Nie potrzebujemy lepszego sprzętu komputerowego, potrzebujemy lepszych gier komputerowych

Nie potrzebujemy lepszego sprzętu komputerowego, potrzebujemy lepszych gier komputerowych

Chociaż współczesne konsole do gier mają podobną konstrukcję sprzętową do komputerów PC, istnieje główny powód, dla którego ludzie wybierają Sony, Microsoft i Nintendo. Pomijając funkcje wydajnościowe i specyfikacje, ekskluzywne produkty były najlepszym wyborem dla graczy, którzy nie mają dużo pieniędzy na grę międzyplatformową.

Oprócz hybrydowej obudowy Nintendo Switch, konsola jest jedynym miejscem, w którym można grać w najnowsze gry Zelda, Mario, Metroid i Kirby. Sony nieustannie wyznacza standardy dla swoich kinowych tytułów dla jednego gracza na konsole PlayStation, takich jak Last of Us Part II oraz Ratchet and Clank, które są opracowywane przy wielomilionowych budżetach.

Chociaż japoński producent elektroniki niedawno przerzucił się na wersje na komputery PC, w nowsze wydania, takie jak Gran Turismo 7 i Horizon Forbidden West, można grać tylko na najnowszej konsoli Sony.

W międzyczasie Microsoft przekształcił swoją markę Xbox w ekosystem obejmujący konsole, transmisje strumieniowe i komputery PC. Oznacza to, że wydania własne, takie jak Halo Infinite i Forza Horizon 5, otrzymają wersje pierwszego dnia na wszystkich swoich platformach. Ma to sens, biorąc pod uwagę, że najlepsze gry na komputery PC są w większości przeznaczone wyłącznie dla systemu Windows (chociaż najlepsze gry na komputery Mac mają również wiele do zaoferowania) i nie zapominajmy, że gry na konsolę Xbox mają swoją nazwę od interfejsu API firmy Microsoft. twórców gier komputerowych

Gry stworzone wyłącznie na komputery PC są technicznie nadal dostępne, a niektóre z najlepszych darmowych gier są dostępne wyłącznie na komputery PC, w tym wiele najpopularniejszych tytułów e-sportowych. Jednak duże ekskluzywne tytuły AAA są zdecydowanie rzadsze niż kiedykolwiek.

W 2020 roku zaobserwowaliśmy lekkie ożywienie wysokobudżetowych gier na PC, takich jak Microsoft Flight Simulator, który pojawił się na PC rok przed premierą na konsolach Xbox Series X|S, oraz Half Life: Alyx tylko w VR. Od tego czasu pecetowi gracze nie mieli dreszczyku emocji, jakie dawały God of War: Ragnarok czy Legend of Zelda: Breath of the Wild 2.

Ekskluzywne gry na PC były normą

Trzęsienie ziemi II RTX

(Zdjęcie: Nvidia)

Szkoda, biorąc pod uwagę, jak gry na PC w przeszłości służyły jako podstawa wielu popularnych seriali, które nadal zajmują czołowe miejsca na listach przebojów. John Madden Football od EA został po raz pierwszy wydany na Apple II (otwiera się w nowej karcie) w 1988 roku, zanim został przeniesiony na inne platformy PC i zadebiutował w 1990 roku na konsolach Sega Genesis. Inna własność EA, The Sims, była tytułem ekskluzywnym dla komputerów PC przez lata, zanim w końcu trafiła na konsole.

Jeśli chodzi o strzelanki, dziedzictwo gier komputerowych obejmuje debiut klasycznych serii, takich jak Doom, Wolfenstein, Call of Duty, Deus Ex, Far Cry, Serious Sam, Max Payne i Crysis, wszystkie wydane najpierw na PC.

Dyskusja na temat tego, czy Quake III: Arena czy Unreal Tournament była najlepszą strzelanką turniejową w historii, była głównym nurtem rozmów o grach i została całkowicie pominięta przez graczy wyłącznie na konsole, i była tak samo kontrowersyjna, jak każda gra PS5 vs. Xbox Series X.

Podczas gdy ostatnie wydania najnowszych gier AAA na komputery PC zwykle stają się wizytówką nowych technologii w najlepszych komputerach do gier, nie są one wystarczające, aby przekonać graczy konsolowych, którzy nie są przyzwyczajeni do myślenia w kategoriach błyskawicy i prędkości dostępu do dysków SSD. W końcu to oni otrzymują obecnie wszystkie ekskluzywne wydania.

Ponadto najlepsze karty graficzne zawsze były domeną kilku entuzjastów komputerów PC, więc większość graczy PC nie lubi nawet wysokiej klasy efektów wizualnych, które sprawiają, że komputer PC jest platformą do gier. A to nie jest wystarczająco duża baza klientów, aby uzasadnić niewiarygodny koszt nowoczesnego tytułu AAA, zwłaszcza biorąc pod uwagę skłonność graczy PC do kradzieży ich darmowych gier.

