Najlepsza kamera 4K 2020: 10 najlepszych kamer do kręcenia filmów

Najlepsza kamera 4K 2020: 10 najlepszych kamer do kręcenia filmów
Możliwość nagrywania wideo 4K na aparatach szybko przeszła z funkcji niszowych do funkcji mainstreamowych. Jest to coś, co znajdziesz teraz w większości flagowych smartfonów, a nowi nabywcy aparatów mogą teraz oczekiwać tego we wszystkich najbardziej podstawowych podstawowych modelach bezlusterkowców. To powiedziawszy, nie wszystkie kamery 4K oferują ten sam poziom jakości. Różne czujniki, metody przechwytywania, możliwości wyjściowe i wiele innych oznaczają, że niektóre kamery 4K są dobre, znacznie lepsze niż inne. Liczba klatek na sekundę to ważna kwestia, którą należy wziąć pod uwagę przed zakupem (większość aparatów jest ograniczona do 30 klatek na sekundę w przypadku rozdzielczości 4K, ale niektóre mogą rejestrować 60 klatek na sekundę), a także rejestrować profile do korekcji kolorów. i przyjazne dla użytkownika funkcje, takie jak wzory zebry. Panasonic od dawna jest marką, która zapewnia doskonałe nagrywanie wideo 4K, ale teraz jesteśmy rozpieszczani wyborem: Sony, Nikon, Olympus, Fujifilm, Leica i Blackmagic są warte rozważenia dla potencjalnych filmowców. Aby pomóc Ci w podjęciu decyzji, zebraliśmy najlepsze modele, które możesz tutaj kupić.

Najlepsze kamery 4K 2020 w skrócie:

  • Kieszonkowa kamera kinowa Blackmagic 4K
  • Panasonica Lumixa GH5S
  • Panasonic Lumix GH5
  • Sony A6400
  • Panasonic Lumix G9
  • Sony A7SII
  • Nikon D850
  • Olympus OM-D E-M1 Mark II
  • Fujifilm X-T3
  • Nikon Z6
  • Opcja w świetnej cenie: Panasonic Lumix G80 / G85

    Wielkie funkcje zamknięte w małej obudowie

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: Mikro Cztery Trzecie | Rozdzielczość: 16MP | Cel: Mikro cztery trzecie | Wizjer: EVF | Monitor: 3-calowy odchylany ekran dotykowy, 1,040,000 9 4 punktów | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 4 kl./s | Filmy: 90K | Poziom użytkownika: Początkujący/średniozaawansowany Znakomity wizjer elektroniczny Wysoka wydajność AF Stosunkowo krótki czas pracy na baterii Sterowanie zbyt skomplikowane. Zanim przyjrzymy się naszemu przeglądowi najlepszych kamer 95K, chcieliśmy podkreślić nieco tańszą alternatywę. Być może od tego czasu został zastąpiony przez Panasonic Lumix G80/G85, ale Lumix G4 (znany jako Lumix G4 w USA) nadal jest bardzo potężną i opłacalną opcją dla osób szukających niedrogiego aparatu 30K. Dostępne jest przechwytywanie wideo 100K do 80p (z szybkością transmisji do 85 Mb/s) i dedykowane gniazdo mikrofonowe. Ustawianie ostrości jest szybkie, a odchylany ekran dotykowy powinien sprawić, że kadrowanie będzie przyjemne i łatwe. G4 / G30 jest również wodoodporny, aby chronić go przed żywiołami. Jego następca oferuje takie funkcje, jak nieograniczone nagrywanie XNUMXK, ale jeśli nie masz nic przeciwko ograniczeniu do XNUMX minut na klip, ten model oferuje wielką wartość.

    Najlepsze kamery 4K w 2020 roku

    1. Kieszonkowa kamera kinowa Blackmagic 4K

    Wyglądają na lata 90., ale są pełne najnowszych technologii.

