Recenzja wyszukiwarki Baidu | Porównanie

Recenzja wyszukiwarki Baidu | Porównanie Baidu jest wiodącą wyszukiwarką w Chinach; Można o nim myśleć jak o chińskim Google. I chociaż Google jest obecny na całym świecie i jest (w pewnym stopniu) dostępny dla chińskich użytkowników, Baidu jest tam preferowaną wyszukiwarką. Użytkownicy anglojęzyczni i amerykańskojęzyczni powinni to wiedzieć: chociaż Baidu ładuje się najpierw w języku mandaryńskim, możesz łatwo zmienić ustawienia, aby przeglądać w języku angielskim.

Ustawienia tłumaczenia Chrome

Jeśli używasz przeglądarki Chrome, możesz poprosić przeglądarkę Google o automatyczne tłumaczenie stron, które nie są w preferowanym przez Ciebie języku (Źródło zdjęcia: Google). Aby dokonać tej zmiany, najlepiej użyć przeglądarki Google Chrome. Kliknij ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu strony, a następnie wybierz Ustawienia. Przejdź do Zaawansowane > Języki i ustaw opcję Ten język jest używany podczas tłumaczenia stron na język angielski (lub preferowany język). Następnie upewnij się, że przełącznik obok opcji Proponuj tłumaczenie stron w innym języku jest włączony. (Języki, które kazałeś czytać Chrome, są wymienione w tej sekcji, tuż nad Dodaj języki.)

Ikona stron Chrome

Możesz także tłumaczyć strony ręcznie, klikając ikonę Strony na pasku adresu przeglądarki Chrome (Źródło zdjęcia: Baidu). Kiedy odwiedzasz Baidu lub jakąkolwiek inną witrynę w innym języku, który czytasz, powinno pojawić się wyskakujące okienko z prośbą o przetłumaczenie. Jeśli tego nie zrobisz lub jeśli zamkniesz je przypadkowo, kliknij ikonę Pages na pasku adresu. Klikając na niego będziesz mógł wybrać język, w którym przetłumaczysz stronę.

produkować

Podobnie jak Google, Baidu oferuje wiele produktów poza wyszukiwarką i przeglądarką (Zdjęcie: Baidu)

Cechy

Baidu można porównać do Google pod względem produktów, które wykraczają poza proste wyszukiwanie. Baidu oferuje m.in. usługi takie jak mapy, multimedia i stronę internetową przypominającą Wikipedię. Dla reklamodawców, np. marek, które chcą promować produkty lub usługi wśród chińskich odbiorców, dostępna jest platforma reklamowa podobna do Google. Możesz licytować słowa kluczowe, które będą powodować wyświetlanie reklam. Istnieje również możliwość zapłaty za wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Intimidad

Polityka prywatności Baidu jest krótka i łatwa do zrozumienia. Wyszukiwarka zbiera i wykorzystuje Twoje dane osobowe, w szczególności w celu personalizacji wyszukiwania, ale nie udostępnia ich osobom trzecim. Baidu wykorzystuje również śledzące pliki cookie. Witryna informuje, że możesz odrzucić śledzące pliki cookie, co powinno być możliwe w Twojej przeglądarce. Wygląda na to, że potrzebujesz loginu, aby uzyskać dostęp do ustawień prywatności wyszukiwarki i wprowadzić zmiany, a strona logowania nie jest przetłumaczona. Zasadniczo musisz czuć się komfortowo z gotowymi ustawieniami prywatności oferowanymi przez Baidu i wszystkimi innymi funkcjami, które możesz wykonać w przeglądarce; to prawdopodobnie najlepsze ubezpieczenie, jakie otrzymasz.

Doświadczenie użytkownika

Tłumaczenie Baidu na język angielski nie jest doskonałe i przeczytanie wyników może wydawać się nieco niezręczne, ale istnieje duża szansa, że ​​nie używasz Baidu jako głównej wyszukiwarki i widzisz najlepsze wyniki. Chiny są prawdziwą atrakcją. Dodatkowo korzystanie z Baidu i uzyskiwanie jak najdokładniejszych wyników wyszukiwania wymaga pewnego wysiłku. Baidu zaprojektowano do pracy w języku chińskim, a nie angielskim, więc wyszukiwanie w języku angielskim nie da pełnych wyników. Zamiast tego powinieneś wyszukiwać w języku chińskim.

