Ostrzeżenie: są to globalne hotspoty złośliwego oprogramowania koronawirusowego

Ostrzeżenie: są to globalne hotspoty złośliwego oprogramowania koronawirusowego

Nowe badania wykazały, że złośliwe oprogramowanie powiązane z globalną pandemią koronawirusa w dalszym ciągu stanowi zagrożenie dla konsumentów na całym świecie. Chociaż wiele krajów ma obecnie nadzieję na przezwyciężenie najgorszej pandemii, raport Google Cloud pokazał, że niestety duża liczba internetowych przestępców i oszustów w dalszym ciągu rozprzestrzenia złośliwe oprogramowanie i oszustwa związane z koronawirusem. Firma wykryła znaczny wzrost zagrożeń i oszustw, w tym złośliwego oprogramowania związanego z koronawirusem, phishingu i spamu, w większości krajów na całym świecie.

Oszustwa związane z koronawirusem

„W miarę jak świat w dalszym ciągu dostosowuje się do zmian spowodowanych pandemią Covid-19, ewoluują także zagrożenia cybernetyczne. Od naśladowania płatności stymulacyjnych po zapewnianie możliwości w przypadku niedoborów, nieuczciwi aktorzy dostosowują ataki na upoważnione agencje lub wykorzystują strach przed pandemią, ” zauważyli Neil Kumaran, menedżer produktu ds. bezpieczeństwa Gmaila oraz Sam Lugani, główny specjalista ds. bezpieczeństwa PMM, G Suite i platformy GCP. W raporcie Google Cloud zauważono, że w jego badaniu wykryto kilka „regionalnych hotspotów”, z których każdy przyczynił się do powstania dużych ilości złośliwego oprogramowania. Obejmuje to Wielką Brytanię, w której odnotowano wzrost liczby napastników udających organizacje sektora publicznego po ogłoszeniu przez jej rząd środków mających pomóc przedsiębiorstwom, przy czym ataki często podszywają się pod Google. W Indiach w Google Cloud odnotowaliśmy wzrost liczby oszustw wymierzonych w Aarogya Setu, inicjatywę rządu indyjskiego mającą na celu zapewnienie ludziom dostępu do podstawowych usług zdrowotnych, a także wzrost liczby oszustw typu phishing wymierzonych w firmy ubezpieczeniowe niż większą liczbę obywateli ubiegających się o ubezpieczenie zdrowotne. Wreszcie w Brazylii wzrosła liczba ataków phishingowych ukierunkowanych na usługi przesyłania strumieniowego, ponieważ coraz więcej osób korzysta z aplikacji wideo na żądanie w trybie blokady. Kumaran powiedział, że Gmail „nadal zapobiega przedostawaniu się do naszych użytkowników ponad 99.9% spamu, phishingu i złośliwego oprogramowania”. Firma stara się przeciwdziałać nowym i ewoluującym zagrożeniom, stosując ochronę opartą na sztucznej inteligencji, w tym skaner złośliwego oprogramowania wykorzystujący głębokie uczenie się, który co tydzień sprawdza ponad 300 miliardów dokumentów. „Te nowo opracowane i istniejące zabezpieczenia pozwoliły nam szybko i skutecznie reagować na zagrożenia związane z Covid-19 i pozwolą nam szybko dostosować się do nowych wiadomości” – powiedział Kumaran.