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: Mikro Cztery Trzecie | Rozdzielczość: nie dotyczy | Cel: Mikro cztery trzecie | Wizjer: nie dotyczy | Monitor: 5.0-calowy ekran dotykowy | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: nie dotyczy | Filmy: 4K przy 60 fps | Poziom użytkownika: Ekspert Doskonałe nagrywanie wideo 4K Ogromny, ostry ekran Słaba żywotność baterii Brak odchylanego wyświetlacza Jeśli szukasz najlepszego aparatu do nagrywania wideo 4K, to jest to. Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K jest przeznaczona dla filmowców na wskroś i nie jest czymś do rozważenia, jeśli chcesz także robić zdjęcia. Oparta na czujniku Mikro Cztery Trzecie i mocowaniu obiektywu, z dużym 5.0-calowym ekranem dotykowym, celuje i wyróżnia się na tle innych strzelanek MFT z operacyjnego punktu widzenia skupionego na wideo. Zakres połączeń na pokładzie jest również najnowocześniejszy, a fakt, że jest tam podwójne gniazdo kart, bije znacznie droższe aparaty, takie jak EOS R. Przyzwoite możliwości nagrywania dźwięku na pokładzie i oczywiście słodzik za dźwięk oprogramowania za 299 USD: licencja na DaVinci Resolve Studio to naprawdę prezent, który wciąż daje. Wreszcie, podstawowa jakość wideo 4K wymaga znacznie droższych kamer, a kiedy wie, jak to zrobić, dzięki dwóm natywnym ISO radzi sobie z hałasem lepiej niż niektóre czujniki pełnoklatkowe.

    2.Panasonic Lumix GH5S

    To bezkompromisowe narzędzie wideo

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: Mikro Cztery Trzecie | Rozdzielczość: 10.2 MP | Cel: Mikro cztery trzecie | Wizjer: EVF | Monitor: odchylany wyświetlacz o przekątnej 3.2 cala, 1,620,000 12 4 punktów | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 60 kl./s | Filmy: 10.2K przy 5 fps | Poziom użytkownika: Ekspert Wieloformatowa konstrukcja czujnika Znakomita specyfikacja wideo Brak stabilizacji nie jest dla każdego Czas pracy na baterii mógłby być dłuższy. Chociaż może robić bardzo radosne zdjęcia (choć w dość ograniczonej rozdzielczości XNUMX MP), należy go postrzegać przede wszystkim jako kamerę wideo; jeśli chcesz zrobić jedno i drugie, masz Lumix GHXNUMX (poniżej), aby dopełnić to podsumowanie. O ile brak wbudowanej stabilizacji obrazu może być dla niektórych rozczarowaniem, o tyle ta kwestia, poza szeroką funkcjonalnością wideo, robi niesamowite wrażenie. Jeśli chcesz nagrywać materiał o jakości telewizyjnej bez zastawiania domu na profesjonalną kamerę wideo, nadal nie znajdziesz lepszej kamery wideo.

    3.Panasonic Lumix GH5

    Lumix GH5 to bogaty w funkcje koń pociągowy 4K

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: Mikro Cztery Trzecie | Rozdzielczość: 20.3 MP | Cel: Mikro cztery trzecie | Wizjer: EVF | Monitor: odchylany wyświetlacz o przekątnej 3.2 cala, 1,620,000 12 4 punktów | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 60 kl./s | Filmy: 4K przy 4 fps | Poziom użytkownika: Ekspert DCI 5K i UHD 5K Duży, w pełni ruchomy ekran. Ograniczony zakres czułości ISO Nieporęczny jak na aparat bezlusterkowy Do czasu pojawienia się Lumix GH5S, GH5 był wybierany przez tych, którzy chcieli nagrywać wideo. Nieco tańszy niż nowy GH4S, GH4096 jest nieco bardziej wszechstronny dla tych, którzy chcą robić zdjęcia i nagrywać filmy, a specyfikacje wideo są nadal imponujące, co pozwala na nagrywanie Cinema 2160K (60 x 150) przy 180p z przepływnością bitową 5 Mb/s, a wideo Full HD można nagrywać z prędkością do 4 kl./s. To nie wszystko, ponieważ GH2 oferuje podpróbkowanie kolorów 2:10:5 i 1-bitową głębię kolorów, zapewniając lepsze informacje o kolorach i bogatsze gradacje. GH1 oferuje również wyjście na żywo do zewnętrznych rejestratorów, takich jak Apple ProRes przez HDMI, a także jednoczesne nagrywanie wewnętrzne. Nie możemy się doczekać, aby przetestować nowy Panasonic S5 (i jego partnera startowego SXNUMXR), ponieważ ma on również solidne specyfikacje wideo, ale dodaje zabawę w postaci pełnoklatkowego czujnika, co dobrze wróży do pracy przy słabym oświetleniu i płytkich głębia pola. Dopóki nie zobaczymy dokładnie, z czego jest zrobiony, trzymamy się GHXNUMX.

