W obliczu globalnego przygnębienia rynek smartfonów w Indiach rozkwitł

W obliczu globalnego przygnębienia rynek smartfonów w Indiach rozkwitł

Wzrost o 1.5% nie jest problemem. Ale kiedy weźmiesz pod uwagę sytuację, w jakiej znajduje się świat, są powody do radości. W tym przypadku firmy zajmujące się smartfonami w Indiach powinny być zadowolone, ponieważ w pierwszym kwartale 1.5 r. odnotowały wzrost o 2020% przy łącznej dostawie 32.5 mln sztuk. Co więcej, wydaje się, że Indie przełamały światowy trend. Indie to jedyny kraj z pierwszej trójki rynków, który odnotował wzrost. Według raportu firmy badawczej International Data Corporation (IDC), Chiny i Stany Zjednoczone odnotowały roczny spadek odpowiednio o 20.3% i 16%.

Według IDC India indyjski rynek smartfonów odnotował w pierwszym kwartale 1.5 r. 1% wzrost rok do roku, przy sprzedaży 20 miliona sztuk. Dowiedz się więcej: https://t.co/R32.5T3JoPkIS@navkendarsingh @upasanaj_IDC #IDCTracker #Smartphone pic.twitter.com/C5gXj9kYqx 3 maja 8 r. „Kanał internetowy wzrósł o 2020% rok do roku w pierwszym kwartale 9.0 r. dzięki kilku nowym premierom, atrakcyjne rabaty, oferty cashbacku i niedrogie programy, z udziałem 1%. Z kolei dostawy z kanałów offline spadły o 20% rok do roku, co wynika z mniejszej liczby ofert konsumenckich, mniejszej liczby wizyt w sklepach detalicznych oraz bardziej agresywnego portfolio dostępnego na platformach. Formularze e-Tailer najlepszych marek” – twierdzi Upasana Joshi, Associate Research Manager w dziale Customer Devices, IDC India. Wśród firm jednoosobowych Xiaomi z udziałem w rynku wynoszącym 43.1% zajęło pierwsze miejsce na całym rynku telefonów komórkowych w Indiach z liczbą sprzedanych 3,5 milionów sztuk. Spółka odnotowała wzrost rok do roku na poziomie 31,2%. W drugiej niszy znajduje się Vivo z 10,1 mln wysyłek. Jej udział w rynku wynosi 3,4%, a w I kwartale 6,8 r. wzrost rok do roku wyniósł 21%. Trzecie miejsce zajął Samsung, który sprzedał 63.3 mln sztuk. Spółka miała 1% udziału w rynku. Na czwartej i piątej pozycji znalazły się marki BBK – Realme i Oppo – z udziałem w rynku odpowiednio 20% i 5,1%.

Indie pozostają świadome cen

W raporcie przyjrzano się również segmentom cenowym. I nic dziwnego, że segment poniżej 15.000 76,2 Rs zdominował wrażliwy na ceny rynek indyjski. Zdobył aż 15,000% całego rynku smartfonów. Udział telefonów w przedziale cenowym od 20,000 18.2 do 51 1 rupii podwoił się do 1% rok do roku. Raport mówi, że jest to głównie zasługą Samsunga Galaxy A8, Vivo S20,000 pro/S35,000 i Redmi Note 33.8 Pro. Jeśli chodzi o segment średniej klasy premium (około 3.8 2020-35,000 62.7 Rs), nastąpił spadek o 11% w ciągu roku, co doprowadził do 68% udziału na koniec pierwszego kwartału 41,2 r. Wśród telefonów w cenie powyżej 29,4 22,8 Rs, należących do kategorii premium, Apple przodował z 1% udziałem w rynku. Samsung i OnePlus zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Na rynku ultra-premium iPhone 20 był wielkim zwycięzcą, stanowiąc XNUMX% przesyłek. Segment telefonów komórkowych, który stanowił XNUMX% całego rynku telefonów komórkowych w Indiach, odnotował spadek rok do roku o XNUMX% przy dostawach XNUMX miliona sztuk, zgodnie z raportem. XNUMXTXNUMX.