Nie wierz w ten szum: rewolucja NFT w grach oznacza obniżenie wersji

Nie wierz w ten szum: rewolucja NFT w grach oznacza obniżenie wersji

Odkąd na początku 2021 r. trafiły na pierwsze strony gazet, NFT ewoluowały od mody, o której wszyscy mieli nadzieję, że przeminie, i stały się najnowszym, niepowstrzymanym ramieniem maszyny kryptograficznej.

NFT infiltrują wszystko, a wszelkim formom sztuki i rozrywki grozi ryzyko, że staną się po prostu kolejnym towarem. Ostatnią ofiarą tego, co staje się ogromnym biznesem NFT, jest branża gier wideo: co tydzień inne znane studio gier, wydawca lub prezentacja włącza NFT do swojego biznesplanu na 2022 rok.

Ale co NFT mogą zaoferować graczom gier wideo? Firmy obiecują, że te zasoby cyfrowe poprawią wrażenia graczy, ale prawda jest taka, że ​​gry wideo NFT nie stanowią aktualizacji naszego obecnego systemu i oto dlaczego.

Co to są transakcje NFT?

Dyskusje na temat NFT są obecnie powszechne, więc większość z Was prawdopodobnie wie, czym one są. Jednakże dla tych z Was, którzy nie są świadomi tego najnowszego trendu technologicznego, NFT, znane również jako tokeny niewymienne, są unikalnymi obiektami lub aktywami cyfrowymi.

Jeśli mamy plik MP3 i chcesz ten sam plik MP3, wystarczy, że klikniemy „kopiuj i wklej”, aby utworzyć replikę i wysłać ją do Ciebie. Oznacza to, że plik MP3 jest wymienny, ponieważ dwie kopie pliku MP3 są w zasadzie takie same: nie będziesz w stanie odróżnić oryginału od kopii. Możesz mieć taki; każdy może taki mieć.

Teraz wyobraź sobie, że chcesz czegoś innego, bardziej wyjątkowego, jak Mona Lisa. Jak powie każdy miłośnik sztuki, nie możemy po prostu zrobić zdjęcia lub namalować własnej wersji i twierdzić, że kopia jest identyczna z oryginałem; Replika nie jest identyczna z oryginalnym obrazem, dlatego Mona Lisa jest klasyfikowana jako niezamienna.

Strumień danych do ramki, z NFT w środku

(Zdjęcie: Shutterstock/archy13)

NFT to aktywa cyfrowe, które powstały w blockchainie, technologii stojącej za kryptowalutami, takimi jak Bitcoin i Ethereum. Te zasoby cyfrowe stają się plikami, których nie można po prostu skopiować i wkleić. Podobnie jak w przypadku Mony Lisy, sprawia to, że te zasoby cyfrowe nie są zamienne.

Naturalnie, gdy się do tego zabierze, wszystko staje się nieco skomplikowane, ale ogólnie rzecz biorąc, NFT są zaprojektowane jako oddzielne obiekty cyfrowe, których nie można powielić.

Jak NFT pasują do gier wideo?

Gry wideo i NFT zderzają się na dwa sposoby.

W przeważającej części gry wideo NFT przypominają kolekcję Konami Memorial NFT, która została wydana w czasie 35. rocznicy Castlevanii.

Ci, którzy kupią te NFT, otrzymają cyfrową pieczęć, podobnie jak certyfikat, wskazującą, że są właścicielami grafiki pikselowej, utworu muzycznego lub klipu. Mogą być też inne korzyści, jak w przypadku NFT Konami. Konami umieści również swoją nazwę na swojej stronie internetowej i zapewni właścicielom każdego NFT zawartość, którą „może odblokować i ujawnić tylko właściciel”.

Ogólnie rzecz biorąc, oferty tego typu NFT są dość standardowe i tego właśnie oczekujemy od kolekcji NFT, niezależnie od tego, czy jest ona związana z grami, czy nie.

Istnieje inny rodzaj NFT, którego przykłady zaczynamy widzieć w grach wideo. Ubisoft oferuje wersje próbne tego typu NFT w Ghost Recon Breakpoint; Square Enix również wydaje się zainteresowane tym pomysłem.

