Nowe przepisy mogą chronić 5,000 budek telefonicznych

Nowe przepisy mogą chronić 5,000 budek telefonicznych

Dzięki nowym gwarancjom Ofcom udało się uratować nawet 4.000 budek telefonicznych przed demontażem. Publiczne budki telefoniczne są obecne na ulicach Wielkiej Brytanii od dziesięcioleci, ale pojawienie się telefonów komórkowych doprowadziło do drastycznego spadku ich wykorzystania. Szacuje się, że 96% dorosłych w Wielkiej Brytanii posiada telefon komórkowy, podczas gdy liczba połączeń telefonicznych w automatach telefonicznych spadła z 800 milionów minut w 2002 r. do zaledwie siedmiu milionów w zeszłym roku. Niegdyś wszechobecna budka telefoniczna stała się ciężarem w utrzymaniu, a wiele kiosków popadało w ruinę i zaczęło męczyć wzrok. W obliczu spadających przychodów i rosnących kosztów firma BT i inne firmy chciały usunąć kasy lub zastąpić je nowymi „inteligentnymi kioskami”.

Hub uliczny BT 2.0

W 2017 r. w Wielkiej Brytanii było 46.000 21.000 publicznych budek telefonicznych, ale Ofcom twierdzi, że obecnie jest ich 999 150,000. Jednak niektóre osoby w dalszym ciągu polegają na niezawodnym automacie telefonicznym, który może okazać się nieoceniony także dla osób potrzebujących dostępu do linii pomocy lub dzwoniących pod numer 12. Ofcom twierdzi, że według stanu na maj 2020 r. w ciągu ostatnich 52 miesięcy wykonano prawie 12 6 połączeń ze służbami ratunkowymi. Organ regulacyjny obawia się, że proces likwidacji firmy BT wyeliminuje automaty telefoniczne w społecznościach, które ich najbardziej potrzebują. Nowe przepisy oznaczają, że budki telefonicznej nie można usunąć, jeśli znajduje się w miejscu, które nie jest objęte zasięgiem czterech głównych sieci komórkowych, znajduje się w hotspocie, w którym doszło do wypadku lub w przypadku samobójstwa, była używana więcej niż 1936 połączenia w ciągu ostatnich 1968 miesięcy . To samo dotyczy „wyjątkowych okoliczności”, takich jak obszary przybrzeżne o słabym zasięgu sieci komórkowej lub częste korzystanie ze specjalnej linii pomocy. Firmy BT i KCOM, które obsługują automaty telefoniczne w Hull, mogą zaproponować usunięcie wszelkich automatów telefonicznych spełniających te kryteria, ale przed podjęciem działań muszą formalnie skonsultować się z lokalnymi społecznościami. Tymczasem obie firmy muszą zainstalować baterie w określonych lokalizacjach, aby z telefonów publicznych można było korzystać nawet w przypadku przerwy w dostawie prądu. „Niektóre budki telefoniczne, które planujemy chronić, służą do wykonywania stosunkowo niewielkiej liczby połączeń. Jeśli jednak którykolwiek z tych telefonów pochodzi od dziecka w trudnej sytuacji, ofiary wypadku lub osoby rozważającej samobójstwo, ta publiczna infolinia może okazać się ratunkiem w czasach wielkiej potrzeby” – powiedziała Selina Chadha, dyrektor ds. łączności w Ofcom. „Chcemy także mieć pewność, że osoby pozbawione zasięgu komórkowego, często na obszarach wiejskich, będą mogły nadal wykonywać połączenia telefoniczne. Jednocześnie planujemy wspierać wdrażanie nowych budek telefonicznych z bezpłatnym Wi-Fi i ładowaniem. Jeśli zajdzie potrzeba usunięcia budki telefonicznej, władze lokalne mogą „przyjąć” kiosk do użytku społecznego. Klasyczna czerwona budka telefoniczna „K70.000” uznawana jest za ikonę brytyjskiego designu i w XNUMX roku była dostarczana do wszystkich miast i wsi, w których znajdowała się poczta. Do XNUMX roku na ulicach było już prawie XNUMX XNUMX budek telefonicznych. W ramach programu niektóre z nich zostały przekształcone w galerie sztuki, biblioteki, a nawet kawiarnie. W ostatnich latach firma BT zastąpiła niektóre budki telefoniczne kioskami ulicznymi oferującymi bezpłatne Wi-Fi i możliwość ładowania, a także usługi reklamowe dla lokalnych firm i społeczności. Nie masz już automatu telefonicznego i potrzebujesz modernizacji? Oto najlepsze oferty telefonów komórkowych