PlayStation 2020: wzloty i upadki roku premiery PS5

PlayStation 2020: wzloty i upadki roku premiery PS5
Kiedy PS5 jest już na wolności, łatwo zapomnieć, jaką kolejką górską był dla Sony rok 2020. Biorąc pod uwagę pandemię wpływającą na gospodarkę i zakłócającą łańcuchy dostaw, nie jest to najlepszy rok na wprowadzenie konsoli nowej generacji. Jednak pomimo wyczerpania zapasów, opóźnień w premierach hitowych gier, braku wydarzeń osobistych i całkowicie nieprzewidywalnego planu ujawnień, firmie Sony udało się wypuścić na rynek jeden z najpopularniejszych produktów na świecie. 'rok. Popyt na PS5 utrzymuje się na najwyższym poziomie dwa miesiące po premierze, a Sony w dalszym ciągu stara się, aby pod koniec roku konsola nowej generacji trafiła w ręce bardziej zamkniętych konsumentów. Choć droga do PS5 nie była łatwa, wydaje się, że Sony wykorzystało bezprecedensową sytuację. Tak więc, po roku spędzonym na podręcznikach historii, spoglądamy wstecz na hitowy hit PlayStation z 2020 roku, uwzględniając wzloty i upadki, a czasem wręcz różnice.

Głębokie nurkowanie

(Źródło zdjęcia: Sony) Początek 2020 roku był dość spokojny, jeśli chodzi o wiadomości dotyczące PS5. Podczas gdy fani PlayStation na całym świecie domagają się informacji na temat nadchodzącej konsoli, Sony uspokoiło głodne tłumy prostym obrazem logo PS5, które ostatecznie stało się najpopularniejszym postem o grach na Instagramie. czasie i czynił cuda, podsycając ogień. oczekiwanie. Dopiero dwa miesiące później, w marcu 2020 r., Sony zorganizowało swoje pierwsze wydarzenie dotyczące PS5 w 2020 r., które okazało się dość intensywne i zagmatwane. Przed publicznością, która mogła istnieć lub nie, główny architekt systemu Mark Cerny opowiadał o szczegółowych szczegółach PlayStation 5. Chociaż nie jest to dokładnie taka prezentacja PS5, na jaką liczyliśmy, i czasami była ona nieco sucha (było dużo zdjęć uszu), tutaj dowiedzieliśmy się, że jego dysk SSD będzie „migał i go przegapicie” oraz że „prawie cała” biblioteka PS4 będzie dostępna dzięki kompatybilności wstecznej w momencie premiery. Można śmiało powiedzieć, że te obietnice się spełniły: ekrany ładowania Demon's Souls Nexus praktycznie nie istnieją. Po głębokim zanurzeniu się Cerny'ego po raz kolejny nie możemy się doczekać kolejnej zapowiedzi sklepu, która, miejmy nadzieję, w końcu rzuci nam okiem na niektóre gry na PS5. Ale kiedy czekaliśmy na następną generację, było mnóstwo świetnych gier na PS4, które utrzymywały nas na powierzchni. Później w marcu Persona 5 Royal udoskonaliła jedną z najlepszych gier RPG na PS4, zanim Square Enix wyprodukowało w kwietniu kolejny ekskluzywny hit w postaci Final Fantasy 7 Remake. Już w kwietniu chcieliśmy uzyskać więcej szczegółów na temat nowego „superszybkiego” PlayStation. W tym momencie, chociaż wiedzieliśmy, jakiej wydajności możemy oczekiwać od PS5, nie wiedzieliśmy nawet, jak konsola będzie wyglądać i nadal nie będziemy tego wiedzieć przez kilka miesięcy. Sony w końcu ujawniło kontroler PS5 DualSense w kwietniowym poście na blogu, dając nam pierwsze spojrzenie na dwukolorową czarno-białą kolorystykę PS5 i jego potencjalnie futurystyczny wygląd. Ale podniosło to także ambicje Sony, ponieważ firma zachwalała wrażenia dotykowe i ergonomię gamepada, sugerując wciągającą przyszłość dla platformy.

