Mimo wszystkich rozmów o teraflopach, technologii ray tracingu i dotykowych kontrolerach sprzężenia zwrotnego, twórca Mortal Kombat, Ed Boon, mówi, że prawdziwy skok generacyjny dla PS5 i Xbox Series X leży w dyskach SSD konsoli. Dyski SSD są nowością w konsolach, ale obiecują zrewolucjonizować popularne hobby na kilka znaczących sposobów. Czasy ładowania powinny w zasadzie zostać wyeliminowane, a przesyłanie strumieniowe zasobów będzie znacznie mniej intensywne dzięki nowym szybkim dyskom. W szczególności Sony skupiło się na tym, jak dysk SSD PS5 przekształci tytuły nowej generacji, podczas gdy Microsoft mógł polegać na swoich doskonałych specyfikacjach technicznych w porównaniu z rywalem. Wygląda jednak na to, że Boon, także dyrektor kreatywny Mortal Kombat 11, uważa, że gracze zaniedbują możliwości dysków SSD. W wywiadzie udzielonym Geoffowi Keighleyowi w ramach pokazu Summer Game Fest, Boon wychwalał konsole nowej generacji. „Myślę, że ludzie nie doceniają wpływu prawie zerowego czasu ładowania. Nagle otworzy drzwi, które wcześniej nie były brane pod uwagę. Nie sądzę, abyśmy nawet podrapali się po powierzchni tego, co ostatecznie zostanie zrobione z tymi systemami. Dodano Boon: "Grafika jest dla mnie oczywista. OK, grafika będzie lepsza. Ale ten nowy sposób zarządzania pamięcią, obciążeniem i tym podobnymi rzeczami będzie ogromny."