Za pośrednictwem platformy Ubisoft Quartz gracze w niektórych regionach mogą odebrać lub kupić kosmetyki NFT zwane Digits. Liczby zostały utworzone przy użyciu blockchainu Tezos, ale działają jak każdy inny przedmiot kosmetyczny w grze: możesz ich użyć, aby nadać swojej postaci unikalny wygląd, ale nie uzyskasz żadnych korzyści funkcjonalnych.

Kosmetyki NFT różnią się od standardowych kolekcjonerskich NFT, ponieważ każda figurka będzie dostępna do kupienia w Ubisoft tylko przez określony czas, zanim zniknie na stałe. Oznacza to, że jeśli chcesz w przyszłości ten konkretny numer, jedynym sposobem na jego zdobycie jest wymiana z kimś, kto już go posiada.

Baner Ubisoft Quartz przedstawiający skórki, kratownice i skórki broni NFT, które gracze mogą kupić lub zdobyć

(Zdjęcie: Ubisoft)

Chociaż Square Enix nie ujawniło oficjalnie swoich planów dotyczących NFT, prezes firmy Yosuke Matsuda niedawno opublikował list wyjaśniający, w jaki sposób NFT stworzą możliwości dla tych, którzy „grają, aby wnieść swój wkład”. Innymi słowy, NFT Square Enix mogą być częścią rynku treści generowanych przez użytkowników w grach.

Jeśli myślisz: „Hej, to naprawdę brzmi świetnie”, nie mylisz się. Możliwość handlu kosmetykami lub sprzedawania własnych dzieł w grze byłaby przydatnym dodatkiem do wielu gier, dlatego wiele gier wideo zawiera już tego typu systemy. Nie ma potrzeby, aby blockchain tworzył coś, co już istnieje.

Roblox, Counter-Strike: Global Offensive, Star Wars: The Old Republic i RuneScape to tylko niektóre z gier zawierających systemy ułatwiające graczom wymianę przedmiotów w grze.

Oczywiście nie wszystkie rynki w grze są takie same: niektóre pozwalają na użycie prawdziwych pieniędzy lub waluty w grze, którą można zamienić na gotówkę, podczas gdy inne pozwalają jedynie na użycie wirtualnych dolarów uwięzionych w grze, ale podstawowa koncepcja handlu między graczami istnieje i działa.

Tworzenie użytkowników również nie jest nowością, a kilka gier znalazło już sposoby na zarabianie na treściach tworzonych przez użytkowników, dzięki czemu twórcy mogą otrzymać wynagrodzenie za swoją pracę.

Jeśli metaświat wystartuje, a nasza przestrzeń cyfrowa stanie się bardziej zintegrowana i zrównoważona, wówczas NFT można będzie dobrze wykorzystać w tworzeniu zaufanego handlu cyfrowego. Ale na razie naprawdę nie trzeba na nich polegać, ponieważ nasze gry dzielą lata od funkcjonowania jako prawdziwy metaświat.

Tak naprawdę istnieje wiele solidnych powodów, dla których powinniśmy unikać NFT.

Dlaczego nie potrzebujemy NFT w grach wideo

Z jednej strony kryptowaluty są nadal dość niestabilne: niektóre monety o długiej tradycji są nieco bardziej niezawodne, ale ostatnie dwa lata pokazały nam, że każda moneta może spaść ze szczytu Everestu do kanału przypominającego rów maryjny. spadek kapelusza

Jeśli kryptowaluta, w której bity jest NFT, spadnie, wartość tych cyfrowych aktywów może gwałtownie spaść, wywołując gniew wielu graczy i inwestorów, którzy wyprzedali nową technologię.

Reprezentatywny obraz pracownika górniczego walczącego o wydobycie kryptowaluty

(Źródło zdjęcia: Yevhen Vitte/Shutterstock)

Dodatkowo, chociaż gry takie jak Ghost Recon Breakpoint są obecnie popularne, jaka będzie baza graczy za pięć, a nawet 10 lat? Do tego czasu Ubisoft prawdopodobnie wypuści jeszcze kilka pozycji z serii, a gracze porzucą starą grę na rzecz nowego trendu. Serwery punktów przerwania mogą nawet zostać trwale wyłączone.

