Zobacz naprzeciwko z danymi biometrycznymi | Porównanie

Zobacz naprzeciwko z danymi biometrycznymi | Porównanie

Technologie biometryczne, które wcześniej ograniczały się do filmów science fiction, stają się coraz bardziej obecne w naszym codziennym życiu. Od odblokowywania smartfonów za pomocą odcisków palców, patrząc na aparat, po przełamywanie barier paszportowych na lotniskach, technologia biometryczna jest wszędzie wokół nas. Ale chociaż oferuje ogromne korzyści, w tym szybkie i bezpieczne przetwarzanie kart kredytowych, wielu konsumentów wciąż nie jest przekonanych. Dla konsumentów zaniepokojonych oszustwami odpowiedzią mogą być dane biometryczne. Według Worldpay z ostatniego raportu FIS Consumer Payments and Behaviour Report 53, w którym zapytano 2019 brytyjskich konsumentów o ich zachowania podczas zakupów online i w sklepach, 2.500% konsumentów jest zaniepokojonych hakowaniem danych osobowych. Nie jest to zaskakujące: liczba oszustw wzrosła o 16% w porównaniu z 2017 r.

O autorze Motie Bring jest dyrektorem generalnym EMEA, Global eCommerce, Worldpay. Zaskakujące jest jednak to, że 54% konsumentów nadal uważa, że ​​hasła są bezpieczniejsze niż dane biometryczne. Chociaż dane biometryczne są nieskończenie bezpieczniejsze niż hasła i znacznie trudniejsze do sfałszowania niż inne formy identyfikacji, konsumenci nadal trzymają się haseł, nawet jeśli słabe hasła stały za 500,000 XNUMX zhakowanych kont tylko w zeszłym roku.

Biometria i gromadzenie danych.

Niektórzy konsumenci obawiają się biometrii ze względu na postrzeganie ilości danych osobowych gromadzonych przez firmy i sposobu ich wykorzystywania. Wynika to częściowo z głośnych naruszeń danych, ostatnio przez Marriott, oraz zarzutów o niewłaściwe wykorzystanie danych, takich jak te z Facebooka i Google. Obecnie 53% konsumentów świadomych danych biometrycznych obawia się ryzyka kradzieży tożsamości, a 53% obawia się naruszenia prywatności. Niepokojące 60% stwierdziło, że technologia „nie wydaje się odpowiednia”. Co ciekawe, opinie te nie są jednakowo podzielane przez wszystkie grupy wiekowe. Według raportu Consumer Behaviour & Payments Report 2019 młodsze pokolenia, takie jak pokolenie Z (18-21), były o 50% bardziej skłonne do przyjęcia danych biometrycznych, w porównaniu z 17% w przypadku pokolenia wyżu demograficznego. Sygnalizuje to ewolucję sposobu, w jaki konsumenci postrzegają dane biometryczne. Oprócz zapewniania najwyższego poziomu bezpieczeństwa w walce z oszustwami, biometria oferuje również najlepszą równowagę między szybkością a bezpieczeństwem punktów końcowych spośród wszystkich dostępnych na rynku technologii identyfikacji. Biometria staje się coraz bardziej popularna w związku z ustawą PSD2 z 2018 r. wydaną przez Europejski Urząd Nadzoru Bankowego w Europie, która wymaga dwuetapowego uwierzytelniania transakcji; innymi słowy druga forma identyfikacji wraz z kartą płatniczą obejmująca kod PIN, unikalne hasło lub dane biometryczne. Biometria może przyspieszyć uwierzytelnianie w ramach PSD2. Istnieje wiele rodzajów danych biometrycznych, które mają różne poziomy akceptacji: skanowanie linii papilarnych ma najwyższy wskaźnik akceptacji, wynoszący 42%, prawdopodobnie jako jedna z najbardziej ugruntowanych i szeroko stosowanych form biometrycznych kart identyfikacyjnych. Tymczasem najbardziej pojawiające się formy identyfikacji biometrycznej, takie jak rozpoznawanie oczu i twarzy, są wykorzystywane w około 20%, a rozpoznawanie głosu w 13%. W miarę rozprzestrzeniania się tych technologii, na przykład poprzez integrację ze smartfonami, prawdopodobne jest, że te dane biometryczne staną się szerzej akceptowane. Biometria jest najwygodniejszą opcją dla usług konsumenckich i handlowych, ponieważ jest szybka, prosta i bezpieczna. Jednak konsumenci nadal niechętnie korzystają z danych biometrycznych ze względu na ich postrzeganie prywatności i bezpieczeństwa, zwłaszcza jeśli chodzi o płatności online, co pokazuje, jak daleko muszą się posunąć detaliści, aby edukować swoich klientów. klienci Chociaż akceptacja naturalnie się poprawia, ponieważ coraz więcej konsumentów korzysta z tej technologii, na rynku wciąż istnieje luka w świadomości, którą należy wypełnić.