Płatności poprawiają ekonomikę platform cyfrowych

Płatności poprawiają ekonomikę platform cyfrowych
Platformy cyfrowe rozwijają się w tempie wykładniczym. Obecnie wszystko, od zakupów i rozrywki po opiekę zdrowotną i dobre samopoczucie, opiera się na platformach technologicznych, które służą klientom i zapewniają wydajne działanie. o autorze Paul Simms jest wiceprezesem ds. platform w Adyen UK. Oczekuje się, że gospodarka platformowa, taka jak rynki internetowe (takie jak eBay), platformy SaaS (takie jak Zenotti) i usługi na żądanie (takie jak Uber) będzie do 30 r. odpowiadać za ponad 2025% wszystkich światowych przychodów przedsiębiorstw. doświadczenia, platformy pomagają im, łącząc ich z firmami, które z kolei mogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców i uzyskać dostęp do potężnych innowacji technologicznych. Firmy takie jak eBay, Amazon i Uber zrewolucjonizowały model platformy. Wzięli coś skomplikowanego i uprościli, często eliminując pośredników. Proces ten dał początek określeniu uberizacja. Biorąc pod uwagę sukces tych firm, nie jest zaskoczeniem, że ten model biznesowy zyskuje na popularności. Wśród wielu rzeczy, które osiągnęli pionierzy platform, wyróżnia się doświadczenie użytkownika. Stworzyli płynną i bezproblemową podróż dla użytkowników po obu stronach platformy. A płatności są centralną częścią tego doświadczenia. Jestem pewien, że wszyscy pamiętamy, kiedy po raz pierwszy wysiedliśmy z Ubera: bez patrzenia na licznik, bez dawania napiwków, bez szukania pieniędzy, to było jak kradzież. Jest to doświadczenie, które firmy na całym świecie starają się powielać. Płatności są podstawowym elementem układanki platform. Zapewniając użytkownikom prostotę, platformy mogą być złożone za kulisami. Ułatwiają handel, łącząc klientów i użytkowników ich platformy (podwykonawców, dostawców, sprzedawców, podwykonawców itp.) w celu sfinalizowania transakcji. To jak rozkładanie i dzielenie rachunku na koniec posiłku, ale z dodatkowym ładunkiem. Klasyfikacja płatności i eliminacja tarć to ogromna wartość dodana. Zrób to dobrze, a platforma stanie się niezbędną usługą, bez której użytkownicy nie będą mogli prowadzić działalności. W jaki sposób partnerzy płatniczy mogą zapewnić najlepszą obsługę dla klientów i sprzedawców, mając prostotę i wygodę klienta u podstaw sukcesu platform?

Zgodność bez uszczerbku dla CX

Zmieniona Dyrektywa o Usługach Płatniczych (PSD2), wdrożona we wrześniu 2019 roku, to rozporządzenie Unii Europejskiej, którego zadaniem jest zabezpieczanie płatności, stymulowanie innowacyjności i pomoc usługom bankowym w dostosowaniu się do nowych technologii. I wprowadził zmiany, które mają istotny wpływ na wielostronne platformy lub biznesy rynkowe. Najważniejszą kwestią w przypadku platform jest gromadzenie lub dystrybucja płatności pomiędzy wieloma stronami. Dobrym przykładem są platformy w miejscach dostaw żywności; Zbierają płatności od klientów i przekazują środki restauracji i kierowcy dostawy. Wcześniej platformy obsługujące płatności korzystały z zwolnienia „przedstawiciela handlowego”, aby móc działać bez konieczności bycia autoryzowanym dostawcą regulowanych usług płatniczych. Jednak zgodnie z nowymi przepisami wszystkie firmy platformowe, które gromadzą i dystrybuują środki, będą musiały korzystać z usług licencjonowanego dostawcy usług płatniczych lub stać się spółką regulowaną i posiadającą licencję finansową wydaną przez Urząd Nadzoru Finansowego. W tym miejscu wchodzą w grę rozwiązania płatnicze. Innowacyjni dostawcy usług płatniczych nie tylko upraszczają transakcje wielostronne, ale także ponoszą ciężar regulacyjny związany z płatnościami w imieniu firmy platformowej. Platformy płatnicze, takie jak Adyen, umożliwiają przejrzysty przepływ pieniędzy między kupującym a sprzedającym, przy jednoczesnym rozpatrywaniu skarg składanych przez firmy z całej Europy.

Rozwój rynku

Pozyskiwanie nowych użytkowników i utrzymanie istniejących użytkowników (klientów lub sprzedawców) ma kluczowe znaczenie dla sukcesu platformy. W przypadku platform, które chcą dostosować się do nowych regionów, krajów i rynków, niezbędna jest solidna infrastruktura płatnicza. Globalna ekspansja wymaga głębokiego zrozumienia lokalnych metod i kanałów płatności, co może szybko stać się przytłaczające. Preferowane metody płatności i praktyki płatnicze różnią się w zależności od kraju, podobnie jak oczekiwania konsumentów. Niezbędne jest maksymalne uproszczenie stosu technologii płatniczych i wybranie partnera płatniczego, który będzie mógł wspierać rozwój firm platformowych.

Poza cyfrową

Tradycyjnie z rynkami cyfrowymi kojarzono płynne, zorientowane na konsumenta doświadczenia. Ale teraz platformy SaaS udostępniają spersonalizowane ścieżki klienta i możliwości nowej generacji w zasięgu wszystkich typów firm. Te firmy zajmujące się oprogramowaniem rozwiązują wyzwania związane z rosnącą liczbą przypadków w różnych branżach. Wiele małych, zależnych od nich firm (takich jak gabinety lekarskie, salony kosmetyczne, rezerwaty golfowe i wiele innych) również szuka pomocy w rozwiązaniu problemów z płatnościami. Firmy platformowe coraz częściej muszą pomagać swoim sprzedawcom w rozwiązywaniu problemów w fizycznym punkcie sprzedaży, a także w Internecie. Innowacyjne rozwiązania płatnicze zapewniają ujednolicony handel w firmach korzystających z platform, pomagając sprzedawcom łączyć kanały sprzedaży online i offline. Ma to tę zaletę, że nie tylko poprawia doświadczenie użytkownika, ale także usprawnia systemy zaplecza, aby zapewnić szybsze uzgadnianie, więcej raportów i więcej informacji o klientach, stając się istotną wartością dodaną do platformy biznesowej.

Finales Pensamientos

Firmy platformowe istnieją po to, aby łączyć sprzedawców różnej wielkości i klientów na całym świecie. A robią to upraszczając złożone procesy na dużą skalę. Płatności odgrywają w tym dużą rolę i będą kluczem do zapewnienia doskonałej obsługi użytkownika. Z punktu widzenia płatności zapewnienie przejrzystych transakcji i dystrybucji środków pomoże platformom zachować konkurencyjność, zapewniając jednocześnie płynną obsługę wszystkim ich użytkownikom.