Nowy samochód elektryczny Honda e to kluczowa technologia dla kierowców i pasażerów.

Nowy samochód elektryczny Honda e to kluczowa technologia dla kierowców i pasażerów.
Niesportowe modele samochodów Hondy są trochę złe, ponieważ są nudne. Jednak długo oczekiwany pojazd elektryczny na akumulator (BEV), czyli Honda e, wcale nie jest słaby. Co więcej, Honda dotrzymała obietnicy i nie zmieniła się zbytnio od czasu pojawienia się prototypu samochodu miejskiego. Jednak chociaż wszyscy spędziliśmy dużo czasu, przyglądając się temu modelowi i dyskutując o zaletach ekstrawagancji cyfrowej deski rozdzielczej, niewiele osób jeździło Hondą e. Teraz LaComparacion zrobił dokładnie to.

Pierwsze wrażenia

Prowadzenie samochodu po gwałtownej hiszpańskiej burzy Gloria okazało się idealne do odkrycia wielu aspektów Hondy e. Gdy wyruszyliśmy w drogę, obawy dotyczące cyfrowych kamer cofania, na które wpływa deszcz, rozwiały się szybciej niż chmury burzowe. Hondzie udało się sprytnie opracować komorę i obudowę w każdym z nich, które zapobiegają tworzeniu się kropel wody na soczewce w oczekiwanych miejscach.

Honda i

(Zdjęcie: Honda) Honda chciała, żebyśmy obejrzeli film wyświetlany naturalnie na ekranie deski rozdzielczej, aby zapoznać się z tym, co można postrzegać jako pakiet wyposażony w elementy wnętrza. Jednak w rzeczywistości nie ma tego wiele. Trzymając nogę na hamulcu, naciśnij Start, wybierz jazdę i gotowe. Honda e porusza się cicho, a Ty jesteś na dobrej drodze. Jak już wiesz, auto może zmienić poziom regeneracji akumulatora, ale jeśli Ci to nie przeszkadza, to OK. Tak proste jak to.

zewnętrzne wykończenie

W porównaniu z prototypem Honda e jest z pewnością praktyczna i doskonale nadaje się do bieżących prac, czyli w zasadzie życia jako samochód miejski. Ma czworo drzwi i na pewno dość mały bagażnik pod tylną klapą o pojemności zaledwie 171 litrów. Jednakże tylne siedzenia są składane. W ogólnym wyglądzie dominują gładkie linie, które dodatkowo uzupełniają lusterka zewnętrzne z aparatem cyfrowym i płaskie klamki. Ze względu na zasady i przepisy zniknęły niektóre interesujące rzeczy z samochodu pokazowego, ale w istocie jego wygląd nadal pozostał. Honda oferuje również całą gamę chłodnych kolorów, które dodadzą odrobinę blasku. Platinum White Metallic podkreśla czarne akcenty i wykończenie samochodu, ale ciemniejsze odcienie również się sprawdzają. Jeśli masz ochotę, jest nawet żółte nadzienie, a naszym wyborem będzie smakowity metaliczny niebieski kryształ.

Wnętrze kwitnie

Być może to właśnie wnętrze, a dokładnie deska rozdzielcza, przykuło największą uwagę w Hondzie e. To dzieli opinie, ale rzeczywistość prowadzenia takiego samochodu, najwyraźniej z dużą ilością rzeczy i wieloma potencjalnymi czynnikami rozpraszającymi, nie wygląda tak. Kiedy się przeprowadzasz, jest wiele rzeczy, których nie możesz i nie możesz używać. Chcesz grać lub oglądać Netflix? Nie może, jeśli nie zostanie zaciągnięty hamulec postojowy.

Honda i

(Zdjęcie: Rob Clymo) Jednak po zatrzymaniu Honda e przekształca się w prawdziwe centrum rozrywki, oferujące łączność nie tylko poprzez zwykłe porty USB z przodu i z tyłu, ale także port HDMI, zasilacz 12 V i 230 V. gniazdko elektryczne (maks. 1500W). Nasz europejski samochód miał taki z dwoma pinami, ale brytyjscy nabywcy otrzymają taki z trzema pinami. Oznacza to, że możesz tam zainstalować swoją konsolę Playstation lub Xbox. Aktywuj hotspot Wi-Fi w szablonie Advance i możesz grać online. Wypełnienie jest proste, ale skuteczne. To połączenie sztucznego drewna na desce rozdzielczej, plastiku i materiału na pokrowcach siedzeń i boczkach drzwi, które można lubić lub nienawidzić, które wyglądają jak najlepsze elementy łazienki. ; Targi DFS. Nasz model miał również brązowe pasy bezpieczeństwa. Nie chcemy, żeby to wyglądało negatywnie, bo dla nas to działa jak prezent. Co ważniejsze, nadaje Hondzie tożsamość na tle innych samochodów, które często toną w morzu pospolitego czarnego plastiku. Powtórzę: to nie jest nudne, to pewne.