Znacząca mniejszość graczy PC jest odpowiedzialna za śmierć ekskluzywnych tytułów AAA

świat dobra

(Źródło zdjęcia: chłopiec 2D)

Według raportu PC Gamer z 2016 roku, prawie 35% graczy na PC hakowało gry i ma i nadal to robi. Zarządzanie prawami cyfrowymi (lub DRM) od dawna jest kontrowersyjnym tematem zarówno dla programistów, jak i graczy, ale nietrudno dostrzec sens biznesowy.

Jednym z powodów, dla których ekskluzywne gry na PC są wyprzedane, jest to, że wielu graczy na platformie może znaleźć sposób na uzyskanie darmowej pirackiej wersji. Podczas gdy wielcy programiści AAA, od EA, przez Activison, po Ubisoft, mogą przyjąć uderzenie finansowe i dostosować swoją strategię, deweloperzy niezależni ponoszą znacznie większe straty.

W 2008 roku World of Goo został wydany przez 2D Boy bez ochrony DRM. Gdy deweloper widział 500 seederów i 300 pijawek na stronach z torrentami, nietrudno było zauważyć, że ich wskaźnik hakowania osiągnął około 90%. World of Goo zostało wydane wspólnie na Wii, które miało znacznie silniejsze kontrole hakerskie, więc oczywiste jest, która platforma przyniosła najwięcej pieniędzy dwuosobowemu zespołowi programistów. I ostatecznie to pieniądze utrzymują studia na powierzchni, a nie miłość i uwielbienie ich fanów.

Nie ma również sensu koncentrować zasobów na ekskluzywnych grach na komputery PC, skoro stanowią one zaledwie około 30% udziału w rynku branży gier (otwiera się w nowej karcie) wraz z niezwykle kwitnącym rynkiem konsol i urządzeń mobilnych. Jest to tym bardziej prawdziwe, gdy znaczna liczba użytkowników w społeczności graczy PC hakuje gry, a to wystarczy, aby zmusić większe, ale zwłaszcza mniejsze zespoły programistów do zabezpieczenia swoich inwestycji i nadążania za rozprzestrzenianiem się zawartości przeznaczonej wyłącznie na komputery PC.

Brak ekskluzywnych gier na komputery PC, w których faktycznie można wykorzystać znacznie mocniejszy sprzęt do gier komputerowych, jest poważnym problemem dla tych, którzy poczynili znaczne inwestycje w swój sprzęt. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy wiele wydań gier wieloplatformowych na PC nie otrzymuje nawet ulepszeń graficznych, takich jak najnowsze wydania Madden i FIFA, ale ostatecznie problem ten zaczął się w samej społeczności graczy na PC.

Czy jest nadzieja na ekskluzywne gry na PC w przyszłości?

Zrzut ekranu z gry Disco Elysium

(Źródło zdjęcia: ZA/UM)

Wraz z rozwojem Steam, Epic Store i innych mniejszych platform dystrybucji gier na komputery PC, niezależni programiści mają okazję zabłysnąć w sposób, w jaki nie mogli wcześniej.

Gry takie jak Gone Home, Disco Elysium, Bright Memory: Infinite i Hotline Miami były niskobudżetowymi projektami niezależnymi, które odniosły ogromny sukces na PC. Te gry obejmują wiele gatunków i nie mają budżetów AAA, ale oferują wystarczająco wyjątkowe doświadczenie, aby stać na własną rękę. Co ważniejsze, zostały wydane na PC, zanim miały jakiekolwiek porty konsolowe, jeśli w ogóle takie miały.

Jednak poza Half Life: Alyx i Microsoft Flight Simulator nie ma wielu ekskluzywnych gier na PC, które korzystają z najlepszego dostępnego sprzętu, tak jak to miało miejsce w latach 1990. i 2000. Może nawet działać na komputerach, które były uważane za najwyższej klasy na początku 2000 roku, ale teraz możesz mieć problemy z uruchomieniem Skyrima z więcej niż kilkoma aktywnymi modami.

I chociaż komputery PC zawsze będą prawdziwym domem dla najlepszych gier MMO, takich jak Final Fantasy XIV i Guild Wars 2, a także najpopularniejszych tytułów e-sportowych, takich jak Dota 2 i Valorant, po prostu nie będzie wielu czysto wizualnych hitów. Platforma gry jak poprzednio.

Simplemente ya no hay ninguna razón económica para crear este tipo de juegos. A wraz z pojawieniem się bardziej dostępnych narzędzi programistycznych, takich jak Unreal Engine 5, które sprawiają, że programowanie międzyplatformowe jest łatwiejsze niż kiedykolwiek, czasy, w których gracze PC chwalili się, że ich sprzęt „może uruchomić Crysis”, prawdopodobnie się skończyły.