    Sony Alpha A6400

    (Zdjęcie: przyszłość)

    4.Sony Alpha A6400

    Doskonały autofokus sprawia, że ​​jest to opcja wyjątkowo przystępna cenowo

    Typ: bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: APS-C | Rozdzielczość: 24.2 MP | Obiektyw: mocowanie Sony E | Monitor: 3-calowy, odchylany ekran dotykowy o rozdzielczości 921,000 11 punktów | Wizjer: wizjer elektroniczny | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 4 kl./s | Filmy: XNUMXK | Poziom użytkownika: początkujący/średniozaawansowany

    Bardzo zaawansowany autofokus Dobre funkcje wideo Brak wbudowanej stabilizacji obrazu Brak gniazda słuchawkowego Brak stabilizacji i gniazda słuchawkowego w A6400 może sprawiać wrażenie niedostatecznie wyposażonego do nagrywania wideo. Ale jego doskonała jakość obrazu (płynny ruch, imponujący poziom szczegółowości), solidna konstrukcja ze stopu magnezu, przystępna cena, a przede wszystkim doskonałe i wysoce zaawansowane ustawienia autofokusa sprawiają, że jest pretendentem do kamery 4K. . Najbardziej dostępny. . Autofokus, który obejmuje doskonałe śledzenie oczu i twarzy w prawdziwym życiu, jest pracochłonny zarówno w przypadku filmów, jak i zdjęć, zwłaszcza jeśli często fotografujesz innych lub siebie. nawet. Sony A6600, ewolucyjny model z tej serii, zachowuje wiele cech i cech modelu A6400, ale dodaje wewnętrzną stabilizację, gniazdo słuchawkowe i dłuższą żywotność baterii. Wkrótce się temu przyjrzymy, aby zobaczyć, czy warto, ale na razie A6400 jest naszym wyborem od Sony.

    Panasonic Lumix G9

    (Zdjęcie: przyszłość)

    5.Panasonic Lumix G9

    Najbardziej wszechstronny model bezlusterkowy firmy Panasonic w historii

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: Mikro Cztery Trzecie | Rozdzielczość: 20.3 MP | Cel: Mikro cztery trzecie | Monitor: 3-calowy ekran dotykowy o dowolnym kącie, 1.04 miliona punktów | Wizjer: EVF | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 60 kl./s | Filmy: 4K | Poziom użytkownika: pasjonat 6.5-stopniowa stabilizacja obrazu Dwa gniazda kart UHS-II Mniejszy rozmiar ekranu w porównaniu z GH5 Zakres czułości ISO mógłby być szerszy fantastyczne wszechstronne urządzenie do robienia zdjęć i wideo, zwłaszcza dzięki niedawnej aktualizacji oprogramowania układowego w listopadzie 5 r. Jest traktowane jako 5-bitowe przechwytywanie wideo 9:2019:10:4 z poświadczeniami wideo. już smaczne, w tym możliwość nagrywania Cinema 2K wideo z płynną szybkością 2 klatek na sekundę. G10 korzysta również z doskonałej stabilizacji obrazu w korpusie, która odpowiada 4 ​​dodatkowym przystankom ekspozycji, a także z dwóch gniazd kart SD UHS-II. Jest również odporny na warunki atmosferyczne, świetnie się obsługuje i ma wiele funkcji skupiających się na zdjęciach, w tym tryb zdjęć seryjnych, który rejestruje z prędkością 60 klatek na sekundę z autofokusem i zadziwiającą prędkością 9 klatek na sekundę bez niego. Ogólnie rzecz biorąc, uważamy, że jest to najlepszy wszechstronny aparat hybrydowy firmy Panasonic, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego niedawny spadek ceny poniżej 6.5 USD.

    6. Sony Alfa A7S II

    Świetny obraz, szeroki zakres dynamiki i niewielkie rozmiary – czego tu nie lubić?

