Operatorzy komórkowi wkrótce będą mogli wykorzystywać Twoje dane do oferowania spersonalizowanych stawek.

Operatorzy komórkowi wkrótce będą mogli wykorzystywać Twoje dane do oferowania spersonalizowanych stawek.

Ofcom rozważa zmiany regulacyjne, które umożliwiłyby konsumentom korzystanie z ich danych w celu uzyskania lepszych i bardziej spersonalizowanych stawek za usługi szerokopasmowe i mobilne. Organ nadzorujący komunikację twierdzi, że chce mieć pewność, że abonenci czerpią korzyści z rosnących trendów w analizie danych i zapewnić, że jego przepisy nadążają za zmieniającymi się zachowaniami. Niestandardowe ustalanie cen dałoby operatorom swobodę oferowania różnych stawek dla różnych klientów. Ceny te byłyby ustalane zgodnie z cechami i okolicznościami danej osoby, w oparciu o istniejące dane i model predykcyjny.

plany niestandardowe

Chociaż oferowanie różnych cen różnym klientom nie jest pojedynczą koncepcją, wykorzystanie analizy danych i inteligencji już tak. Na przykład operatorzy mogliby automatycznie stosować zniżki dla studentów lub oferować stawki z większą liczbą minut i mniejszą ilością danych starszym klientom. Ofcom twierdzi, że takie podejście może wiązać się zarówno z ryzykiem, jak i korzyściami dla konsumentów. Dostosowane ceny mogą zaowocować bardziej odpowiednimi i opłacalnymi stawkami dla klientów i operatorów, którzy skorzystaliby na niższym przepływie klientów, zwiększonym zaufaniu i potencjalnie dodatkowych przychodach. Istnieje jednak również ryzyko, że opłaty staną się bardziej złożone, a niektóre osoby w dłuższej perspektywie będą płacić więcej, jeśli będzie mniej zachęt do zmiany dostawcy, zwłaszcza w erze SMS-ów. zmiana. Ofcom chce również zapewnić sprawiedliwe traktowanie klientów i przejrzystość w wykorzystywaniu ich danych. Opublikowałeś artykuł opisujący możliwość niestandardowej wyceny, stosunek klientów do praktyki i potencjalne obawy. W powiązanym zapytaniu Ofcom bada również, w jaki sposób konsumenci mogą udostępniać swoje dane porównywarkom lub innym dostawcom, aby otrzymywać rekomendacje taryf. Miejmy nadzieję, że ułatwi to konsumentom poruszanie się po rynku, ale ponownie regulator jest zainteresowany zapewnieniem klientom kontroli nad sposobem wykorzystania tych danych.