Kto chce kosmetyczny NFT za przegraną grę?

Co więcej, wpływ wydobywania kryptowalut, od którego zależą NFT, na środowisko, jest ogromny.

Hodowla bitcoinów produkuje około 60 milionów ton CO2 rocznie, podczas gdy Ethereum produkuje prawie 17 milionów ton CO2 rocznie. Kraj o takim łącznym śladzie węglowym znalazłby się na 48. miejscu wśród najbardziej zanieczyszczających CO2 na świecie; biorąc jednak pod uwagę, że monet jest ponad 8.000 XNUMX, wpływ na środowisko jest prawdopodobnie znacznie większy.

Teraźniejszość i przyszłość NFT w grach wideo

Obecnie NFT nie zapewniają graczom gier wideo nic wartościowego, a od dawna wiemy, jak szkodliwe dla środowiska są kryptowaluty. Dlaczego więc NFT są zintegrowane z grami wideo?

Biorąc pod uwagę nasz pogląd, że NFT nie oferują obecnie nic nowego w świecie gier, trudno nie odnieść wrażenia, że ​​NFT to po prostu kolejny sposób na zarabianie pieniędzy, stosowany w grach wideo przez wydawców i studia chcące zarobić na najnowszej modzie branżowej.

Jeśli tak, ma to sens: sprzedaż NFT była dużym źródłem dochodów twórców przez cały 2021 rok i pozostaje bardzo popularna w niektórych częściach Internetu.

Problem w tym, że badania są zbyt obiecujące. Powiedziano nam, że te nowe systemy oparte na blockchainie stworzą wyjątkowe i specjalne możliwości w grach, które kochamy, ale obecnie wdrażane funkcje nie są nowe.

Niektórzy spekulują na temat niesamowitego potencjału NFT, jak na przykład Mike Shinoda z Linkin Park, który wyobraża sobie przyszłość, w której gracz mógłby używać kosmetycznej skórki w różnych grach różnych wydawców. Brzmi dobrze jak dla mnie. Niestety, obecnie branża gier wideo nie współpracuje w ten sposób, nie dysponując żadną wspólną przestrzenią.

Nawet gdyby coś takiego mogło stać się rzeczywistością, taki system wymagałby dużego wysiłku i wkładu ze strony konkurencyjnych zespołów projektantów marek, a wiesz, co mówią o zbyt wielu kucharzach w kuchni.

Oh! Oto coś, czego ludzie nie wyjaśniają: pliki NFT nie muszą być w formacie jpg. Wyobraź sobie, że bierzesz swoją ulubioną skórkę Valorant i używasz jej w Fortnite. I nie płać dodatkowo, bo jesteś właścicielem. Następnie użyj go na CoD, Minecraft, a nawet na Twitterze, IG. Tyle możliwości, prawda? https://t.co/cJTA6E0z698 stycznia 2022 r

Zobacz więcej

Teoretycznie sytuacja może się zmienić, nigdy nie mów nigdy, ale nie wstrzymuj oddechu, czekając, aż gra wideo NFT, którą teraz kupujesz, będzie dostępna w innym tytule niż ten, dla którego ją kupiłeś.

Na szczęście dzisiejsi gracze szybko zwracają uwagę na wszystkie te problemy i wydają się nie być zainteresowani interakcją z zawartością NFT.

Wczesne szacunki sugerują, że w miesiącu następującym po ogłoszeniu Quartz Ubisoftowi udało się sprzedać jedynie 15 NFT za pośrednictwem zewnętrznych dostawców. Ponadto twórcy Stalkera 2 porzucili plany NFT po ostrej reakcji w Internecie.

Podczas gdy inne studia nadal wydają się zainteresowane włączaniem NFT do swoich najnowszych projektów, spodziewamy się, że gracze nadal będą głośno mówić o swoim buncie przeciwko takim planom, wymuszając zmiany w oparciu o preferencje graczy, przynajmniej do czasu, gdy NFT staną się szerzej dostępne. sposób, który zapewnia znaczną poprawę.