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: Pełnoklatkowy CMOS | Rozdzielczość: 12.2 MP | Obiektyw: mocowanie Sony E | Monitor: 3-calowy odchylany ekran, 1,228,800 5 4 punktów | Wizjer: EVF | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 4 kl./s | Filmy: 4K | Poziom użytkownika: Ekspert Doskonały zakres dynamiki i niski poziom szumów Przydatne opcje nagrywania Tylko 8K UHD (nie 10K DCI) 12-bitowe wideo zamiast 7 lub 4-bitowych Kiedy recenzowaliśmy A4S II, stwierdziliśmy, że jest to najlepszy dostępny aparat do nagrywania wideo , i choć na rynku wiele się zmieniło, uważamy, że jest to interesująca opcja dla kamerzysty. Jeden z głównych punktów sprzedaży podczas premiery, wewnętrzne nagrywanie materiału 2K, został od tego czasu dopasowany przez wiele innych, ale to skromna liczba pikseli jego czujnika odróżnia go od rywali. Stwierdziliśmy, że jego zakres dynamiczny jest bardzo wysoki i konsekwentnie lepszy niż jego rywale o wyższej czułości, a szum był również niższy niż w przypadku aparatów z bardziej zaludnionymi układami scalonymi. Ma również tę zaletę, że wykorzystuje pełną szerokość czujnika do nagrywania wideo i może nagrywać na kartę pamięci podczas wysyłania obrazów 2:7:XNUMX do rejestratora HDMI, ale może także robić zdjęcia. Autofokus jest zazwyczaj szybki, a wbudowana stabilizacja obrazu to duży plus, a korpus jest solidniejszy niż poprzednik. Ogólnie rzecz biorąc, chociaż może to nie być najnowszy model, jego czujniki i funkcje wideo dają mu kilka zalet w stosunku do konkurentów. Miejmy nadzieję, że podobno AXNUMXS III jest jeszcze bardziej solidny dzięki swoim referencjom wideo.

    7. Nikon D850

    Wysoka rozdzielczość i duża prędkość

    Typ: DSLR | Rozmiar czujnika: Pełnoklatkowy CMOS | Rozdzielczość: 45.4 MP | Obiektyw: Nikon F | Typ ekranu: odchylany ekran dotykowy o przekątnej 3.2 cala, 2,359,000 7 4 punktów | Wizjer: optyczny | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 4 kl./s | Filmy: 810K | Poziom użytkownika: Ekspert Doskonały system AF Brak współczynnika kadrowania w rozdzielczości 45,4K Niezgrabny SnapBridge Szybkość ustawiania ostrości w trybie podglądu na żywo Długo oczekiwany następca modelu D153 pojawił się na początku tego roku, a firma Nikon z pewnością nie cofnęła się przed specyfikacją. Dzięki nowej pełnoklatkowej matrycy o rozdzielczości 7 megapiksela, wysoce zaawansowanemu 850-punktowemu systemowi AF i fotografowaniu z szybkością 4 kl./s, a także takim funkcjom, jak odchylany ekran dotykowy i szereg opcji łączności, D30 jest najbardziej zaawansowaną lustrzanką cyfrową, jaką kiedykolwiek widzieliśmy. Po stronie wideo jest wiele do polubienia. Aparat jest w stanie rejestrować 25K UHD przy 24p/120p/XNUMXp i wykorzystuje cały czujnik, bez niepożądanego przycinania, co pozwala w pełni wykorzystać możliwości obiektywów. Inne funkcje wideo obejmują porty dla gniazd mikrofonu i słuchawek, a także płaski profil obrazu, wzór zebry i kontrolę mocy przysłony. Możesz także nagrywać z prędkością XNUMX klatek na sekundę w jakości Full HD. Imponująca lustrzanka cyfrowa, która doskonale nadaje się również do nagrywania filmów.

