Nowa gra Wiedźmin jest wieloosobowa, a jej światy są budowane samotnie

Nowa gra Wiedźmin jest wieloosobowa, a jej światy są budowane samotnie

Rozgrywka wieloosobowa i środowiska generowane proceduralnie zostaną uwzględnione w następnej grze Wiedźmin, obecnie zwanej Projektem Sirius.

Chociaż nie jest to Wiedźmin 4, Syriusz jest spin-offem serii Wiedźmin, nad którą pracuje obecnie spółka zależna CD Projekt Red, The Melasses Flood. Ujawniono podczas wczorajszej prezentacji inwestorskiej (otwiera się w nowej karcie), gra będzie obecnie w fazie wstępnej -produkcji i jest promowany jako „przełomowe podejście do uniwersum Wiedźmina”.

Na Twitterze (otwiera się w nowej karcie) CD Projekt Red potwierdził, że Sirius będzie zawierał elementy gry wieloosobowej oprócz kampanii dla jednego gracza obejmującej „zadania i historię”. Nadal nic nie wskazuje, czy przybierze formę konkurencyjnego multiplayera, czy sieciowego kooperacji.

Kontynent, jakiego nigdy wcześniej nie widziałeś

Geralt en The Witcher sosteniendo una espada

(Zdjęcie: CD Projekt)

Niektóre nowe oferty pracy dały nam lepsze wyobrażenie o czarującej magii, którą czeka Potop Melasa. Jak zauważył GameMe (otwiera się w nowej zakładce), sugerują, że następna gra o Wiedźminie będzie zawierała proceduralnie generowane poziomy, czyli środowiska tworzone algorytmicznie, a nie ręcznie.

Lista głównych projektantów poziomów (otwiera się w nowej karcie) opisuje Syriusza jako grę, w której „wiele środowisk będzie generowanych proceduralnie”. Tymczasem stanowisko Higher Level Designer (otwiera się w nowej karcie) wymaga kogoś, kto potrafi tworzyć poziomy obejmujące zarówno elementy rzemieślnicze, jak i proceduralne, a także fragmenty poziomów, które można „ponownie łączyć i układać za pomocą systemu procedur”.

Powódź melasy nie jest obca pokoleniu proceduralnemu. Najbardziej znany jest ze stworzenia gry survivalowej typu roguelike z 2016 r. The Flame in the Flood, w której poszukujesz zasobów i narzędzi rzemieślniczych w postapokaliptycznej wersji Stanów Zjednoczonych, płynąc po proceduralnie generowanej rzece. Ich gra o przetrwaniu w trybie współpracy z 2020 r. Drake Hollow zawierała również wygenerowaną proceduralnie mapę, na której budujesz kolonię i ratujesz stworzenia.

Studio zostało założone w 2014 roku przez grupę deweloperów, którzy wcześniej pracowali nad seriami Bioshock, Halo i Guitar Hero. Kiedy w zeszłym roku nabył Molasses Flood, CD Projekt Red powiedział, że będzie ściśle współpracował ze studiem, ale zespół „zachuje swoją obecną tożsamość i nie połączy się z istniejącymi zespołami”. Część tej tożsamości wydaje się być domeną generacji proceduralnej.