Okulary AR Apple nie pojawią się na rynku w 2020 roku, ale są coraz bliżej rzeczywistości

Okulary AR Apple nie pojawią się na rynku w 2020 roku, ale są coraz bliżej rzeczywistości

Apple potwierdziło, że przejęło startup NextVR zajmujący się treściami wirtualnej rzeczywistości, co według Bloomberga powinno pomóc w jego rzekomych długotrwałych wysiłkach na rzecz wprowadzenia produktu AR / VR. NextVR podpisało umowy licencyjne na treści z ligami sportowymi, w tym z NBA i Fox Sports. Chociaż startup nie miał własnego zestawu słuchawkowego VR, jego doświadczenie w dostarczaniu użytkownikom treści VR mogłoby pomóc Apple zaprojektować własny zestaw słuchawkowy lub gogle, które firma buduje od lat. Pierwszym z tych produktów AR / VR, które mogą się pojawić, mogą być okulary Apple AR, ale nie oczekuj, że zostaną wprowadzone na rynek przed co najmniej 2022 r. Bycze plotki sugerowały datę premiery okularów Apple AR w 2020 r., chociaż ostatnia wskazówka, którą usłyszeliśmy w listopadzie, sugerowała, że ​​zestaw słuchawkowy rzeczywistości rozszerzonej pojawi się w 2022 r., a następnie odpowiednie okulary AR w 2023 r. Ale potwierdzenie Ming-Chi Kuo daje większą wagę w stosunku do wersji, która ma zostać wydana za dwa lata. Prognoza Kuo na rok 2022 opiera się na informacjach o łańcuchu dostaw z SIG, który byłby partnerem Apple w zakresie nakładania warstw soczewek AR, zgodnie z notatką badawczą widzianą przez AppleInsider. Koszty nakładania warstw na to, co nazwałby „okularami Apple”, będą prawdopodobnie wysokie, ponieważ potrzeba wielu warstw, aby osiągnąć „innowacyjne wrażenia użytkownika MR/AR”.

Okulary AR, teraz bliżej rzeczywistości

Patenty z 2015 roku wskazują na zainteresowanie Apple rzeczywistością rozszerzoną i wirtualną, a plotki sugerują, że firma opracowuje produkty montowane na głowie dla jednego lub obu tych zastosowań. Raporty z ostatnich lat faworyzowały okulary AR, chociaż pochodzą one głównie od analityków i monitorów łańcucha dostaw, co może oznaczać, że produkt nie znajduje się wystarczająco blisko punktu sprzedaży konsumenckiej, aby mógł uciec. Alternatywnie, tajemnica znaku towarowego Apple może po prostu utrzymać rozwój w tajemnicy. Te dwa raporty wskazują, że Apple nadal inwestuje w AR i VR, a nawet jeśli nie przekłada się to na lata produktu, jego przejęcie może się opłacić w innych urządzeniach, takich jak długotrwałe ulepszenia aplikacji rzeczywistości rozszerzonej. , jego linie iPhone'a i iPada.