Płatek śniegu jest gotowy do pływania z dużą rybą

Płatek śniegu jest gotowy do pływania z dużą rybą

Dyrektor generalny Snowflake, Frank Slootman, powtórzył ambicje firmy, aby awansować na szczyt rynku przechowywania i analizy danych.

Przemawiając podczas przemówienia programowego Snowflake Summit 2022, Slootman powiedział publiczności, że firma rozrosła się w ostatnich latach z „zasadniczo stoiska z lodami” do takiego, którego przychody przekraczają 1.300 miliarda dolarów.

„Snowflake urósł najszybciej, osiągając 1 miliard euro przychodu w historii oprogramowania. I jeśli mam coś do powiedzenia na ten temat, najszybciej osiągnie 2 miliardy euro”. „Szybkość jest ważna, taka jest natura rzeczy, więc będziemy trzymać pedał wciśnięty”.

Zbuduj ekosystem

Założona w 2012 roku firma Snowflake wprowadziła swój produkt na rynek około osiem lat temu w celu „zakłócenia analityki” dzięki nowemu podejściu do obsługi baz danych w chmurze. Ale od tego czasu misja stała się bardziej ambitna.

Dziś Snowflake próbuje stworzyć kompletny ekosystem do przechowywania i przetwarzania danych korporacyjnych oraz opracowywania aplikacji opartych na danych, które mogą rzucić wyzwanie największym graczom w stosie danych.

Rozwój firmy był szczególnie silny, ponieważ był przedmiotem największej na świecie pierwszej oferty publicznej oprogramowania w 2020 roku, korzystając z przyspieszenia przejścia do chmury spowodowanego pandemią.

W tym czasie firma Snowflake rozrosła się do około 3000 pracowników i ma wśród swoich klientów ponad połowę z listy Fortune 500 i jedną czwartą z listy Global 2000.

Więcej Snowflake Summit

W kolejnej fazie rozwoju, opisanej przez Slootmana i jego założyciela Benoita Dageville, Snowflake przejdzie w kierunku modelu platformy, w którym klienci budują i zarabiają na swoich aplikacjach i produktach uczenia maszynowego w oparciu o Data.Cloud.

W tym nowym scenariuszu propozycja wartości Snowflake wykracza poza jakość jej własnych usług i obejmuje innowacje widoczne w innych częściach jego ekosystemu.

Snowflake pionizuje również swoje rozwiązanie, aby skuteczniej zaspokajać specyficzne potrzeby klientów w kluczowych branżach, takich jak handel detaliczny, opieka zdrowotna, usługi finansowe i inne.

Jednak ponieważ firma chce utrzymać swoją „szybkość” i skalować się na nowe wyżyny, Snowflake będzie musiał upewnić się, że nie straci przewagi, która pozwoliła jej wejść na rynek, na którym giganci tacy jak AWS, Google Cloud, Oracle i IBM grać również.

Szczyt Płatka Śniegu 2022

Współzałożyciel Snowflake, Benoit Dageville, na scenie podczas Snowflake Summit 2022 w Las Vegas. (Źródło zdjęcia: Przyszłość)

Snowflake był w stanie urosnąć do większej skali, częściowo dzięki zdolności do rozpoczynania od zera, przywileju niedostępnego dla większych graczy, którzy muszą znaleźć sposoby na innowacje na nieelastycznym fundamencie dziedzictwa.

Zapytany przez TechRadar, w jaki sposób firma będzie chronić się przed tymi samymi problemami w miarę rozwoju, Dageville zatrzymał się na chwilę, aby pomyśleć. "Jesteśmy bardzo ostrożni" - żartował. „Ponieważ kiedy już jesteś bałaganiarzem, nigdy nie możesz stać się prosty”.

„Jednym z charakterystycznych atrybutów naszej chmury jest to, że zdecydowaliśmy się stworzyć jeden produkt; cały stos danych w jednym produkcie. A to jest bardzo ważne. »

Zastrzeżenie: Nasze loty i zakwaterowanie na Snowflake Summit 2022 były finansowane przez Snowflake, ale organizacja nie miała kontroli redakcyjnej nad treścią tego artykułu.