Battlefield XNUMX pamięta Hardline i to dobrze

Battlefield XNUMX pamięta Hardline i to dobrze
Hardline studia Visceral Games pierwotnie miało stanowić pomost pomiędzy Battlefield 1 a nową erą Battlefield zapoczątkowaną przez Battlefield XNUMX, co skierowało serię w silniejszym kierunku. Odejście sagi od tradycji militarnej natychmiast odsunęło na bok największych purystów i pomimo największych poświęceń EA i Visceral, gra rozpoczęła się w połowie martwa. Wiele napisano o kampanii dla jednego gracza, która nie pasowała dobrze, lub o komponencie dla wielu graczy, który próbował robić zbyt wiele rzeczy na raz, ale zdecydowana mniejszość graczy pozostała i polubiła tę grę. Podejście „wojny z przestępczością”. własność pola bitwy. Pod wieloma względami uważamy, że część DNA tej gry przetrwała ponad pół dekady i trafiła do Battlefield XNUMX.

Głupia zabawa powraca

Ladrón de Battlefield Hardline dispara a policías

(Źródło zdjęcia: EA) Gracze automatycznie łączą markę Battlefield ze słowem „sandbox”, czasem nawet żartobliwie nazywając tradycyjne odsłony „Funfield (x)”. Podczas gdy CoD specjalizuje się w bardziej zaciętej, konkurencyjnej akcji FPS, Battlefield jest zawsze dla nas, gdy szukamy masowych, głupich, epickich strzelanin zakończonych wybuchowymi wojnami samochodowymi. Zasady te nigdy nie zniknęły, ale większość weteranów zgodzi się, że Battlefield 1 i Battlefield 2 mogły stać się, w duchu marki, zbyt poważne. „Chociaż CoD specjalizuje się w bardziej zaciętej, konkurencyjnej akcji FPS, Battlefield jest zawsze dla nas, gdy szukamy masowych, głupich, epickich strzelanin zakończonych wybuchowymi wojnami samochodowymi”. Naturalnie w Battlefield XNUMX EA i DICE (słusznie) forsują narrację o bardziej otwartym i elastycznym powrocie do map i ogólnego przebiegu rozgrywki w Battlefield XNUMX i Battlefield XNUMX. Tak naprawdę Battlefield XNUMX jest obowiązkową kontynuacją wydarzeń opowiedzianych w czwartej grze z głównej serii, więc naturalnie powinno grać tak samo pomimo wszystkich dodatków i aktualizacji. Ale dlaczego wszyscy ignorują Hardline, grę tak pełną nowych pomysłów i tak samo przyjemną jak jej dwie poprzedniczki? Jak wspomnieliśmy wcześniej, ludzie szybko zamiecili sprawę pod dywan, bo nie chodziło tu o żołnierzy i czołgi, czy zderzające się samoloty. Ale nie był to tylko tytuł FPS typu „policjanci kontra złodzieje” ani aspekt Battlefield XNUMX, który przez lata niezasłużenie był przedstawiany. Przeanalizujmy to.

