W 2022 roku Sea of ​​​​Thieves stanie się bardziej fabularne i nie mogę się doczekać

W 2022 roku Sea of ​​​​Thieves stanie się bardziej fabularne i nie mogę się doczekać

Zawsze zdawałem sobie sprawę, że są dwa typy graczy w Sea of ​​Thieves: ci, którzy traktują to poważnie, i ci, którzy po prostu chcą pić grog i żeglować bez celu z wyspy na wyspę.

Nie ma nic złego w tym drugim (o ile nie trenujesz outsiderów), a ja sam plasuję się gdzieś pomiędzy tymi dwiema kategoriami, często rozpoczynając grę z zamiarem zostania legendą piratów, ale ostatecznie ulegając wpływowi przyjaciół, którzy chcą bezlitośnie uderzyć w morze szanty ze wszystkimi dostępnymi im instrumentami.

Powodem, dla którego myślę, że ciągle wpadam w tę samą przesiąkniętą grogiem pułapkę, jest to, że nigdy tak naprawdę nie czułem związku z piracką przygodą dewelopera Rare. Jego postacie często wydają się być mijającymi się twarzami, jego wiedza jest dostępna tylko dla tych, którzy jej szukają, a czasami świat może wydawać się przytłaczający dla nowych graczy. To tak, jakbym przegapił łódź, że tak powiem, zakorzenienie się w tej społeczności.

Ale niedawne wydarzenie zapowiadające Rare może po prostu zachęcić mnie do ponownego zanurzenia się w wodach Sea of ​​​​Thieves i tym razem do faktycznego uczestnictwa.

Żegluga na nowe terytorium

Wydarzenie zapowiadające Sea of ​​​​Thieves (które możesz obejrzeć powyżej) szczegółowo opisuje plany Rare, aby uczynić świat gry „bogatszym i bardziej tętniącym życiem miejscem”. W związku z tym deweloper ogłosił, że będzie „ewoluować i rozszerzać” sposób, w jaki aktualizuje grę w przyszłości.

Możesz założyć, że oznacza to większe i bardziej regularne aktualizacje sezonowe, ale deweloper idzie jeszcze dalej, planując dodać do gry dwie nowe funkcje opowiadania historii.

Pierwszą z tych funkcji są Przygody, które według Rare są „wydarzeniami na żywo opartymi na fabule”, które będą rozpoczynać się raz w miesiącu i trwać przez dwa tygodnie, z przerywnikiem filmowym rozpoczynającym każdą nową. Przygody będą odgrywać rolę rozdziału w nadrzędnej historii rozgrywającej się w Morzu Złodziei.

Przygody są „okazją dla graczy do dalszego zanurzenia się w świecie i historii Sea of ​​​​Thieves” – powiedział Rare w zapowiedzi. „Chcemy, aby gracze dbali o lokalizacje i postacie”. Innymi słowy, celem jest, aby gracze mieli większe emocjonalne przywiązanie do gry, coś, z czym borykałem się wcześniej, tak aby poczuli się częścią historii i świata.

Każdy sezon Sea of ​​​​Thieves ma zawierać „specjalną” przygodę, która zakończy różne elementy historii, zanim nadrzędna narracja potoczy się w nowym kierunku. Interesujące jest to, że społeczność Sea of ​​​​Thieves najwyraźniej będzie odpowiedzialna za wynik historii (jak Rare nie powiedział dokładnie), ze światem i toczącą się historią, zmieniającą się w wyniku tych decyzji.

„Jest to integralną częścią faktu, że gracze odgrywają kluczową rolę w toczącej się narracji w Sea of ​​​​Thieves i są odpowiedzialni za pchanie świata do przodu” – powiedział Rare.

Wiązanie narracji Sea of ​​​​Thieve to z pewnością nowość dla moich uszu. Daje możliwość powrotu do gry jako stosunkowo nowy gracz i skorzystania z zachodzących zmian. Nie mogę jednak nie martwić się, że ograniczony czas trwania tych przygód może być później przeszkodą. Co jeśli przegapiłeś przygodę i część historii? Czy nadal będzie stosunkowo łatwo wrócić bez poczucia bycia w tyle? Z pewnością mam taką nadzieję, a najlepiej jest to coś, co Rzadki bierze pod uwagę, z podsumowaniami być może zawartymi między przygodami.

tajemnice w morzu

morze złodziei

(Źródło zdjęcia: rzadkie)

Drugim elementem narracyjnym, który wprowadza Rare, są Tajemnice. Zainspirowane tajemnicami morderstw i thrillerami, tajemnice to historie, które gracze będą musieli wspólnie rozwiązać. Rare wyjaśnił, że zacznie upuszczać wskazówki, zarówno w grze, jak i poza nią, wraz z pierwszą tajemniczą grą dla graczy, aby rozwiązać morderstwo dobrze znanej postaci z Sea of ​​​​Thieves.

Tajemnice będą ewoluować przez dłuższy czas niż przygody, ale nadal będą odgrywać rolę w ogólnej narracji gry.

Sprawienie, by społeczność Sea of ​​​​Thieves założyła swoich prześladowców i zaczęła łączyć kropki tych tajemnic, wydaje się przebłyskiem geniuszu. W końcu gra Reddit jest już pełna teorii, plotek i przecieków – dlaczego nie zainwestować tej energii w coś, co przyniesie korzyści samej grze? Jest to z pewnością sprytna funkcja skupiona na społeczności, zachęcająca graczy do udziału zarówno w grze, jak i poza nią, mająca na celu dodanie dodatkowego wymiaru do tego dynamicznego świata, który rzadki mówi, że chce stworzyć w 2022 roku.

Ale co z porami roku?

morze złodziei

(Źródło zdjęcia: rzadkie)

Ale gdzie w tym wszystkim mieszczą się pory roku? Cóż, według Rare, same sezony i ich zawartość zostaną wyjaśnione poprzez przygody i tajemnice, a także zostaną wywrócone do góry nogami w tym roku.

Nadchodzący sezon 6 wprowadzi Sea Forts, które zaoferują nowe doświadczenie mini-raidów, w których gracze będą walczyć z kapitanami i duchami, aby odblokować skarb fortu i odebrać zawarte w nim nagrody. Najwyraźniej będą one oferować bardziej osobiste wrażenia niż zwykłe forty, które są już w grze.

I ponownie bawiąc się planami budowy bardziej rozwiniętego świata, najwyraźniej wyjaśni, w jaki sposób te forty znalazły się w ogólnej historii.

Rzadko opisuje swoją strategię na ten rok jako „bardziej ambitną niż kiedykolwiek” i z pewnością tak to brzmi, ale w wyniku tej ambicji występują dodatkowe szkody. Arena, tryb PvP gry, zostanie zamknięty w nadchodzących miesiącach (chociaż tylko 2% czasu gracza spędza się w tym trybie), a Rare wstrzymuje prace nad nowymi funkcjami, które przedstawia. Chyba nie da się zrobić omletu bez rozbicia kilku jajek.

Nie jest jasne, kiedy dokładnie w 2022 roku te zmiany zaczną się wprowadzać, ale wiemy, że Shrouded Islands powinno być kolejną przygodą Sea of ​​​​Thieve. Plany Rare są z pewnością ambitne, ale jeśli uda im się je zrealizować, Sea of ​​​​Thieves może otrzymać nowe życie: może to być wiatr w żagle przez kolejne cztery lata.