla Parallels Desktop na Apple Silicon.

Chociaż zauważyliśmy, że DirectX 12 nie jest możliwy, zespół potwierdził, że jest w toku. „Obecnie priorytetem jest DirectX 12. Coraz więcej gier działa tylko na tym interfejsie API, więc nie chcemy, aby nasi użytkownicy byli go pozbawieni, dlatego jest to priorytet. Geynisman wyjaśnia. „Ostatecznie chcemy wspierać Vulkan, ale to też częściowo zależy od Apple”.

W niektóre duże gry, takie jak Halo Infinite i Fortnite, będzie można grać na tych komputerach Mac, dlatego zapytaliśmy, czy będzie dostępna obsługa tych gier.

„Dzięki Halo wraca do Microsoftu dzięki API, ale Fortnite jest inny” – wyjaśnia Geynisman. „Awaria następuje z powodu wbudowanego systemu zapobiegającego oszustwom, ale zastanawiamy się, czy można go aktywować równolegle.

Widząc imponujące wyniki, zapytaliśmy, czy w przyszłości firmy będzie kolejny poziom Parallels, skupiony na grach.

„To nie jest coś, na co patrzymy teraz, ale w międzyczasie chcemy mieć pewność, że możemy dostarczać gry, które ludzie mają na swoich komputerach z systemem Windows, na komputerach Mac” — kontynuuje Geynisman. „Jesteśmy tak samo zszokowani jak wy, jak działają niektóre z tych gier, i chcemy po prostu zobaczyć, jak to będzie kontynuowane. "

W miarę ulepszania większej liczby gier i pracy Parallels nad lepszą obsługą M1 Pro i M1 Max, czas pokaże, jak te gry będą działać na przyszłych komputerach Mac.