W związku z pandemią Covid-19 i związaną z nią blokadą, która w większości zamyka świat w pomieszczeniach, nastąpił nieunikniony wzrost liczby czatów i gier związanych z grami na platformach społecznościowych. Ale nawet wtedy pojawiające się liczby są ogromne, co odzwierciedla fakt, że gra będzie dobrym punktem kontaktowym dla marek, aby dotrzeć do młodych ludzi, nawet gdy wszystko wróci do normy. Na Twitterze po raz pierwszy w ciągu roku pojawiło się ponad 2 miliardy tweetów o grach. To wzrost o 75% w stosunku do 2019 r., przy 49% wzroście liczby unikalnych autorów. (Źródło zdjęcia: Twitter) „Fani gier na całym świecie używali Twittera do rozmów o najważniejszych momentach roku i używali Twittera jako miejsca do łączenia się ze sobą, gdy wielu nie mogło połączyć się osobiście” – powiedział Twitter. na blogu post. Podczas gdy hazard był nadrzędnym tematem, jasne jest również, że popularność e-sportu masowo rośnie. Według Twittera gra była szóstym najczęściej obserwowanym tematem. W tej kategorii najczęściej obserwowanymi tematami dotyczącymi gier w 2020 r. były: 1) Gry, 2) Wiadomości o grach, 3) E-sport, 4) Influencerzy gier 5) Playstation, 6) Fortnite, 7) Call of Duty, 8) Minecraft, 9) Animal Crossing i 10) Xbox. (Zdjęcie: Twitter)