Cechy i funkcjonalność

W Hondzie e zastosowano wiele technologii, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wyceniony (wliczając dotację rządu Wielkiej Brytanii w wysokości 3,500 euro) na 26,160 34,000 euro (około 50,000 28,660 euro, 24,000 36 dolarów australijskich) za model podstawowy i 000 XNUMX euro (około XNUMX XNUMX euro, XNUMX XNUMX dolarów australijskich) za Hondę e Advance, wydaje się być warty tego modelu najlepsza specyfikacja. Ponieważ? Cóż, to naprawdę dodaje wartość, szczególnie jeśli lubisz swoją technologię. Obydwa modele są wyposażone w system lusterek bocznych, pakiet wspomagania kierowcy Honda Sensing, kamerę cofania, podgrzewane przednie siedzenia, panoramiczny szklany dach i adaptacyjny tempomat.

Honda i

(Zdjęcie: Honda) Jednak Honda e Advance oferuje system lusterek środkowych, podgrzewaną kierownicę, automatyczny parking, ulepszone wrażenia dźwiękowe z informacją o martwym polu i podgrzewaną przednią szybę. Dostępna jest również opcja 17-calowych felg aluminiowych w porównaniu ze standardową ofertą 16-calowych, chociaż zmniejsza to zasięg samochodu z 136 km do 127 mil. Ponadto Honda pracuje ostatnio nad rozwojem swoich domowych ładowarek. Dostępne jako część pakietu dla większej wygody.

deskowy dramat

Deska rozdzielcza, o której dużo mówiono, jest zasadniczo podzielona na segmenty, tak że po obu stronach cyfrowych lusterek na obu końcach znajduje się wyświetlacz pilota i dwa ekrany uzupełnione cyfrowymi przyciskami. Na papierze brzmi to trochę chaotycznie, ale wszystko działa. Prawdopodobnie będziesz zadowolony z wielu bardziej oczywistych opcji, takich jak korzystanie z aplikacji Muzyka lub podłączenie telefonu, choć jest ich o wiele więcej. Odkryć.

Honda i

(Zdjęcie: Rob Clymo) Honda ma także osobistego asystenta, którego można zobaczyć na desce rozdzielczej. Do tej pory pytaliśmy tylko o pogodę, ale najwyraźniej wykorzysta ona moc sztucznej inteligencji, aby nadać osobisty charakter Twoim codziennym doświadczeniom z jazdy. Tymczasem aplikacja Honda+, po zakończeniu ostatecznych testów, umożliwi Ci wykonywanie najróżniejszych czynności, od zdalnego otwierania i zamykania samochodu po monitorowanie. z dala od bardzo ważnego ładunku.

Doświadczenie w jeździe

Honda e jest wyposażona w napęd na tylne koła, dlatego też, bez problemów związanych z przednimi osiami, ma również jeden z najlepszych promieni skrętu w branży wynoszący zaledwie 4,3 metra. Choć może nie jest to najszybszy samochód na drodze, jego prędkość maksymalna wynosi 90, ale jest wystarczająco szybki, aby poruszać się po mieście. Rusza z typowym dla BEV natychmiastowym bonusem momentu obrotowego, co oznacza, że ​​nie ma problemu z ruszaniem na rondach i skrzyżowaniach. Nawet w trasie wytrzyma wystarczająco dobrze. Najlepsze jest jednak to, że masz szansę przejechać kilka okrążeń, gdy mały samochód jest smukły i dobrze wyważony. Honda wykonała świetną robotę, zmniejszając rozkład masy do 50:50, co oznacza, że ​​możesz cieszyć się wieloma przyjemnymi momentami z jazdy, jeśli jedziesz po przyzwoitej drodze.

Honda i

(Zdjęcie: Honda) Samochód jest cichy, wygodny i zdecydowanie praktyczny. W łóżku pomiędzy siedzeniami znajdują się nawet przydatne przegródki, w których można przechowywać zwykłe akcesoria samochodowe, które wszyscy mamy. Aha, i z przodu tej konsoli znajduje się mały, przesuwany uchwyt na kubek, którego możesz przeoczyć, jeśli go nie szukasz. Gdy już dotrzesz do celu, zostaniesz nagrodzony systemem parkowania Pro Pilot. Naciśnij przycisk na desce rozdzielczej, a Honda znajdzie wolne miejsca parkingowe w pobliżu. Kliknij ten, który chcesz, a samochód sam się zaparkuje, oceniając bardzo dobrze po sposobie, w jaki ekran pokazuje wszystko, co się dzieje. Gdy znajdziesz się idealnie w granicach wybranej przestrzeni, pojawi się naprawdę satysfakcjonujący mały pierścionek. Robota skończona

Ogólny werdykt

Honda e ma wszystko, czego oczekiwaliśmy, a nawet więcej. Świetnie się prezentuje i na pewno nie jest nudny, ale poza niewielkim bagażnikiem jest też bardzo praktyczny. Za pomocą szybkiej ładowarki CCS80 DC możesz naładować 30% w około 2 minut, a na poczekaniu przesyłać strumieniowo film na ekran deski rozdzielczej. Zasięg 137 km na akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 35.5 kWh idealnie pasuje do tego, do czego samochód został zaprojektowany, więc jest naprawdę dobry. Jest to również temat do dyskusji, a ile samochodów można obecnie powiedzieć?