Mukesh Ambani był zajętym człowiekiem, podobnie jak jego platformy Jio. Po otrzymaniu fali inwestycji firma jest obecnie zajęta wprowadzaniem nowych rozwiązań „Made in India”, aby rozwiązać stare problemy cyfrowe. Zaledwie kilka dni po uruchomieniu JioMeet, oprogramowania do wideokonferencji, które właśnie zostało zamknięte, firma wystartowała od nowa. Tym razem z JioChat, który zrywa większość interfejsu użytkownika i UX WhatsApp. Chociaż JioChat istnieje prawdopodobnie od czasu, gdy firma telekomunikacyjna podjęła małe kroki, aplikacja do przesyłania wiadomości, która według Sklepu Play została pobrana ponad 50 milionów razy, przeszła niedawno gruntowną modernizację. W rezultacie nie ma prawie żadnej różnicy między JioChat i WhatsApp. Nawiasem mówiąc, Facebook, który jest właścicielem WhatApp, jest także głównym inwestorem w platformy Jio. (Źródło zdjęcia: Sklep Google Play) Szybkie bezpośrednie porównanie ułatwia podkreślenie podobieństw między dwiema aplikacjami do czatowania. Od schematu kolorów, rozmieszczenia nazwy produktu, ikon takich jak wyszukiwanie i kamera poza zakładkami, takimi jak Czat i Stan (przemianowany na Historie w JioChat). Jedyną oczywistą różnicą jest obecność funkcji kanału w JioChat, której brakuje w WhatsApp i zamiast nazywać karty Połączenia połączeniami, JioChat używa ikony telefonu komórkowego. Nawet lokalizacja nowej ikony czatu w prawym dolnym rogu jest podobna, chociaż sama ikona jest nieco inna.
#Jio zaczyna od nowa. Odkryj „nowy wygląd” #JioChat. Czy kiedykolwiek widziałeś ten interfejs użytkownika? Tylko mi nie mów, że #Facebook „autoryzował” Jio do korzystania z interfejsu użytkownika #WhatsApp po tym, jak zainwestowano 5.7 miliarda euro w najbogatszą firmę prowadzoną przez ludzi w Azji. https://t.co/1cG1oZTmYI pic.twitter.com/DC5o5oRZEe 5 lipca 2020 r