    8. Olympus OM-D E-M1 Mark II

    Wysokiej klasy model OM-D zachwyca na zdjęciach i filmach

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: Mikro Cztery Trzecie | Rozdzielczość: 20.4 MP | Cel: Mikro cztery trzecie | Monitor: 3-calowy ekran o dowolnym kącie, 1,037,000 60 4 punktów | Wizjer: EVF | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 4 kl./s | Filmy: 4K | Poziom użytkownika: ekspert Capture DCI 1K i UHD 4K Niesamowity system stabilizacji obrazu. Gęste menu Drogi „Najlepszy jak dotąd aparat Mikro Cztery Trzecie” doszliśmy do wniosku w naszych testach Olympus OM-D E-M4 Mark II, a wideo to jeden z obszarów, w którym Olympus dokonał znacznych ulepszeń w porównaniu z poprzednimi modelami. Nie tylko nagrywasz w rozdzielczości 2K zarówno w wersji DCI, jak i UHD, ale otrzymujesz także krystalicznie czysty sygnał wyjściowy przez HDMI w formacie 2:18:1, port słuchawkowy do monitorowania dźwięku oraz zalety systemu Fast Hybrid AF firmy Olympus, który współpracuje z ekranem dotykowym, zapewniając jeszcze łatwiejszy wybór motywu. Niezależnie od tego, czy robisz zdjęcia, czy nagrywasz filmy, korzysta również z jednego z najskuteczniejszych systemów stabilizacji obrazu, jakie widzieliśmy, co spodoba się osobom, które chcą intensywnie korzystać z kieszonkowego aparatu. Inne powody, dla których aparat odszedł z pięcioma gwiazdkami, to jego doskonały, odporny na warunki pogodowe, realistyczny EVF oraz możliwość fotografowania z prędkością 1 klatek na sekundę z ciągłym śledzeniem AF i AE. Ci, którzy chcą łatwo uzyskać bardzo małą głębię ostrości, mogą nie preferować mniejszego czujnika Mikro Cztery Trzecie od większych oferowanych czujników, ale przy odpowiednim obiektywie i technice zawsze można bez problemu odizolować obiekty od otoczenia za pomocą takiego aparatu. W każdym razie, podczas gdy Panasonic mógł być o krok do przodu w zakresie wideo, OM-D E-M1 Mark II z pewnością ustawia wysoko poprzeczkę dla flagowego aparatu Mikro Cztery Trzecie. Nawiasem mówiąc, nowy OM-D E-MXNUMXX rejestruje również imponujące filmy, ale za cenę dwukrotnie wyższą, na razie zostajemy przy OM-D E-MXNUMX Mark II.

    9 Fujifilm X-T3

    Fujifilm zwiększa specyfikację wideo dla już zdolnego X-T2

    Typ: Bezlusterkowy | Rozmiar matrycy: APS-C | Rozdzielczość: 26.1 MP | Obiektyw: Fuji X | Monitor: 3-calowy odchylany ekran, 1,040,000 11 4 punktów | Wizjer: EVF | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: 2 kl./s | Filmy: 3K | Poziom użytkownika: Średniozaawansowany / Ekspert Fotografowanie standardowe Szczegółowe obrazy Wizjer z paskami Niektóre nieco skomplikowane sterowanie fizyczne Firma Fujifilm dołożyła wszelkich starań, aby zreorganizować wiele aspektów arkusza danych X-T10, aby stworzyć X-T4, a ulepszenia w zakresie nagrywania wideo były wyższe niż to zwykle bywa w przypadku takiego modelu. Główne zmiany obejmują możliwość wewnętrznego przechwytywania 2-bitowego wideo 0:4:30, a także znacznie gęstszą sieć AF z detekcją fazową, która pozwala na bardziej precyzyjne śledzenie obiektów. Wkrótce pojawi się również opcja Hybrid Log Gamma, oprócz parametru F-Log, który może być używany do wewnętrznie przechwyconych sekwencji dostarczanych w standardzie. Aparat ma również tę zaletę, że nie ma przycinania podczas nagrywania 1.18K przy 60p i tylko niewielkie przycinanie 4x podczas fotografowania przy 4p w trybach DCI 30K. lub UHD XNUMXK, podczas gdy gniazda mikrofonu i słuchawek są teraz również zintegrowane z korpusem. W naszej recenzji stwierdziliśmy, że aparat zapewnia szczegółowe, naturalne obrazy, niezależnie od tego, czy uchwyciłeś go konwencjonalnie, czy użyłeś jednej z opcji zwolnionego tempa, a to przyczynia się do znakomitej wydajności gdzie indziej, z doskonałym autofokusem, dobrą jakością obrazu nowego czujnika i szybka reakcja podczas pracy. Nowy X-TXNUMX oferuje wiele takich samych podstawowych specyfikacji wideo za mniejsze pieniądze, ale nie daliśmy mu jeszcze pełnego napędu.