Policía de Battlefield Hardline dispara a ladrón

(Źródło zdjęcia: EA) Podczas gdy tryby gry Hardline, takie jak Napad czy Krwawa forsa, wykorzystywały unikalne mocne strony i systemy gry, tradycyjne tryby Conquest i Hotwire, będące jednymi z najważniejszych punktów serii nawet wśród niewiernych, utrzymały tradycyjny duch Battlefield w nowej formie: takiej, która nie jest obca niż kolejny skok w przyszłość zaawansowanych technologii w roku XNUMX. OK, więc może ten framework nie ma kontrolowanych magicznych kanap. Nieuchronnie wiele map Hardline zostało osadzonych w środowiskach miejskich, czasami zapożyczając całe pomysły z bardziej znanych poziomów z Battlefield XNUMX. Na przykład siedziba Battlefield XNUMX w Shangahi City i centrum Hardline są bardzo blisko. „Wydarzenie Levolution w ogromnym budynku”. Poza tym: w Hardline można dosłownie wjechać windą na motocyklu i skoczyć z najwyższego budynku bez eksplozji. Nie ma nic bardziej w stylu Battlefielda. Wiemy z całą pewnością, że środowiska w dwóch tysiącach czterdziestu dwóch przedstawiają planetę pochłoniętą przez nieubłaganą ekspansję rasy ludzkiej... i jej konsekwencje. Gigantyczne horyzonty powróciły niczym wielkie wydarzenia meteorologiczne. A DICE łączy to wszystko z motywem przewodnim „Chwile bitwa.” Pierwszy zwiastun gry był w zasadzie (kinowym) zbiorem sytuacji „tylko na polu bitwy”, nawiązujących do wielu ulubionych przez fanów wybryków i wskazówek dotyczących rozgrywki. Kiedy pojawiły się niektóre z tych scen, nie mogliśmy powstrzymać się od zastanowienia się nad Hardline. Według do Być może Visceral nie do końca trafił w dziesiątkę – w końcu Hardline był jego pierwszym i jedynym krokiem w świat strzelanek FPS – ale twórca rzeczywiście próbował pójść w inną stronę z formułą Battlefielda. Być może fani obawiali się, że oryginalna saga stanie się czymś innym, ale nigdy nie było to możliwe. EA i DICE wielokrotnie udowodniły, że w Battlefield chodzi o znaczące i możliwe do osiągnięcia bitwy. Rok XNUMX może być największym jak dotąd wpisem, ale jego futurystyczna sceneria (wciąż nie tak futurystyczna jak XNUMX) nie oznacza, że ​​seria nigdy nie powróci do „bardziej realistycznych” fabuł. Muszą tylko rozbudować swoją stronę internetową, ponieważ różnorodność jest dobra i może wyprzedzić konkurencję.

Stare i nowe narzędzia nowej konfrontacji.

Soldado en traje de alas navegando a través de los escombros en el aire mientras un tornado se mueve detrás de ellos.

(Zdjęcie: EA potwierdza) Aby zrekompensować brak ciężkich samochodów klasy wojskowej, Hardline zaoferował także szeroką gamę przejażdżek cywilnych. Jak widać z pierwszego spojrzenia na rok 4, słabe samochody i motocykle powracają. Co zamierzają zrobić przeciwko futurystycznym czołgom i gigantycznym tornado generowanym przez globalne ocieplenie? Niewiele, ale najwyraźniej będą to samochody zabawne lub nieprzygotowane, idealne na niespodzianki z silnikiem CXNUMX. „Hardline może nie poruszył entuzjastów tylko ze względu na atmosferę, ale cieszymy się, że niektóre z jego DNA i ciekawsze elementy ożywają w nowym środowisku”. A gadżety? Cóż, wydają się być podstawą nowej odsłony Battlefielda: archetypowe klasy zostały porzucone na rzecz specjalistów, którzy są unikalnymi postaciami we wszechświecie z pełnym pochodzeniem i, co ważniejsze, umiejętnościami i zdolnościami. przeciwników i zmienić podejście graczy do poruszania się po mapach czy interakcji z otoczeniem. Tradycyjne wpisy w Battlefield nigdy nie posunęły się za daleko w tych pomysłach, ale od XNUMX roku Visceral dodał odrobinę elastyczności i opcji dzięki dużej liczbie narzędzi. Brak ogromnej siły ognia w pojedynku policjant kontra bandyta wspiera ideę „alternatywnych” podejść w Hardline, takich jak tarcze balistyczne, zakłócacze czy haki z liną. Ingerowanie w logistykę drużyny przeciwnej było praktycznie tak samo istotne, jak jej pokonanie. Teraz wygląda na to, że DICE zrobiło pewne notatki i chce, aby gracze wchodzili w interakcję z polem bitwy na więcej sposobów niż kiedykolwiek wcześniej. Dodatkowo specjaliści są stworzeni tak, aby się uzupełniać i tworzyć spójne zespoły będące częścią większego, uporządkowanego wysiłku. Przystąpienie do bitwy bez planu nie jest już równoznaczne ze zwycięstwem. XNUMX chce być „polem bitwy najbardziej przypominającym pole bitwy”, ale pozwala sobie też na metodyczność i dziwność. I to jest dobre. Być może Hardline nie przypadła do gustu entuzjastom tylko ze względu na swoją atmosferę, ale cieszymy się, że niektóre z jej DNA i ciekawsze elementy żyją w nowym środowisku. I tu dochodzimy do ostatniego pytania (a może pewnego rodzaju prośby): czy mogą istnieć pewne elementy Hardline, które mogłyby zostać uwzględnione w planie zawartości po premierze Battlefield Portal? Być może nie była ona oferowana przez Prime Gaming, w przeciwieństwie do innych współczesnych pól bitewnych, ale nie tracimy nadziei.