Dzielący projekt

PS5

(Źródło zdjęcia: Sony) W miarę szalejącej pandemii Sony było zmuszone do bezterminowego opóźnienia swojej największej gry pierwszej połowy roku, The Last of Us 2, która została przesunięta z lutego na maj i ostatecznie została wydana 19 czerwca w sequelu do niefortunnej lawiny historii przedpremierowych. spoilery, które podpaliły Internet. Pomijając spoilery, zarówno krytycy, jak i fani oszaleli na punkcie tej gry i jej złożonych postaci do tego stopnia, że ​​niedawno zdobyła ona tytuł Gry Roku w konkursie Game Awards 2020. Po usunięciu The Last of Us 2 Sony rozpoczęło tworzenie swojej maszyna marketingowa dla PlayStation 5 podczas konferencji Future of Gaming w czerwcu. Czerwcowa konferencja wreszcie dała nam długo oczekiwane pierwsze spojrzenie na gry na PS5, takie jak Gran Turismo, Ratchet & Clank: Rift Apart i Horizon Forbidden West. Po raz pierwszy przyjrzeliśmy się także Demon's Souls studia Bluepoint i Marvel's Spider-Man: Miles Morales, chociaż nie jest jasne, czy którykolwiek z tych tytułów będzie dostępny wyłącznie na PS5, czy też będzie dostępny na innych platformach. . Zaskoczeniem podczas tej wystawy było ujawnienie projektu PS5. Futurystyczny, dwukolorowy, czarno-biały wygląd konsoli stanowił poważne odejście od jej poprzedników i podzielił graczy po połowie, jeśli chodzi o panele statku-matki PS5 i nieporęczną sylwetkę. Pamiętaj, że drobne detale, takie jak wygrawerowana plakietka PlayStation, szybko stały się wirusowe. Nawet w zespole LaComparacion byli tacy, którzy lubili ten projekt, i tacy, którzy go nienawidzili. Sony ujawniło również, że w chwili premiery dostępne będą nie jedna, ale dwie konsole PS5: edycja standardowa i wersja PS5 Digital Edition bez dysku. Jednak ceny obu konsol (oraz data rozpoczęcia przedsprzedaży) pozostały tajemnicą.

Przyszłość wirtualnej rzeczywistości i PlayStation na PC

Iron Man VR

(Zdjęcie: Camouflaj/Sony) W gorączce spekulacji i nowości na temat PS5 Sony wypuściło w lipcu Ghost of Tsushima wyłącznie na PS4, stanowiąc spokojną odpowiedź na zmęczenie Ubisoftu otwartym światem. Pomiędzy takimi hitami jak ta a przyszłością gier na PS5 łatwo zapomnieć, że w sierpniu również odbyło się State of Play skupiające się na VR, ale od tego czasu zrobiło się o nim trochę szumu. lukę, biorąc pod uwagę, że Sony „czy oni, prawda” zbliży się do potencjalnej PSVR 2 na PS5. Wydany w lipcu Iron Man VR był całkiem niezłym oświadczeniem woli, ale wciąż czekamy na oficjalne informacje na temat planów Sony dotyczących rzeczywistości wirtualnej nowej generacji – nie wydaje się to obecnie priorytetem dla PlayStation. W tym okresie po raz pierwszy przeniesiono także gry dostępne wyłącznie na PlayStation na komputery PC – Death Stranding pojawiło się w lipcu, a Horizon Zero Dawn w sierpniu. Nieuchwytny port PC Bloodborne jest coraz bliżej...