    10.Nikon Z6

    Solidne parametry wideo w połączeniu z równie imponującą wydajnością sprawiają, że Z6 błyszczy

    Typ: bezlusterkowy | Rozmiar czujnika: pełny format | Rozdzielczość: 24.3 MP | Obiektyw: Nikon Z | Monitor: ekran 3.2 cala, 2,100,000 12 4 punktów | Wizjer: wizjer elektroniczny | Maksymalna prędkość zdjęć seryjnych: XNUMX kl./s | Filmy: XNUMXK | Poziom użytkownika: ekspert

    Wydajne systemy VR do wideo Szczegółowy wizjer elektroniczny Brak 4K przy 60p Pojedyncze gniazdo kart XQD Pierwszy pełnoklatkowy aparat hybrydowy firmy Nikon to jak dotąd najpoważniejszy atak na rynek wideo. Podczas gdy Z7 jest nadal świetną opcją dla użytkowników przechwytujących obrazy, którzy chcą przechwytywać wideo wraz ze swoimi zdjęciami, Z6 jest prawdopodobnie lepszy dla kamerzysty, ponieważ może przechwytywać upsamplowane obrazy 4K bez przycinania (czego Z7 nie może zrobić). . Co ważniejsze, obecność opartej na czujnikach i elektronicznej VR oznacza, że ​​aparat świetnie radzi sobie z utrzymaniem stabilności bez względu na to, jakiego obiektywu używasz, podczas gdy punkty AF oparte na 293 fazach są uziemione. on-sensor, które są dostępne podczas nagrywania wideo, radzą sobie bardzo dobrze, aby wszystko było ostre, a przejścia ładne i płynne. Brakująca w modelu D10 opcja fotografowania 850-bitowego N-Log zapewnia lepszy punkt wyjścia do sortowania zdjęć. Chcielibyśmy zobaczyć opcję 4K60p – i zostało jeszcze trochę rolety – ale byliśmy również pod wrażeniem sposobu, w jaki Nikon wprowadził swój nowy system.

    Jeśli szukasz potężnego aparatu typu „wszystko w jednym”, nie możesz się pomylić z doskonałym modelem Sony RX10 IV. Dzięki długiemu, szybkiemu obiektywowi zmiennoogniskowemu 24–600 mm f/2.4–4 w połączeniu z 20.2-calową matrycą warstwową o rozdzielczości 1 MP i 315-punktowym systemem AF z szybką detekcją fazy jest to niezwykle wszechstronny aparat. Nie rozczarowuje także w przypadku wideo — obrazy 4K UHD przechwycone z 1.7 razy większą ilością informacji, niż jest to faktycznie potrzebne bez łączenia pikseli w grupy, przed zmniejszeniem próbkowania do 4K ze względów jakościowych. Dzieje się to przy maksymalnej przepływności 100 Mb/s, a możesz także zwiększyć prędkość kamery do 960 kl./s, aby nagrywać filmy w zwolnionym tempie. Wszystko to jest obsługiwane przez czyste wyjście HDMI, wzory zebry oraz porty mikrofonu i słuchawek. Oprócz profili obrazu (które można dostosować) otrzymujesz także profil gamma S-Log2 i tryb wspomagania wyświetlania gamma firmy Sony, który pomoże Ci lepiej zorientować się, jak będzie wyglądał stopniowany materiał filmowy. To nie jest tanie, ale nie ma nic równy.

    <p class="vanilla-image-block"> Podsumowanie najlepszych ofert dnia. Panasonic LUMIX GX85 4K ... Blackmagic Design Pocket ... PANASONIC LUMIX GH5s Body C4K ... Panasonic GH5 Lumix 4K ... Sony Sony Alpha a7S II ... Lustrzanka cyfrowa Nikon D850 (body ... Olympus Olympus OM- D E-M1 ... Fujifilm Fujifilm X-T3 ...