Poinformuj Amazon, jakie reklamy widzisz, a zarobisz pieniądze

Poinformuj Amazon, jakie reklamy widzisz, a zarobisz pieniądze

Nowy program weryfikacji reklam Amazon będzie płacił użytkownikom 2 dolary miesięcznie, jeśli udostępnią reklamy, które widzą na swoim smartfonie.

Program jest obecnie dostępny tylko dla brytyjskich i amerykańskich członków Amazon Shopper Panel, programu nagród, który już umożliwia użytkownikom obracanie paragonów za zakupy stron trzecich w zamian za korzyści.

Osoby z aplikacją Amazon Shopper Panel zobaczą ustawienie rejestracji w usłudze weryfikacji reklam, informujące użytkowników, że będą „zbierać i wykorzystywać informacje o tym, gdzie i kiedy przeglądasz reklamy Amazon, na przykład aplikację lub stronę internetową, na której przeglądałeś reklama i kiedy ją zobaczyłeś.

prywatne problemy

Reklamy, o których mowa, mogą pochodzić bezpośrednio od Amazon, ale także od firm zewnętrznych, które reklamują się za pośrednictwem Amazon Ads.

Amazon twierdzi, że wykorzystuje dane osobowe do reklam opartych na zainteresowaniach, a także do przedstawiania rekomendacji dotyczących niektórych funkcji, z których mogą korzystać kupujący.

Quienes rejestruje się i wycofuje w dowolnym momencie oraz usuwa dane osobowe. Firma oświadcza również, że nie będzie udostępniać nikomu danych osobowych, które gromadzi, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to konieczne do przeprowadzenia transakcji z osobą trzecią, taką jak sprzedawca na stronie Amazon, lub do przestrzegania Ley.

Rekord przejrzystości Amazon w zakresie danych osobowych był mniej niż znakomity. W zeszłym roku firma została ukarana grzywną w wysokości prawie XNUMX miliarda dolarów za naruszenie RODO, a jej funkcja rejestrów prezentów pozwoliła każdemu zbierać dane osobowe użytkowników.

Wydaje się, że nic z tego nie powstrzymało Amazona przed zwiększeniem działań związanych z gromadzeniem danych ani podobnych prób innych gigantów technologicznych, które później zakończyły się niepowodzeniem. W 2012 roku Google Screenwise zaoferował karty podarunkowe Amazon tym, którzy chcieli monitorować ruch sieciowy, aw 2016 roku Facebook zaoferował karty podarunkowe osobom w wieku od 13 do 25 lat na zainstalowanie VPN w celu przeglądania wzorców korzystania z sieci.