OpenAI ChatGPT obsługuje tuzin wtyczek aplikacji


OpenAI, firma wspierana przez Microsoft, która opracowała ChatGPT, ogłosiła w czwartek wsparcie dla wtyczek zaprojektowanych w celu ułatwienia firmom integracji funkcji chatbota z ich produktami.

Pierwsze wtyczki zostały już stworzone przez Expedia, FiscalNote, Instacart, KAYAK, Klarna, Milo, OpenTable, Shopify, Slack, Speak, Wolfram i Zapier, powiedział OpenAI.

„Stopniowo wprowadzamy wtyczki do ChatGPT, abyśmy mogli badać ich użycie, wpływ oraz wyzwania związane z dostosowaniem i bezpieczeństwem w świecie rzeczywistym, które wszyscy będziemy musieli opanować, aby zrealizować naszą misję”, powiedział OpenAI z San Francisco w poście na blogu . Poczta.

Wtyczki OpenAI to narzędzia zaprojektowane specjalnie dla modeli językowych, które pomagają ChatGPT uzyskiwać dostęp do aktualnych informacji, wykonywać obliczenia lub korzystać z usług stron trzecich.

Użytkownicy mogą kliknąć i pobrać dowolną liczbę wtyczek, które są obecnie oferowane. Na przykład użytkownicy usługi dostawy artykułów spożywczych Instacart mogą pobrać wtyczki ChatGPT i zacząć korzystać z procesora języka naturalnego, aby uzyskać informacje, takie jak rekomendacje restauracji, przepisy, składniki posiłku i całkowita liczba kalorii w tym posiłku.

Przykładowe pytanie może brzmieć: „Szukam wegańskiego jedzenia w San Francisco na ten weekend. Czy możesz mi podać dobrą propozycję restauracji na sobotę, a także prosty przepis na prosty posiłek na niedzielę (tylko składniki)? Oblicz kalorie przepisu, korzystając z WolframAlfa.

Complementos de ChatGPT

„Użytkownicy prosili o wtyczki od czasu uruchomienia ChatGPT (a wielu programistów eksperymentuje z podobnymi pomysłami), ponieważ odblokowują one szeroki zakres możliwych przypadków użycia” – powiedział OpenAI.

Twórca generatywnej sztucznej inteligencji powiedział, że planuje stopniowo wprowadzać dostęp na większą skalę, gdy dowie się więcej od twórców wtyczek, użytkowników ChatGPT i po okresie alfa.

Firma stwierdziła, że ​​umożliwiła ograniczonej liczbie programistów wtyczek, którzy byli na liście oczekujących, dostęp do dokumentacji, której mogliby użyć do stworzenia wtyczki dla ChatGPT.

Chirag Shah, profesor nauki o danych i uczenia maszynowego na University of Washington, powiedział, że chociaż twórcy aplikacji mogli już używać API ChatGPT w celu dostosowania go do produktów, wtyczki znacznie ułatwią to zadanie.

„Interfejsy API wymagają wiedzy technicznej. Podobnie jak w przypadku sieci społecznościowych, istnieją inne sposoby uzyskiwania dostępu do usług poprzez subskrypcje. Wtyczki ułatwiają ludziom wdrożenie ChatGPT bez większego wysiłku” – powiedział Shah. „Nie będą działać w każdej firmie. Są skierowane do określonej grupy odbiorców. »

OpenAI przyznało, że jego model GPT Large Language Model (LLM) ma obecnie ograniczone możliwości, ponieważ nie został przeszkolony w zakresie wszystkich aktualnych informacji dla niezliczonych aplikacji w sieci. Na przykład algorytm komputerowy LLM, na którym się uczysz, zawiera miliardy parametrów, ale nie są one specyficzne dla tego, do czego firma Expedia może chcieć mieć dostęp dla swoich użytkowników.

Obecnie jedynym sposobem uczenia się GPT-4 jest szkolenie w zakresie wprowadzania danych przez organizację użytkowników. Na przykład, jeśli bank chciałby używać ChatGPT dla swoich pracowników wewnętrznych i klientów zewnętrznych, musiałby przetworzyć informacje o firmie, aby użytkownicy zadający pytania chatbotowi mogli udzielić odpowiedzi specyficznych dla banku.

Wtyczki umożliwiają ChatGPT LLM łatwiejszy dostęp do informacji o firmie specyficznych dla produktu, szczegółów, które w przeciwnym razie mogłyby być zbyt aktualne, zbyt osobiste lub zbyt szczegółowe, aby uwzględnić je w danych szkoleniowych.

„W odpowiedzi na wyraźne żądanie użytkownika wtyczki mogą również umożliwiać modelom językowym wykonywanie w jego imieniu bezpiecznych i ograniczonych działań, zwiększając użyteczność systemu jako całości” – twierdzi OpenAI. . „Oczekujemy pojawienia się otwartych standardów, które ujednolicą sposoby, w jakie aplikacje udostępniają interfejs oparty na sztucznej inteligencji. Pracujemy nad pierwszą próbą tego, jak taki standard mógłby wyglądać i czekamy na opinie od programistów zainteresowanych współpracą z nami.

Prawa autorskie © 2023 IDG Communications, Inc.