Odbudowa zaufania w świecie opartym na danych

Odbudowa zaufania w świecie opartym na danych

O autorze

Andy Botrill jest wiceprezesem BlackLine na region EMEA.

Zaufanie: silna wiara w niezawodność, siłę, prawdę lub zdolności kogoś lub czegoś. Zgodnie z tą definicją zaufanie do przedsiębiorstw mogło w ostatnim czasie osłabnąć, szczególnie w odniesieniu do integralności danych finansowych.

Rzeczywiście, w Wielkiej Brytanii seria poważnych upadków przedsiębiorstw spowodowanych złym zarządzaniem, po których nastąpiły trzy poważne przeglądy sektora audytu, sprawiła, że ​​usługi finansowe stały się sektorem najmniej zaufanym w kraju.

Nic dziwnego, że przywrócenie zaufania stało się priorytetem dla dyrektorów finansowych, a dobrym punktem wyjścia jest poprawa zaufania wewnętrznego. Jak to robisz Z najważniejszym silnikiem finansów: danymi.

Kluczem są dane finansowe

Ponieważ firmy opierają się na danych finansowych przy podejmowaniu wielu ważnych decyzji, zaufanie do liczb jest pierwszym krokiem do przywrócenia zaufania. Niedawne badanie BlackLine wykazało, że prawie 70% dyrektorów przedsiębiorstw i specjalistów finansowych na całym świecie uważa, że ​​ich organizacja podjęła ważną decyzję zarządczą w oparciu o niedokładne dane finansowe. podczas gdy ponad połowa nie jest całkowicie pewna, czy potrafi zidentyfikować błędy finansowe przed przedstawieniem wyników

Wykorzystując dane niskiej jakości, ryzykujesz, że staniesz się kolejnym skandalem, który trafi na pierwsze strony gazet i zaszkodzi Twojej reputacji, ale możesz też poważnie spowolnić wysiłki Twojej organizacji na rzecz transformacji w dłuższej perspektywie.

Ponieważ ryzyko związane z fałszywymi oświadczeniami staje się coraz większe, specjaliści ds. finansów chętnie dostrzegają większą odpowiedzialność w branży. Skąd więc mogą mieć pewność, że decyzje podjęte na podstawie ich danych są właściwe?

Buduj zaufanie w liczbach

Aby zbudować prawdziwe zaufanie do danych, najważniejszym pierwszym krokiem jest zapewnienie wiarygodności i dokładności informacji finansowych. Ponad jedna czwarta (26%) dyrektorów finansowych jest zaniepokojona błędami finansowymi, o których wiedzą, że muszą istnieć, ale których nie są w stanie dostrzec. Ponieważ stawką jest zaufanie, wysiłki powinny skupiać się na usuwaniu martwych punktów i niewidocznych błędów, które podważają zaufanie do liczb.

W centrum tych wysiłków znajduje się automatyzacja procesów w czasie rzeczywistym, oparta na chmurze. Automatyzując czasochłonne, ręczne procesy, takie jak mapowanie transakcji lub zapisy księgowe, dane nie tylko stają się bardziej wiarygodne, ale użytkownicy mogą również poświęcić więcej czasu na zadania doradcze i analityczne; z kolei, zwiększając wartość dodaną dla firmy.

Na przykład księgowość ciągła, która łączy nowoczesne strategie finansowe z technologią chmury, może położyć kres wysokim marginesom błędu i zapewnić szybszą analizę i większą wydajność operacyjną. Dzięki aktualizacjom w czasie rzeczywistym, spójnym raportom i licznym kontrolom wzmacniającym rozliczalność działy zaczynają czerpać korzyści z lepszej integralności danych i silniejszej kultury zaufania.

Przejrzystość: klucz do odpowiedzialności

Ponieważ technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI), uczenie maszynowe i zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA) w większym stopniu przyczyniają się do procesu decyzyjnego, przejrzystość staje się niezbędna. Pełna przejrzystość jest nie tylko niezbędna do skutecznego podejmowania decyzji, ale będzie również ważnym czynnikiem w osiągnięciu „jawnej” i „etycznej” sztucznej inteligencji.

Choć specjaliści od finansów wciąż mają nadzieję, że będą odpowiedzialni za certyfikację książek, coraz częściej sprzeciwiają się decyzjom podejmowanym przez algorytmy uczenia maszynowego. Dlatego nigdy nie było tak ważne, aby zrozumieć, dlaczego formułuje się zalecenia i w jaki sposób podejmuje się decyzje. Jeśli nie, jak możesz ufać ważności wyniku, za który jesteś odpowiedzialny?

Potrzeba przejrzystości będzie rosnąć jedynie w miarę większego zaangażowania technologii w decyzje finansowe. Na przykład, jeśli algorytm odrzuci wniosek o pożyczkę na podstawie takich czynników, jak kod pocztowy, może niechcący naśladować stronniczość, którą widzimy w procesie decyzyjnym człowieka. Jednakże zrozumienie sposobu podejmowania decyzji pozwoliłoby na jej zbadanie lub zakwestionowanie, co pomogłoby w ustaleniu prawidłowego, ale także etycznego planu działania.

Finansowanie długoterminowe

Chociaż naprawdę inteligentna technologia, taka jak sztuczna inteligencja, nie jest rzeczywistością w finansach, w miarę jej rozwoju z pewnością zacznie pełnić coraz więcej zadań i ról w branży. Przyszła ewolucja Na razie automatyzacja finansów umożliwia podejmowanie szerszych decyzji biznesowych w oparciu o najdokładniejsze i najbardziej aktualne dostępne informacje.

Pomaga to nie tylko w budowaniu kultury zaufania w dziale finansowym, ale zwrot w kierunku wewnętrznej uczciwości odegra kluczową rolę w budowaniu zaufania w szerszej działalności, czy to wśród klientów, jej akcjonariuszy, czy wśród społeczeństwa.

Ostatecznie wykorzystanie automatyzacji w celu poprawy dokładności i wiarygodności danych Twojej firmy zaprocentuje później. W końcu co zrobi inteligentna sztuczna inteligencja, jeśli będzie uczyć się na niedokładnych i niedokładnych zbiorach danych? A co najważniejsze, kto nazwałby podejmowane przez Ciebie decyzje lub zalecenia? Konkluzja jest taka, że ​​firmy działające w oparciu o dane po prostu nie odniosą sukcesu bez stworzenia podstaw pod integralność i zaufanie.

Andy Botrill jest wiceprezesem BlackLine na region EMEA.