Pojazdy zdefiniowane przez oprogramowanie sterujące NVIDIA i Mercedes-Benz

Pojazdy zdefiniowane przez oprogramowanie sterujące NVIDIA i Mercedes-Benz

Technologia jazdy autonomicznej może zmienić sposób, w jaki podróżujemy, zapewniając bezpieczniejszy i wydajniejszy transport. Jednak obecna architektura pojazdów nie jest kompatybilna z oprogramowaniem sztucznej inteligencji niezbędnym do urzeczywistnienia tej technologii. Obecnie funkcjami oprogramowania pojazdu sterują dziesiątki elektronicznych jednostek sterujących, zwanych ECU, rozmieszczonych w całym samochodzie. Każdy z nich jest wyspecjalizowany: jedna jednostka steruje na przykład szybami, druga zamkami drzwi, a jeszcze inne wspomaganiem kierownicy i hamulcami. Scentralizowanie i ujednolicenie architektury obliczeniowej w samochodzie ułatwi integrację i aktualizację zaawansowanych funkcji oprogramowania do autonomicznej i zautomatyzowanej jazdy w miarę ich opracowywania. Podobnie jak smartfon, który okresowo otrzymuje aktualizacje oprogramowania, te pojazdy definiowane programowo będą maszynami, które można stale aktualizować. Architektura ta nie tylko przyspiesza rozwój technologiczny, ale także stoi za największą transformacją modelu biznesowego, jaką kiedykolwiek widziała branża. Wdrażając nową, skalowalną architekturę informatyczną pojazdów zbudowaną w oparciu o komputery o wysokiej wydajności, producenci samochodów mogą w pełni wykorzystać tę nową technologię i zbudować lojalną bazę zainstalowanych rozwiązań. Kiedy całe floty pojazdów są wspierane przez zespoły ekspertów AI i inżynierów oprogramowania, którzy zapewniają zaawansowane funkcje w celu ciągłego ulepszania wrażeń z jazdy, możliwości zachwytu klientów są nieograniczone. Nowe funkcje, nowe możliwości i nowe modele biznesowe idą w parze, przynosząc korzyści konsumentom i branży. Legendarny światowy producent samochodów Mercedes-Benz będzie jednym z pierwszych producentów samochodów, który skorzysta z tej nowej architektury, wdrażając skalowalną, definiowaną programowo flotę zbudowaną na platformie NVIDIA DRIVE AGX Orin od produkcji w 2024 roku.

zaktualizować oczekiwania

Gdy klient wyjedzie nowym samochodem z warsztatu dealera, rzadko kontaktuje się z producentem samochodu, z wyjątkiem serwisu i konserwacji. Przy średnim wieku pojazdów na drogach wynoszącym około 11 lat, możliwości zaskoczenia i zachwytu klientów są nieliczne. Pojazdy definiowane programowo całkowicie zmieniają tę relację. Dzięki architekturze definiowanej programowo samochody mogą w dowolnym momencie dodawać aktywne funkcje i usługi, nie tylko dla jednego klienta, ale dla wielu klientów przez cały okres użytkowania samochodu. Te nowe usługi wymagają większego wsparcia. Oprogramowanie raz zbudowane jest wieczne, a firmy dostarczające oprogramowanie muszą być w stanie je wspierać tak długo, jak długo żyją. To właśnie firma NVIDIA robi od dziesięcioleci, zaczynając od naszych kart graficznych do gier, przechodząc do aplikacji korporacyjnych i krytycznych dla biznesu, i będzie to nadal robić w przypadku pojazdów przyszłości. Architektura definiowana programowo otwiera także możliwości dla programistów. Ekosystem NVIDIA DRIVE obejmuje już setki producentów samochodów, dostawców, producentów czujników, twórców map i start-upów zajmujących się oprogramowaniem. Dzięki możliwości oferowania nowych aplikacji pokładowych większa liczba programistów może wnieść swój wkład i rozszerzyć ten ekosystem na więcej technologii.