Wyniki wyszukiwania w języku angielskim

Język, którego używasz do wyszukiwania w Baidu, spowoduje wyświetlenie różnych wyników (Źródło zdjęcia: Baidu). Na przykład wyszukiwanie „Disneyland” w języku angielskim daje prawie 16 milionów wyników.

Wyniki wyszukiwania w języku chińskim

Na przykład wyszukiwanie „Disneyland” w języku chińskim zapewnia bardziej szczegółowe informacje na temat Shanghai Disney (Zdjęcie: Baidu). Jednak wyszukiwanie „Disneyland” w języku chińskim (więcej o tym, jak to zrobić za sekundę) zwraca 100 milionów wyników, z których większość wskazuje na Shanghai Disney. Jest to ważne, ponieważ jeśli kierujesz swoją ofertę do chińskich odbiorców, musisz wiedzieć, co widzą, gdy szukają określonego hasła w języku chińskim, a nie angielskim. Aby to zrobić, możesz zachować tłumaczenie strony w języku angielskim, ale zamiast wpisywać wyszukiwane hasło w języku angielskim, przejdź do Tłumacza Google. Wybierz opcję Angielski w pierwszym polu i Chiński (uproszczony) z listy rozwijanej w drugim polu. Przetłumacz wyszukiwany tekst, a następnie skopiuj i wklej chińskie znaki w polu wyszukiwania Baidu.

Platformy

Dostęp do Baidu można uzyskać poprzez Baidu.com, a w celu uzyskania narzędzi do tłumaczenia najlepiej jest skorzystać z wyszukiwarki w przeglądarce Chrome. Nie daj się zwieść stronie „Baidu in English”, która prawdopodobnie będzie jednym z pierwszych wyników, jeśli wyszukasz „Baidu”. Chociaż ta wyszukiwarka twierdzi, że podczas wyszukiwania w języku angielskim zwraca te same wyniki co Baidu.com, twierdzi również, że nie jest w żaden sposób powiązana z Baidu.

Konkurs

Podczas gdy Google jest jego największym konkurentem na świecie, Baidu jest wyszukiwarką numer jeden w Chinach (Google jest mocno blokowany przed chińskimi użytkownikami). Ponadto Baidu koncentruje się na rynku krajowym, podczas gdy Google ma zasięg globalny. Ponadto Baidu radzi sobie lepiej niż Google ze zrozumieniem wyszukiwań w języku chińskim: ma bardziej złożony algorytm wyszukiwania, który pozwala dopasować się do złożonego języka ojczystego.

Ostateczny werdykt

Przeciętnemu internaucie być może Baidu nie jest potrzebne, ale dla marek czy projektantów chcących dotrzeć na rynek chiński jest to narzędzie niezrównane. Wyszukiwanie za pomocą Baidu i uzyskiwanie najlepszych możliwych wyników wymaga pewnego wysiłku, jeśli chodzi o tłumaczenie tekstu na i z języka chińskiego. Musisz ustawić stronę główną i strony wyników w preferowanym języku (który nie zawsze wypełnia się automatycznie, więc musisz kliknąć, aby przetłumaczyć), ale musisz wyszukiwać w języku chińskim, co wymaga tłumaczenia wyszukiwanego tekstu z angielskiego. Jeśli nie przeszkadza Ci dość długie podejście i bardzo interesuje Cię chińska kultura lub próbujesz dotrzeć do chińskiej publiczności, Baidu jest wyszukiwarką, do której warto się udać. Istnieje również wiele produktów do wypróbowania i choć możesz ich nie potrzebować na co dzień, mogą one być pomocne w zrozumieniu zainteresowań chińskiej opinii publicznej.