wrześniowa gorączka

Sala de juegos Astro

(Źródło zdjęcia: Sony) Wrzesień był ostatnim dużym impulsem marketingowym dla PlayStation 5, ponieważ Sony było gospodarzem kolejnej konferencji, podczas której ujawniono wiadomość, że konsola zostanie wydana 12 listopada w niektórych regionach i 19 listopada w pozostałych częściach świata. Firma (w końcu) ujawniła także ceny swoich dwóch konsol po miesięcznej grze z Microsoftem: 499.99 euro / 449.99 euro / 749.95 dolarów australijskich za wersję standardową i 399.99 euro / 359.99 euro / 599.95 dolarów australijskich za wersję cyfrową. Jednak ze względu na dzielącą konstrukcję i brak usługi subskrypcji porównania specyfikacji technicznych dały Xboxowi tutaj wyraźną przewagę. Mimo to Sony zdawało się dominować w dyskusji dzięki swojej ofercie premierowej i liście przyszłych ekskluzywnych produktów. Bliższe spojrzenie na tytuły premierowe, takie jak niepowtarzalny Astro's Playroom i Sackboy: A Big Adventure, okazało się bardzo przydatne dla pierwszych graczy, podobnie jak potwierdzenie nowej ekskluzywnej gry Final Fantasy, która została również ogłoszona we wrześniowym numerze. Rozgrywka w Demon's Souls i mały zwiastun God of War: Ragnarok zakończyły się nieoczekiwanym uruchomieniem zamówień przedpremierowych wkrótce potem, rozpoczynając Wielkie Wyścigi na PS5 we wrześniu 2020 r. Wielu tak zrobiło. spalono, ale niektórzy cieszyli się, że zapasy zniknęły niemal natychmiast, na kilka miesięcy przed listopadową premierą. Skalpowanie stało się i nadal jest gorącym tematem wśród czających się hord PS5, ponieważ Sony desperacko próbuje zaktualizować swoją ofertę nowych konsol. Po ujawnieniu głównych szczegółów w październiku przyjrzeliśmy się interfejsowi użytkownika PlayStation 5, który okazał się ważną częścią pakietu. Sony wyjaśniło, w jaki sposób gracze mogą korzystać z nowego Centrum sterowania do eksplorowania zawartości gry, usuwając odblaski przez dyskretną nakładkę. Lukier na ciastku? Ci, którzy utkną w wyżej wymienionej zawartości, mogą skorzystać z przewodników po grach dostępnych w PlayStation Plus, aby poprowadzić ich przez łamigłówki i zdobyć trofea.

Ostatnie pchnięcie

Ventas récord de acciones de PS5

(Źródło zdjęcia: Sony) Kiedy nadszedł 12 listopada, Sony przygotowało wszystkie swoje kaczki w rzędzie na udaną (pierwszą) premierę PS5. Magazyny wypełniły się konsolami nowej generacji, ponieważ ci, którym skończyły się zamówienia w przedsprzedaży, przygotowywali się do zdobycia kolejnego impulsu, kupując PS5 w dniu premiery, choć wielu znów poczuło się rozczarowanych, gdy zapasy ponownie spadły z półek, a sprzedawcy uciekli. Pomimo niedoborów, PS5 miało rekordową premierę, sprzedając się na całym świecie od 2,1 do 2,5 miliona sztuk w ciągu dwóch dni (według szacunków VGChartz). Ale czy PS5 było wszystkim, czego się spodziewaliśmy? W TechRadar byliśmy (i nadal jesteśmy) pod wielkim wrażeniem konsoli Sony nowej generacji. W naszej oficjalnej recenzji PS5 powiedzieliśmy: „PS5 to świetna konsola, która oferuje fascynujące wrażenia z grania na nowej generacji, a która będzie jeszcze lepsza w miarę dodawania do oferty kolejnych tytułów. PS5 jest mocne i dobrze zaprojektowane. Kilka drobnych problemów sprawia, że ​​w momencie premiery nie jest to produkt pięciogwiazdkowy, ale poza tym jest to mile widziana aktualizacja dla PS4 i ekscytująca brama do gier nowej generacji. Kończąc rok 2020 i patrząc w przyszłość na rok 2021, nie możemy się już doczekać, co Sony przygotowało na PS5. Ratchet & Clank: Rift Apart, Gran Turismo, Deathloop i Horizon: Forbidden Dawn ukażą się w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ale jesteśmy pewni, że w przyszłym roku Sony będzie miało w zanadrzu więcej niespodzianek. Najlepsza obecnie oferta konsoli Sony PlayStation 5 na pakiet 5 gier Sony VR z...