Zwiększ bezpieczeństwo dzięki oprogramowaniu

Główną cechą pojazdów definiowanych programowo jest możliwość zautomatyzowanej jazdy. Dzięki sztucznej inteligencji, a następnie prowadzeniu samochodu, nasze drogi będą bezpieczniejsze i wydajniejsze. Niektóre pojazdy mogą już jeździć automatycznie na poziomie 2+, aby kontrolować kierowanie i hamowanie pod nadzorem człowieka. Dzięki regularnym aktualizacjom oprogramowania funkcje te można uaktualnić do poziomu 3 i wyższego, umożliwiając autonomiczną jazdę z kierunku na kierunek, parkowanie przez obsługę i nie tylko. Wyposażając każdy pojazd produkcyjny w czujniki i obliczenia niezbędne do autonomicznej jazdy, floty mogą stale gromadzić dane dotyczące jazdy i okresowo zapewniać nowe i różnorodne scenariusze szkoleń w zakresie oprogramowania AI. Szkolenie floty gwarantuje ciągłe doskonalenie systemu w celu zapewnienia coraz bezpieczniejszego i wydajniejszego doświadczenia. Choć za kierownicą tych samochodów nadal będzie siedział człowiek, więcej osób będzie mogło cieszyć się zasięgiem bez konieczności przesiadania się na zupełnie nowy pojazd. Te funkcje oparte na sztucznej inteligencji mogą ograniczyć błędy ludzkie na drodze, tworząc bezpieczniejsze środowisko jazdy dla wszystkich użytkowników dróg.

Mercedes-Benz planuje swoją przyszłą flotę definiowaną programowo

Począwszy od 2024 r. wszystkie pojazdy Mercedes-Benz nowej generacji będą wyposażone w tę pierwszą w swoim rodzaju architekturę komputerową definiowaną programowo, obejmującą najpotężniejszy komputer, oprogramowanie systemowe i aplikacje dla konsumentów, co umożliwi wyznaczenie punktu zwrotnego na świecie . tradycyjne pojazdy, które stają się coraz wyższe. -Wydajność i możliwość modernizacji urządzeń komputerowych. Ta flota nowej generacji będzie zasilana kompleksową sztuczną inteligencją, począwszy od centrum danych. Mercedes-Benz i NVIDIA będą współpracować w celu sprawdzenia nowych, inteligentnych wrażeń z jazdy autonomicznej przy użyciu rozwiązań infrastrukturalnych NVIDIA DRIVE. Infrastruktura DRIVE obejmuje cały sprzęt, oprogramowanie i przepływy pracy w centrach danych wymagane do opracowania i walidacji technologii jazdy autonomicznej, od gromadzenia surowych danych po walidację. Zapewnia elementy potrzebne do rozwoju i szkolenia DNN, a także walidację, przegląd i testowanie potrzebne w symulacji, aby umożliwić bezpieczną jazdę autonomiczną. Pełen pakiet oprogramowania DRIVE firmy NVIDIA, obejmujący DriveWorks, Perception, Mapping i Planning, będzie działał w oparciu o nową scentralizowaną architekturę obliczeniową Mercedes-Benz wykorzystującą platformę NVIDIA DRIVE AGX Orin. Ta platforma obliczeniowa nowej generacji oparta na sztucznej inteligencji zapewnia 200 bilionów operacji na sekundę (TOPS) dla całej gamy modeli Mercedes-Benz, od modeli podstawowych po zaawansowane. Dzięki połączeniu wydajnych i oszczędnych rozwiązań obliczeniowych NVIDIA DRIVE AGX z ponad stuletnim doświadczeniem Mercedesa w inżynierii samochodowej, architektura pojazdów nowej generacji będzie bardziej wydajna i opłacalna. NVIDIA będzie nadal współpracować z resztą branży, wprowadzając sztuczną inteligencję i obliczenia o wysokiej wydajności do wszystkich pojazdów, aby zapewnić bezpieczniejszą, wydajniejszą i przyjemniejszą jazdę.