Organizacje wciąż ograniczone przestarzałą technologią i słabymi umiejętnościami cyfrowymi


Kiedy trzy lata temu wygasła dyrektywa rządu Wielkiej Brytanii „zostań w domu”, nowe badania zlecone przez Virgin Media O2 Business pokazują, że ponad jedna piąta firm nadal była zdenerwowana brakiem umiejętności cyfrowych lub niechęcią pracowników do nowych technologii.

Według raportu, w którym przeprowadzono ankietę wśród ponad 1200 decydentów z sektora publicznego i komercyjnego w Wielkiej Brytanii, głównymi obawami w 24 r. są rosnące ceny energii (23%) i wydatki związane z inflacją (2023%). zasoby cyfrowe. umiejętności (15%) i zatrudnienie (10%).

Stara technologia utrudnia wyjście Wielkiej Brytanii z pandemii

Chociaż ankietowane firmy chętnie wykorzystywały swoje obecne zasoby, 72% respondentów uważało, że ich przestarzała technologia utrudnia im efektywną pracę. Decydenci zmuszeni są do znalezienia kompromisu między swoimi celami a kwestiami roku 2023, ponieważ 36% respondentów wymienia wzrost jako jeden z priorytetów.

Ponad jedna trzecia (32%) decydentów uważa, że ​​przestarzałe oprogramowanie lub sprzęt (18%) lub niekompatybilność między systemami lub aplikacjami (14%) to główne przeszkody w ich produktywności, co wskazuje, że transformacja cyfrowa nadal będzie priorytetem dla nich. w tegorocznym programie.

Umiejętności cyfrowe i praca zdalna pozostają wyzwaniem

Umiejętności cyfrowe stanowią istotną barierę w akceptacji pracy hybrydowej; Zdaniem 18% respondentów efektywność operacyjną ogranicza niechęć pracowników do technologii lub brak umiejętności cyfrowych. Być może dlatego 50% dyrektorów uważa, że ​​mniej niż połowa ich pracowników w pełni wykorzystuje ujednoliconą komunikację i rozwiązania do współpracy, takie jak Teams i Zoom.

Pokaż wartość inwestowania w technologię

Opowiadając się za dodatkowymi inwestycjami w technologię i łączność w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, dwie trzecie (65%) decydentów zauważyło potrzebę szybszego wykazywania wyników ze względu na rosnącą presję budżetową.

Respondenci, którzy stwierdzili, że przestarzała technologia poważnie ogranicza ich zdolność do efektywnego działania (79%), odczuli największą presję związaną z szybkim zwrotem z inwestycji.

Rosnąca rola IT i partnerów

Decydenci polegają na spostrzeżeniach swoich zespołów IT i partnerów zewnętrznych, aby zarządzać kosztami. Zdecydowana większość respondentów (78%) ufa swoim dostawcom usług IT i telekomunikacyjnych, jeśli chodzi o wskazówki, jak zmaksymalizować wartość ich starzejącej się technologii, co zachęca firmy do większego zaufania swoim partnerom IT.

Jo Bertram, dyrektor zarządzający Virgin Media O2 Business & Wholesale, powiedział: „<...> Najnowsze badania Virgin Media O2 Business pokazują, że prawie trzy czwarte liderów biznesu twierdzi, że przestarzała technologia wpływa na zdolność Twojej firmy do wydajnego działania i powstrzymuje wzrost Ponieważ firmy stoją przed złożonymi wyzwaniami operacyjnymi i trudnym otoczeniem makroekonomicznym, nie należy zapominać o wnioskach wyciągniętych z pandemii.